آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

«کیفیت تعامل امام مهدی(عج) با ادیان در عصر ظهور» بررسی می شود

عضو گروه فرهنگ مهدویت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی از انجام پروژه «کیفیت تعامل امام مهدی(عج) با ادیان در عصر ظهور(با تأکید بر یهودیت و مسیحیت) » در پژوهشکده مهدویت خبر داد.


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


حجت الاسلام و المسلمین مرتضی عبدی چاری، عضو گروه فرهنگ مهدویت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی در بیان ضرورت انجام این پروژه گفت: درباره تعیین وقت ظهور و سیره و اقدامات حضرت مهدی(عج) انحرافاتی به چشم می خورد، ازجمله این اقدامات که انحرافایی در نحوه تبیین آن وجود دارد، شیوه و چگونگی تعامل و برخورد حضرت با اهل کتاب است .آیات و روایات مربوط به این موضوع، بسیار متفاوتند و با نگاه ظاهری آیات و روایات دارای تعارض هستند.

وی افزود: از سویی، آیاتی وجود دارد که وجود یهودیان و مسیحیان را تا روز قیامت ثابت می کند؛ در این صورت، قیام و ظهور حضرت مهدی(عج)که قبل از قیامت صورت می پذیرد، ثابت می کند اهل کتاب در آن زمان خواهند بود و همچنین روایاتی که به دریافت جزیه امام از اهل کتاب و حکم کردن امام با اهل کتاب بر اساس کتابشان می پردازند، این ادعا را تأیید می کنند.

این محقق در ادامه سخنانش اظهار داشت: از سویی دیگر، آیاتی بر غلبه کل اسلام در آخرالزمان را دلالت می کنند و هم چنان که درباره عدم وجود اهل کتاب، روایاتی به دست ما رسیده است که خود به چند دسته تقسیم می شوند؛ دستهای از روایات بر برداشته شدن جزیه در آخرالزمان دلالت دارند و دستهای دیگر هم عدم وجود اهل کتاب و یگانگی اسلام را در سراسر جهان مطرح می کنند. جمع بندی و بیان رفع تعارض بین آیات و روایات و همچنین بیان خط مشی حضرت درباره تعامل حضرت با یهود و نصاری، ازجمله وظایف این نوشتار است.

وی تصریح کرد: از این رو پژوهش حاضر درباره تعامل و چگونگی برخورد حضرت مهدی (عج) با یهود و نصاری در عصر ظهور است. فرضیه ای که این تحقیق در صدد اثبات آن است، این است که همه ادیان در برهه ای از زمان در حکومت امام باقی خواهند ماند و با ارشاد و راهنمایی حضرت و یارانش و نیز امدادهای غیبی که در روایات آمده است، به اختیار خود اسلام می آورند.

حجت الاسلام عبدی چاری اذعان کرد: برای اثبات این فرضیه لازم است دلایل و دیدگاه موافقین و مخالفان حضور ادیان در عصر ظهور بیان گردد. سپس به نقد و بررسی دلایل مخالفین و موافقین حضور ادیان در عصر ظهور در فصل سوم مطرح گردیده است. در این فصل با جمع بندی دو دیدگاه و بررسی روایات مرتبط با عصر ظهور، به این نتیجه دست می یابیم که:

حکومت حضرت دارای سه مرحله است؛ در این سه مرحله اتفاقاتی صورت می پذیرد که روز به روز آمار غیر مسلمانان کمتر و کمتر می گردد تا جایی ما که ما شاهد شخص غیر مسلمان در دنیا نیستیم. این سه مرحله عبارت است از:

مرحله اول: آستانه و قبل از ظهور؛ در این مرحله، خروج سفیانی همراه با جنگ و خونریزی فراوان اتفاق می افتد. بر اساس روایات، مردم از ظلم و ستم به تنگ آمده و منتظر نجات دهنده بسیار قدرتمند هستند لذا آمادگی پذیرش حضور امام و دستوراتش را پیدا می کنند.

مرحله دوم: بعد از ظهور؛ این مرحله دارای اتفاقاتی مهم است؛ مانند:

ـ حضرت بر کعبه تکیه زده و مردم ندای آسمانیشان را می شنوند. این ندا که سراسر مردم دنیا با هر زبان و نژادی می شنوند، قلبشان را در پذیرش فرمان ندا دهنده آماده می کند.

ـ بر اساس روایات، نزول حضرت عیسی(ع) در هنگام نماز و اقتدای به حضرت مهدی (عج) باعث می شود، تمام مسیحیان و عده فراوانی از یهودیان عالم مسلمان گردند. با وجود حضرت عیسی(ع) بسیاری از جمعیت جهان به امام روی آورده و مسلمان می شوند.

ـ شکست لشگر سفیانی به واسطه امداد غیبی شکست می خورند.

ـ اصحاب کهف برای حمایت حضرت مهدی(عج) زنده می شوند.

و موارد این چنینی که در قبول اسلام نقش به سزایی دارد؛ این جنگ و اصلاح گری که امام و یارانش در این مرحله انجام می دهند باعث می شود نوعی ثبات در عالم پیدا شود.

وی افزود: مرحله سوم: استقرار حکومت. در این مرحله معاندین کشته شده اند، شیطان هم وجود ندارد، مسئله رجعت رخ داده است، امام با ابزارهای حمایتی، مانند: تکامل عقول، مواریث انبیاء و اوصیاء و نیز اقدامات تبلیغی یاران حضرت در سراسر جهان تردید را از دل مقدار کمی از مرددین سایر ادیان بر می دارند. آنگاه همه با اختیار، اسلام را پذیرفته و مسلمان می شوند و یکپارچه ندای «الله اکبر» و «اشهد ان لا اله الا الله» را سر می دهند.

این پروژه در قالب کتاب و در حدود ۲۵۰ صفحه انجام خواهد شد که احتمالا نگارش آن در سال ۱۳۹۲ به پایان خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد