آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

اخبار منطقه ۵

خبرهای برگزیده و کوتاه هفته گذشته



مانور جدید ضدایرانی مقامات آمریکایی در منطقه آسیا و خاورمیانه

رژیم صهیونیستی تصویر مسجدالاقصی را بدون قبة الصخره منتشر کرد

تحرکات نظامی صهیونیست‌ها در مرزهای لبنان تشدید شد

دیدار کم سابقه اوباما ازپنتاگون برای بررسی استراتژی جدید نظامی

تحلیلگر سیا:حمله به ایران؛ پایان موجودیت اسرائیل

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


مانور جدید ضدایرانی مقامات آمریکایی در منطقه آسیا و خاورمیانه

خبرگزاری فارس: در تازه ترین اقدامات ضد ایرانی غرب و پس از آنکه اعلام شد وزیر خزانه داری آمریکا این هفته برای گفت‌وگو درباره ایران به چین و ژاپن می‌رود، یک هیئت از مقامات ارشد آمریکایی نیز با هدف جلب حمایت دیگر کشورها علیه ایران عازم آسیا و خاورمیانه می شوند.

خبرگزاری فارس: مانور جدید ضدایرانی مقامات آمریکایی در منطقه آسیا و خاورمیانه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، برخی از قانونگذاران ارشد آمریکایی هفته آینده با هدف تحت فشار قرار دادن ایران عازم کشورهای فرانسه، قطر، ترکیه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواهند شد.



"اریک کانتور" رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست این هیئت نمایندگی را بر عهده دارد، در قالب بیانیه ای اعلام کرده است: من مشتاقانه منتظر هستم تا طیف گسترده ای از موضوعات از جمله تهدید بسیار نگران کننده ناشی از حمایت ادامه دار ایران از تروریسم و تلاش این کشور برای دستیابی به قابلیت های هسته ای را به بحث بگذاریم.



"رز لتینن" رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از مشاوران "میت رامنی" نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 آمریکا نیز که یکی دیگر از اعضای این هئیت اعزامی است، در این رابطه گفت: یکی از اهدافی که تمام کشورهای مسئول باید به آن متعهد باشند جلوگیری از ایران در مسیر دستیابی به تسلیحات هسته ای است.



در شرایطی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از هم پیمانان آنها تهران را به تلاش برای رسیدن به اهداف نظامی در برنامه هسته ای اش متهم کرده اند و از این اتهام به عنوان مقدمه ای برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران و در کنار آن لازم دانستن اقدام نظامی علیه ایران استفاده کرده اند، ایران این اتهامات را بی اساس خوانده و اعلام کرده است که به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای و از طرفی به عنوان عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی هر گونه حقی برای پیشبرد و دستیابی به فناوری هسته ای را با اهداف صلح آمیز داراست.



علاوه بر این، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها در گزارش‌های خود بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است.



لتینن بدون پرداختن به جزئیات اعلام کرد که او کشورهایی را که در سیاست های آسیب رسان به منافع آمریکا دخیل هستند و بر خلاف ارزش های دموکراتیک عمل می‌ کنند را نیز در این سفر تحت فشار قرار خواهد داد.



رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: من از این فرصت برای تحت فشار قرار دادن دولت ها در جهت احترام به وضعیت حقوق بشر و به ویژه احترام به زنان و پایان بخشیدن به تعصب های مذهبی متعاقب بهار عربی استفاده خواهم کرد و درباره مخالفت واشنگتن با اعلام استقلال یک جانبه دولت فلسطین بدون مذاکره با اسرائیل مباحثه خواهم کرد.



خبر سفر قانونگذاران ارشد آمریکا به اقیانوسیه و خاورمیانه با هدف تحت فشار قرار دادن ایران جهت توقف برنامه هسته ای و کاهش درآمدهای نفتی ایران در شرایطی گزارش می شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در بیانیه‌ای از سفر "تیموتی گایتنر" وزیر خزانه‌داری این کشور به کشورهای چین و ژاپن با هدف گفت‌وگو درباره تحریم‌های ایران و جلب حمایت این دو کشور در خصوص تحریم بانک مرکزی ایران خبر داده است.



آمریکا همواره به منظور افزایش فشار بر دولت ایران در راستای متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور تحریم های یکجانبه‌ای را علیه ایران به تصویب رسانده و از دیگر کشورهای هم پیمان خود نیز خواسته است تا این تحریم‌های را اجرا کنند، اما بسیاری از گزارش‌های منتشر شده بویژه توسط رسانه‌های آمریکایی از این امر حکایت دارد که حتی خود آمریکا نیز معتقد است که بدون ادامه تجارت با ایران ادامه حیات برای این کشور میسر نخواهد بود.



چندی پیش روزنامه نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد وزارت خزانه‌داری آمریکا هزاران مجوز محرمانه برای ادامه تجارت شرکت‌های آمریکایی با ایران صادر کرده است. همین امر نشان می‌دهد حتی خود آمریکا نیز تمایلی به اجرای این تحریم‌ها ندارد.




گام جدیدی در جهت یهودی سازی قدس
رژیم صهیونیستی تصویر مسجدالاقصی را بدون قبة الصخره منتشر کرد

خبرگزاری فارس: ارتش رژیم صهیونیستی در راستای طرح‌های هدفمند این رژیم برای یهودی‌سازی بیت‌المقدس تصاویری از مسجدالاقصی را که قبة الصخره از آن حذف شده است، منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: رژیم صهیونیستی تصویر مسجدالاقصی را بدون قبة الصخره منتشر کرد

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" امروز در خبری نوشت که بخش دینی ارتش اسرائیل تصاویری از مسجد الاقصی را به مناسبت اعیاد یهودیان در میان افسران ارتش پخش کرد که در آن قبة الصخره حذف شده است.
 
بر اساس این گزارش این تصویر "کوه معبد" را که همان اصطلاح تلمودی برای مسجدالاقصی در دوره معبد دوم است، نشان می‌دهد.
 
از سوی دیگر بولدوزرهای رژیم صهیونیستی امروز پنج خانه فلسطینی در روستای "الدیوک التحتا" در غرب شهر اریحا را تخریب کردند.
 
"فتحی خضیرات" رئیس طرح "الاغوار را نجات دهید" گفت که بولدوزرهای اسرائیلی با پشتیبانی گروهی از نیروهای اشغالگر به روستا هجوم آورده و شروع به تخریب چندین خانه کردند که برخی از آنها متعلق به خانواده صیام است.



تحرکات نظامی صهیونیست‌ها در مرزهای لبنان تشدید شد

خبرگزاری فارس: رژیم صهیونیستی در عرصه های زمینی و هوایی تحرکات زیادی را در مرزهای لبنان از خود نشان داد.

خبرگزاری فارس: تحرکات نظامی صهیونیست‌ها در مرزهای لبنان تشدید شد

به گزارش فارس به نقل از فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی دیروز تحرکات نظامی خود را در مرزهای لبنان و حریم هوایی این کشور تشدید کرد، به گونه ای که هواپیماهای جنگی اسرائیلی و هواپیماهای جاسوسی این رژیم دیروز در بالای مزارع شبعا به پرواز در آمده و در مسسیر خط تماس این منطقه اشغالی با سرزمین های آزاد شده همجوار حرکت کردند.

از سوی دیگر منابع امنیتی در جنوب لبنان تحرکات گسترده ارتش اسرائیل را در خط مرزی از محور الغجر در غرب تا ارتفاعات اشغالی شبعا و کفرشوبا در شرق را رصد کردند.

این منابع تاکید کردند که تانک های مرکاوای اسرائیل نیز در بخش شمالی از منطقه الضهره به حرکت در آمده بودند و در پشت تپه های خاکی در مقابل منطقه العباسیه مستقر شدند.

از سوی دیگر یک گشتی ارتش اسرائیل نیز با سه خودرو از نوع همر به بخش لبنانی از روستای الغجر تجاوز کرده و در آن به نظارت منطقه آزاد شده مقابل اقدام کرد.



دیدار کم سابقه اوباما ازپنتاگون برای بررسی استراتژی جدید نظامی

خبرگزاری فارس: اوباما در اقدامی کم سابقه روز پنج شنبه از پنتاگون دیدار خواهد کرد و به بررسی استراتژی جدید نظامی که در دستور کار پنتاگون قرار گرفته است خواهد پرداخت.

خبرگزاری فارس: دیدار کم سابقه اوباما ازپنتاگون برای بررسی استراتژی جدید نظامی

به گزارش فارس به نقل از اندیشکده "شورای آتلانتیک"، به گفته مقامات دولتی ونظامی امریکا در دیدار امروز اوباما استراتژی جدید پنتاگون و راهکارهای مقابله با تهدیدات امنیتی در شرایطی مورد بررسی قرار می گیرد که آمریکا با کاهش ذخایر مالی مواجه است.
 
باراک اوباما در دیدار امروز با لئون پانتا وزیر دفاع و مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران مصاحبه خواهد کرد.اوباما ومشاوران ارشد نظامی در این نشست به ارائه طرح کلی از نتایج استراتژی جدید پنتاگون در چالش‌های امنیتی پیشرو آمریکا پس از جنگ‌های دراز مدت عراق وافغانستان می‌پردازند.
 
یک مقام ارشد آمریکا تصریح کرد: دیداراوباما از پنتاگون از آن رو صورت می‌گیرد که رئیس جمهور شخصا کنترل تحولات استراتژی جدید دفاعی را با کمک لئون پانتا و مارتین دمپسی و دیگر مقامات نظامی به عهده دارد.
 


تحلیلگر سیا:حمله به ایران؛ پایان موجودیت اسرائیل

تحلیل‌گر سابق سازمان سیا می‌گوید، این تصور که افزایش خصومت علیه ایران موجب امنیت بیشتر اسرائیل می‌شود، "اشتباه بزرگ قرن" شناخته خواهد شد. 

ری مک‌گاورن در گفت‌وگو با بخش امریکای پرس تی‌وی تصریح کرد: "اگر این لفاظی‌ها ادامه یابد و اگر در خلیج فارس یا تنگه هرمز حوادثی رخ دهد که منجر به عنادورزی‌‌های گسترده‌تر شود، همینکه شب روز شود، این شرایط ممکن است نه تنها جنگی منطقه‌ای را در پی داشته باشد، بلکه موجودیت اسرائیل نیز ممکن است متوقف شود."

محمدرضا رحیمی، معاون رئیس جمهور ایران۲۷ دسامبر هشدار داد که در صورت تحریم نفت ایران، تهران اجازه نخواهد داد یک قطره نفت از تنگه هرمز عبور کند.

همچنین دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفته است نیروی دریایی در صورت نیاز می‌تواند به راحتی تنگه هرمز را ببندد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا که در بحرین مستقر است، ۲۸ دسامبر اعلام کرد این ناوگان هیچ گونه اختلال در تنگه هرمز را "تحمل" نخواهد کرد.

سخنگوی این ناوگان گفت: "{ناوگان} به منظور مقابله و خنثی کردن فعالیت‌های بی‌ثبات کننده، حضور مستحکمی در منطقه دارد."

امریکا، رژیم اسرائیل و بعضی از هم پیمانان آن‌ها تهران را متهم به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای‌اش می‌کنند و این اتهام را به عنوان دستاوریزی برای اعمال تحریم و همچنین درخواست برای حمله به ایران قرار می‌دهند.

تهران ضمن بی اساس خواندن این اتهامات، می‌گوید، به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی حق توسعه و دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای را دارد.

مقامات ایرانی هشدار داده اند در صورت هر گونه اقدام نظامی علیه ایران، دشمنان با پاسخی دندان شکن روبرو خواهند شد و جنگ احتمالی، نه تنها منطقه خاورمیانه بلکه فراتر از آن را در بر خواهد گرفت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد