آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

دانلود فایل صوتی پانزدهمین همایش روایت عهد+گزارشی از همایش

دانلود فایل صوتی پانزدهمین همایش روایت عهد+گزارشی از همایش

[تصویر: DSC00642.jpg]


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


 

masaf_AHD

دانلود فایل صوتی پانزدهمین همایش روایت عهد

 

دانلود فایل صوتی با لینک مستقیم و حجم ۸۱ مگابایت

 

مدت زمان:۱۸۰ دقیقه


پانزدهمین همایش روایت عهد جنبش مصاف با موضوع بررسی تحولات سوریه و منطقه در روز پنج شنبه مورخه ۱۷/۱۲/۹۲ برگزار گردید.
سخنران این نشست جناب استاد رائفی پور، به بررسی فتنه سوریه از جهات مختلف بین المللی، منطقه ای و عقیدتی پرداختند. ایشان جهت گیری کشورهای موثر در عرصه
بین المللی و منطقه ای را به این صورت تقسیم بندی کردند: روسیه و چین از موافقان دولت سوریه و کشورهای غربی و آمریکا از مخالفان دولت بشار اسد و. از کشورهای
منطقه نیز عربستان و قطرو ترکیه از مخالفان و ایران و عراق از موافقان دولت بشاراسد.
سایر کشورها منطقه نیز سیاست های دوگانه اتخاذ کرده اند.
ماجرای سوریه آنجا اهمیت پیدا می­کند که موشییالون وزیر جنگ سابق اسرائیل بعد از جنگ ۳۳ روزه تموز رسما اعلام کرد برای شکست محور مقاومت که بدنه اصلی آن
ایران است ابتدا باید بازوی این محور یعنی سوریه را قطع کرد و سپس سراغ مچ یعنی حزب الله رفت لذا فتنه های سوریه و حمایت از گروههای مخالف سلفی و القاعده علیه
دولت بشار اسد در راستای این هدف است.
البته با توجه به سناریوی از پیش تعیین شده غرب و صهیونیسم، فروپاشی کشور سوریه باید نهایت در ۲ ماه به سرانجام میرسید اما تا کنون به لطف الهی بعد ۲ سال به
اهداف شوم خود نرسیده­ اند.
استاد گرامی، در ادامه به قراردادهای مختلف اسرائیل با کشورهای عربی(از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۴) اشاره کرده که چگونه حکام کشورهای عرب، به همکاری و ایجاد روابط
دوستانه با کشور غاصب اسرائیل تن دادند.
اما از سال ۲۰۰۰ ، تحولات منطقه روندی دیگر به خود گرفت، حمله به عراق و افغانستان در نهایت به نفع ایران تمام شد زیرا دو جریان تهدید برای ایران یعنی طالبان و حزب بعث صدام، از قدرت پایین کشیده شدند.
در ادامه نیز، پیروزی­ حزب الله در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ و دو پیروزی مردم غزه (جنگ های ۲۲ روزه و ۸روزه) مهر تایید دیگری از حمایت خداوند متعال از جریان حق و عدالت است.
اما رژیم صهیونیستی در ادامه ناکامی ها، آخرین تلاش­ ها برای تثبیت خود و شکستن محور مقاومت، را به کار گرفته است. این رژیم علاوه بر فتنه سوریه، فتنه های مذهبی دیگری در کشورهای منطقه را در دستور کار خود قرار داده است: سه سناریو برای شکست اسلام گرایان توسط استاد، مطرح گردیده است:
 
۱- رام کردن اسلام گرایان با فرستادن عناصر نفوذی در میان رهبران ۲-نشان دادن و اثبات شکست اسلام با فتنه انگیزی و ایجاد درگیری ۳- دست یابی به یک کمپ دیوید اسلامی با روی کار آمدن نظام اسلامی که موافق با اسرائیل باشد.
حمایت ایران از سوریه علاوه بر اهمیت محور مقاومت و نگاه دینی از بعد ملیتی هم ضروری است چرا که سلفی های تروریست رسما اعلام کردند بعد از شکست سوریه و لبنان، خواهان انتقام از شیعیان عراق و ایران هستند، درنتیجه از بعد عقلانی و وطن پرستانه هم ایران باید علیه این گروهها، با دولت بشار اسد متحد شود.
در بعد بین المللی، چین کشوری است که به زودی به یک ابرقدرت نظامی و اقتصادی تبدیل خواهد شد، و مشکل اصلی آمریکا با چین هم بر سر همین موضوع است، اما چین با یهودیان صهیونیسم سرمایه گذار در این کشور هیچ مشکلی نخواهد داشت، حمایت دو کشور روسیه و چین نیز از دولت بشار اسد کاملا اقتصادی و منفعت طلبانه است و نگاه مقاومتی وجود ندارد.
سند تایید این جمله هم این است که یکی از مسئولان دولت روسیه رسما اعلام کرده بود با به روی کار آمدن دولت معارضین، اگر منافع روسیه حفظ شود مشکلی ندارند که بعد از آن با پیام تهدیدآمیز مقام معظم رهبری، حرف خود را تغییر دادند.
از تحولات دیگر منطقه، خارج کردن نیروهای آمریکایی از خاورمیانه و استقرار و تمرکز نیروها در جنوب شرقی و شرق آسیا برای تسلط بر چین و کشورهای شرقی است که در این موقعیت آمریکا از نیروهای نیابتی مانند قطر و عربستان در منطقه کمک خواهد گرفت، اما این گروهها توان مقاومت در برابر ایران را نخواهند داشت. بخشی کوتاه از فیلم جنایات میانمار در مورد سوزاندن شیعیان بی گناه که با اجازه آمریکا به سران بودا رخ داد در همین حین پخش شد.
استاد در ادامه بیان داشتند دو جریان فتنه انگیز در ایران در حال شکل گیری است:
 
۱- جریان تندرویی که خواهان برهم زدن وحدت سنی و شیعه هستند و مستقیما در برخی مداحی ها و مراسمات به مقدسات مذاهب دیگر توهین می­کنند این توهین ها که عمدا ضبط و پخش می‌شوند موجب تحریک گروههای القاعده در کشورهای همسایه و شهادت شیعیان این کشورها می‌شود.
استاد با پخش فیلم های از این جنایات رقت انگیز حساسیت و عمق فاجعه را به همگان نشان دادند.
 
۲-جریان مخالفت با اهل بیت و ایجاد شبهات در این زمینه. مهم ترین راهکار ایجاد فضای حسن تفاهم و مناظره های علمی برای تثبیت حقانیت است.
استاد رائفی پور در ذکر مشکلات پیش روی کشور از نفوذ جریانات القاعده به داخل کشور از طریق مرزها، از اوایل سال ۹۳ ، سخن گفتند.
یکی دیگر از کشورهای موثردر منطقه، ترکیه می­باشد. اردوغان ریس جمهور این کشور فردی سکولار و حامی جریانات مخالفین در سوریه، حمایت خود از رژیم صهیونیستی را بار دیگر نشان داده است. ولی مردم این کشور دید دیگری نسبت به مسائل دارند.
استاد افزودند گروههای مختلف علوی در ترکیه و سوریه که از حامیان اهل بیت هستند و بعضا هم تفکرات انحرافی دارند را باید با روشنگری و شناخت سیره واقعی اهل بیت، به تشیع جذب کرد و جریان حامی دیگری در این کشور ایجاد کرد.
در پایان جناب رائفی پور به مبحث ارتباط سفیانی با جریانات سلفی و بررسی موضع گیری ایران در قبال سوریه از منظر ظهور حضرت پرداختند.
اگر سفیانی را همانند دجال یک جریان در نظر بگیریم، شباهت زیادی بین روایات مربوط به سفیانی حتی در برخی جزییات و جریانات سلفی در سوریه دیده شده است. اما مطلب این است که در روایات آمده است پس از فتح سوریه توسط سفیانی، او به عراق حمله می کند و پس از شکست از ایران راهی عربستان می‌شود که در همین حین حضرت، ظهور خواهند کرد.
در اینجا برخی بر این باورند که حمایت ایران از سوریه جلوی این امر و وعده را گرفته است و آیا کار ایران صحیح است؟ استاد در پاسخ گفتند که مهم و اصل حمایت از حق و جریان حق است و رها کردن محور مقاومت دادن فرصت به دشمن است که کاملا کاری اشتباه است.
به امید ظهور حضرت حجت ارواحنا فداه که با آمدنشان مشکلات و فتنه های جهان رفع شده و دوران صلح و آرامش بر زمین فرا رسد.

***اللهم عجل الولیک الفرج***

[تصویر: DSC00642.jpg]
[تصویر: DSC00648.jpg]

[تصویر: DSC00660.jpg]
[تصویر: DSC00680.jpg]
[تصویر: DSC00690.jpg]
[تصویر: DSC00705.jpg]

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد