آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

نقش نیروی قدس و حزب‌الله در جنگ مخفیانه ایران با غرب

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی راهبردی عنوان کرد که «حزب‌الله» و «نیروی قدس سپاه» نشان داده‌اند توانایی انجام عملیات در کل مناطق جهان را دارند.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


گروه بین‌الملل مشرق - اندیشکده «واشنگتن» در گزارشی راهبردی به قلم «متیو لویت» به بررسی و تحلیل نقش نیروی قدس و حزب‌الله در جنگ مخفیانه ایران با غرب پرداخت.

خلاصه‌ مهم‌ترین مطالب مطرح شده در این گزارش در ادامه آمده است:

همکاری نزدیک حزب الله و نیروی قدس سپاه 

«نیروی قدس»، شاخه خارجی «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» (آی.آر.جی.سی IRGC) در ژانویه 2012 تصمیم گرفت که به همراه «حزب‌الله»، عامل نیابتی اصلی خود، کارزار را آغاز کنند که این بار نه فقط اسرائیل بلکه آمریکا و اهداف دیگر در سایر کشورهای غربی را هدف قرار دهد. از آن زمان تا کنون دو سازمان با یکدیگر همکاری داشته‌اند.


رویکرد جدید ایران انجام عملیات نظامی در اسرائیل، آمریکا و دیگر کشورهای غربی است

برخی مقامات ایران برنامه خود را عوض کرده‌اند و اکنون بیشتر تمایل دارند در پاسخ به اقدامات صوری یا جدی آمریکا که حکومت را تهدید می‌کند، در این کشور حملاتی انجام دهند. مقامات اطلاعاتی معتقدند این تغییر رویه از ژانویه 2010، زمانی که «نیروی قدس» تصمیم گرفت به همراه «حزب‌الله» جنگ خشونت‌بار جدیدی با تمرکز بر اسرائیل، آمریکا و دیگر اهداف غربی آغاز کند، شکل گرفت. رویکرد نظامی ضد غرب «حزب‌الله» در سال 1983 و با حمله به اهداف غربی‌ها در لبنان آغاز شد، سپس دامنه آن گسترش یافت تا جایی که حملاتی در خارج از کشور برای انتقام از اقداماتی که منافع «حزب‌الله» یا ایران را به خطر می‌انداخت صورت پذیرفت و در مواردی با زیر فشار قرار دادن دولت‌های خارجی عوامل عملیاتی دستگیر شده آزاد شدند. منافع مشترک به عملیات‌های مشترک منجر شد. این اقدامات موجب افزایش قدرت نفوذ طرفین و توانایی‌های مشترک آن دو شد.


حمایت ایران از «حزب‌الله» تعهداتی برای این سازمان دارد  

در مدت زمان رابطه نزدیک بین ایران و «حزب‌الله»، فرمانده «نیروی قدس» یا دیگر رهبران ارشد ایران از «حزب‌الله» خواسته‌اند که کارهایی انجام دهد و «حزب‌الله» با پاسخی مثبت ابعاد کار را از دوستان ایرانی خود طلب کرده است تا بر طبق خواسته آنان عمل کند. بخشی از این مسئله از هم‌سویی نزدیک بین رهبران ارشد «حزب‌الله» و حکومت روحانی ایران نشئت می‌گیرد. با این همه این سؤال مطرح است که رهبران «حزب‌الله» تا چه اندازه به  ولایت فقیه یا همان اصل جمهوری اسلامی مبنی بر ولایت مطلقه فقها، اعتقاد راسخ دارند؟ به گفته «حسن نصرالله»، دبیر کل «حزب‌الله»، " مفهوم ولایت فقیه و امامت قلب مکتب دینی ماست، و هر گونه بی‌احترامی به آن توهین به دین محسوب می‌شود". اما نباید از نظر دور داشت که رابطه نزدیک «حزب‌الله» با ایران به دلیل وابستگی «حزب‌الله» به حمایت مالی، مادی و سیاسی ایران هم هست. اما حمایت‌های دولتی از این دست با خود قیودی به همراه داشت که «حزب‌الله» به عنوان عامل نیابتی اصلی و طرفدار شیعه تهران، نمی‌توانست به راحتی نادیده بگیرد.


«حزب‌الله» و «نیروی قدس» نشان داده‌اند توانایی انجام عملیات در کل مناطق جهان را دارند 

نتیجه کلی جنگ در سایه ایران علیه غرب این است که «حزب‌الله» و «نیروی قدس» در مقام خطرات جدی که آمریکا و متحدانش را تهدید می‌کند ثبت شده‌اند. در جولای 2012، مدیر «اندیشکده ملی مقابله با تروریسم»، «متیو اولسن» هشدار داد "ما شاهد افزایش کلی در فعالیت‌های عملیاتی در سراسر جهان هستیم". او اضافه کرد " «حزب‌الله» و «نیروی قدس» نشان داده‌اند توانایی انجام عملیات در کل مناطق جهان را دارند". در واقع توانایی این دو گاه قدرت عملیاتی «القاعده» را تحت تأثیر قرار داده است. «اولسن» ادامه داد: " خیلی وقت‌ها وقتی جلسات توجیهی [حول محور تهدیدات] در کاخ سفید برگزار می‌کنیم در بالای فهرست نام «حزب‌الله» یا ایران دیده می‌شود".


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد