آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

ارتباط رزمایش اردن با کودتای احتمالی در سوریه

ارتباط رزمایش اردن با کودتای احتمالی در سوریه

یک پایگاه خبری اردنی نوشت؛ رزمایش بزرگی که قرار است در ماه می آینده (اواسط خرداد) با مشارکت 17 کشور غربی و عربی در مرزهای شمالی اردن برگزار شود، با کودتای احتمالی در سوریه ارتباط دارد.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


به گزارش گروه بین الملل مشرق، وبگاه اردنی "عین" با افشای این مطلب تأکید کرد: تحلیلگران هشدار داده اند که تغییر احتمالی حکومت در دمشق می تواند به یک بی ثباتی داخلی بینجامد که باعث روی کار آمدن سلفی هایی شود که حاکم شدن آنها بر سوریه می تواند بر کشور اردن تأثیر بگذارد که این مسأله در تعیین موضع اردن در قبال سوریه به شدت مهم است.
این پایگاه خبری همچنین به اظهار نظر چند تحلیلگر آمریکایی اشاره کرده و افزوده است: "مارینا اوتووای" پژوهشگر بنیاد کارنگی معتقد است که دیدار مقامات اردنی با آمریکایی ها برای فراهم کردن زمینه انجام رزمایش "شیر در کمین" ممکن است از ابعادی برخوردار باشد که با وضع جاری سوریه در ارتباط خواهد بود.

دولت اردن، هدف از این رزمایش را "افزایش آمادگی نیروهای مسلح اردن و همپیمانان این کشور" و "تأمین امنیت مرزهای این کشور با سوریه" اعلام کرده است.
این در حالی است که روزنامه اردنی "السبیل" اردن نوشته است: ارتش اردن حالت فوق العاده در بین صفوف خود و بویژه در فرماندهی بخش شمالی در منطقه مرزی با سوریه اعلام کرده است.
بر اساس اعلام منابع آگاه، ارتش اردن به شکل قابل ملاحظه ای در منطقه مرزی گشت های نظامی خود را افزایش داده و از سویی دیگر مرخصی افسران و سربازان خود را محدود نموده است.
تحلیلگران نظامی اعلام کرده اند که هدف از برگزاری این قبیل رزمایش های منطقه ای می تواند ایجاد دستاویز برای انتقال نیروهای مسلح و جنگ افزارهای کشورهای غربی و عربی مخالف محور مقاومت اسلامی در منطقه خاورمیانه باشد که نمونه آن طی رزوهای آینده در کشور بحرین انجام خواهد گرفت.
برخی ناظران آگاه نیز معتقدند نامگذاری رزمایش بزرگ کشورهای غربی و عربی در اردن به نام " الأسد المتأهب" (شیر در کمین) نیز با منظور خاصی انجام شده و از آنجا که شامل نام خانوادگی "بشار الأسد" رئیس جمهور سوریه است، اوضاع جاری در منطقه شامات را هدف گرفته است.
دولت اردن تا این لحظه از اعلام نام کشورهای مشارکت کننده در این رزمایش بین المللی به استثنای آمریکا خودداری کرده است اما در عین حال اعلام شده که کشورهای عربی و غیر عربی همپیمان اردن نیز در این رزمایش حضور خواهند داشت.
همزمان با اعلام دیدگاه های موافق با "ارتباط رزمایش در اردن با اوضاع سوریه" برخی تحلیلگران نیز از ضعیف بودن احتمال تبدیل رزمایش به عملیات مداخله نظامی در سوریه سخن می گویند و معتقدند احتمال ارتباط این رزمایش با وضعیت جاری در کشور سوریه بعید است.
"یوسی الفرا" پژوهشگر صهیونیست سازمان "آمریکایی ها برای صلح" ابراز عقیده کرده است که رزمایش "شیر در کمین" که بزرگترین رزمایش در تاریخ کشور اردن است، با اوضاع سوریه ارتباطی ندارد و هدف از برگزاری آن، تنها نمایش قدرت نظامی به کشورهای همسایه اردن و تأمین امنیت مرز اردن با سوریه است.
البته هنوز اعلام نشده که هزینه بزرگترین رزمایش تاریخ اردن از کدام محل تأمین خواهد شد اما ناظران با توجه به کسری بودجه دولت این کشور و میزان بدهی خارجی این کشور که از مرز 20 میلیارد دلار گذشته و نیز سفر اخیر عبدالله دوم، شاه این کشور به عربستان سعودی، احتمالاتی را در این زمینه مطرح کرده اند.
طبق نظر برخی تحلیلگران اردنی، آمریکا و رژیم اسرائیل از خطرات طرح گزینه نظامی برای پایان دادن به حکومت فعلی در سوریه بخوبی آگاهند و معتقدند که چنانچه دست نشاندگان داخلی در سوریه  نتوانند به هدف خود که سقوط حکومت بشار اسد است نائل شوند، گزینه نظامی  همانند لیبی در دستور کار غرب قرار می گیرد اما این بار کشورهای عربی نیز در کنار ارتش های غربی خواهند بود و تعدادی از این کشورها نیز برای ارسال ارتش به سوریه، رسماً اعلام آمادگی کرده اند.
از جمله این کشورها قطر است که "شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی" پادشاه آن، بتازگی در مصاحبه ای با برنامه 60 دقیقه شبکه آمریکایی "سی بی اس" گفت که کشورهای عربی باید ارتش های خود را در سوریه مستقر کنند تا جلوی کشتارها در آنجا گرفته شود.
به گفته تحلیلگران منطقه ای، این رزمایش و حضور نظامی کشورهای غربی و عربی در اردن می تواند زمینه ساز دخالت نظامی آمریکا و غرب در قالب ارتش های عربی در منطقه شامات به اسم حفظ صلح در سوریه باشد و نیز از سویی دیگر می تواند سپری برای جلوگیری از شورش های اسلامگرایان اردنی و تغییر حکومت اردن و به هم ریختگی اوضاع آوارگان فلسطینی در اردن باشد.
به گفته این افراد، حضور ارتش های غربی و عربی در اردن می تواند برای حمایت از اسرائیل در صورت وقوع هر گونه جنگ احتمالی با سوریه و یا هدف قرار دادن مقاومت در جنوب لبنان باشد و همان طور که از اخبار تحرکات صهیونیست ها بر می آید، این رژیم قصد حمله به جنوب لبنان و پایگاه های حزب الله لبنان را نیز دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد