آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

نگاهی به پیشروی‌های اخیر تروریست‌های سوریه + تصاویر

چرا تروریست‌ها جغرافیای درگیری در سوریه را افزایش دادند؟

چه مناطقی در سیطره تروریست‌هاست + تصاویر

آمریکا برخلاف رژیم صهیونیستی بر این باور است که هیچ‌گاه نمی‌شود با القاعده تعامل کرد و با آنها بر سر میز مذاکره نشست. به اعتقاد آمریکایی‌ها، القاعده هرگاه که منافع خود را در خطر ببیند متحدان خود را دور می‌زند.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


گروه بین‌الملل مشرق - همزمان با بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در برخی نقاط سوریه نیز اعتراضاتی کوچک شکل گرفت.


غربی و آمریکایی‌ها با دیدن چنین اعتراضاتی در سوریه آتش فتنه را برافروخته و بر طبل فتنه کوبیدند تا بتوانند با ارسال سلاح، سوریه را با پروژه ناامن سازی همراه سازند و اعتراضات را گسترش دهند.

غربی‌هایی که تا چندی قبل القاعده را به عنوان خطرناک‌ترین تروریست‌ جهان معرفی می‌کردند به یکباره به انقلابیونی شریف تبدیل کردند که به دنبال حق مسلم خود هستند و با این بهانه تسلیحات نظامی و کمک های مالی خود را روانه سوریه کردند.

از همان ابتدا مقامات آمریکایی و غربی و حتی متحدان منطقه‌ای آنها از ارسال آشکار و علنی سلاح به سوریه سخن گفته و جنگ تمام عیار در سوریه را پی‌ریزی کردند. به طوری که اگر نگاهی کوتاه به سخنان آنان بیاندازیم متوجه این موضوع خواهیم شد.

  • هیلاری کلینتون از اختصاص بودجه 5.5 میلیون دلاری دولت واشنگتن به تروریست‌های سوریه خبر داد.
  • یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که دولت این کشور، محموله هایی از سلاح به ارزش 30 میلیون دلار برای شورشیان سوری ارسال کرده است. 
  • شبکه خبری فرانس بیست و چهار در گزارشی تحت عنوان«شورشیان سوری با پول های ارسالی فرانسه چه کار می کنند؟» به بررسی موضوع کمک های فرانسه به شورشیان سوریه پرداخت واعلام کرد از زمانی که جنگ داخلی سوریه آغاز شده است کشورهای خارجی و از آن جمله فرانسه به شورشیان از نظر مالی کمک می کنند. 
  • وزیر خارجه انگلیس از کمک پنج میلیون پوندی دولت انگلیس به ارتش آزاد سوریه خبر داد.
  • منابع موثق از درون گروهک‌های تروریستی سوریه موسوم به ارتش آزاد سوریه در جبل الزاویه به این پایگاه اعلام کردند که آمریکا برای افزایش تاثیرگذاری اقدامات تروریستی این شبه نظامیان در ایجاد ناامنی و خرابکاری در سوریه، آنها را به سلاح‌های سنگین مجهز کرده است.
  • دولت قطر ۱۰۰میلیون دلار دیگر به تروریست‌های سوری کمک مالی ارائه کرد.
  • شاهزاده «بندر بن سلطان» رئیس سرویس اطلاعاتی و امنیتی عربستان از طرح ریاض برای حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست های سوریه خبر داد.

اما پس از آنکه غرب و آمریکا، مقاومت مردم و نظام سوریه را دیدند سعی کرده از مواضع نظامی خود کوتاه بیایند و مذاکره را به عنوان تنها راه حل بحران سوریه اعلام کنند.
  • جان کری: برای پایان درگیری ها در سوریه تلاش خواهیم کرد و گزینه سیاسی بهترین گزینه برای حل بحران این کشور است.
  • اخضر الابراهیمی: ما راهکارهای سیاسی را بررسی کردیم و هیچ جایگزینی جز راهکار سیاسی برای بحران کنونی نیست. 
  • روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز خبر از تغییر مواضع باراک اوباما از مسلح نمودن مخالفان نظام بشار اسد داد. اوباما راه حل سیاسی را برای حل بحران سوریه پیشنهاد داده است.
  • رئیس جمهور فرانسه از اتخاذ هر چه سریع تر تصمیمی سیاسی برای حل بحران سوریه ابراز امیدواری کرد.
  • شدیدترین مخالفت با طرح تسلیح شورشیان سوری توسط "انجلا مرکل" صدراعظم آلمان انجام شد که معتقد بود تسلیح شورشیان سوری موجب گسترش جنگ در منطقه می شود.
  • کاترین اشتون نسبت به خطرات کمک تسلیحاتی به گروههای مخالف سوری و تاثیر آن بر حل بحران این کشور هشدار داد.
این اتفاق با پیشروی‌های روز افزون ارتش سوریه و همچنین انتقاد شدید از حمله رژیم صهیونیستی به اراضی سوریه همراه شد تا جایی که کارشناسان در بدترین حالت پایان بحران سوریه را تا 6 ماه آینده پیش بینی کردند.


پس از این اتقاقات عربستان، قطر، ترکیه و تروریست های سوری انتقادات خود را بار دیگر در رسانه ها مطرح کردند تا بتوانند بحران سوریه را تداوم بخشند و نتیجه مطلوب خود را از این فتنه دریابند.

بار دیگر کمک مالی و تسلیحاتی به تروریست ها آغاز شد؛ بار دیگر کنفرانس‌های ضد سوری آغاز شد؛ بار دیگر همایش‌های ضد سوری با عنوان انتخابات دولت انتقالی آغاز شد؛ بار دیگر مقامات غربی و آمریکایی گزینه نظامی را روی میز آوردند و...

  • "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته از کشورهای اروپایی خواست تا منع قانونی ارسال سلاح به تروریست های سوری را حذف نمایند.
  • قطر و عربستان می‌گویند راه‌حل پایان‌دادن به بحران سوریه، حمایت قدرت‌های خارجی از مخالفان مسلح است.
  • فرانسوا اولاند: تنها راه برای سرنگونی بشار اسد، مداخله نظامی خارجی است و باید با ایجاد مناطق امن برای گروه‌های مخالف، ایجاد منطقه پرواز ممنوع و انتقال سلاح‌های سنگین به مخالفان برای رسیدن به این هدف اقدام کرد. 
  • جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از کمک 60میلیون دلاری کشورش به مخالفان سوری خبر داد.
  • وزیر خارجه انگلیس: کمک ها را تا سرنگونی بشار اسد ادامه می دهیم.
مناطق تحت سیطره تروریست‌های سوری
اما چرا به یکباره ورق برای سوریه برگشت؟

اما این کار غرب و آمریکا چند نتیجه استراتژیک در برداشت که در زیر به صورت خلاصه به آن پرداخته‌ایم.


1) نابودی القاعده

آمریکا برخلاف رژیم صهیونیستی بر این باور است که هیچ‌گاه نمی‌شود با القاعده تعامل کرد و با آنها بر سر میز مذاکره نشست. به اعتقاد آمریکایی‌ها، القاعده هرگاه که منافع خود را در خطر ببیند متحدان خود را دور می‌زند.

از این رو وقتی عزم جدی اسد برای مقابله با تروریست‌های سوری را دیدند تصمیم گرفتند با ارسال سلاح به سوریه جنگ تمام عیاری در این کشور پی‌ریزی کنند؛ که نتیجه این جنگ نابودی القاعده و تضعیف نظام اسد می باشد.


2) دست خالی در میز مذاکره

پس از پیشروی‌های روزافزون ارتش سوریه، آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر در این وضعیت به پای میز مذاکره بنشینند؛ بشار اسد هیچگونه امتیازی را نمی‌دهد و به قول معروف دست آنان در میز مذاکره خالی می ماند. از این رو تصمیم گرفتند با افزایش بحران سوریه، فشار را بر بشار اسد افزایش دهند، تا از این طریق از وی امتیاز بگیرند.



3) ایجاد منطقه آزاد در سوریه

همانگونه که در نقشه مشاهده کردید تروریست‌های سوری با در اختیار گرفتن حلب،رقه و دیرالزور قسمت عمده‌ای از سوریه را در اختیار گرفته؛ اگرچه بیشتر این مناطق جز مناطق صحرایی محسوب می شود و جمعیت کمی در آن ساکن هستند اما تروریست‌ها تصمیم دارند با در اختیار گرفتن این مناطق "منطقه آزاد" تشکیل داده و با تشکیل دولت انتقالی این منطقه را به عنوان کشوری مستقل مطرح سازند.

این طرح خود دارای دو مشکل اساسی است؛ اول آنکه تروریست‌های سوری نه با هم متحد بوده و نه آمریکا و غرب آنان را به عنوان نماینده دولت موقت قبول دارند.

البته این مشکل از زبان خود معارضان و آمریکایی‌ها به صورت مکرر اعلام شد تا جایی که معاذ الخطیب به صورت علنی اعلام کرد که "غرب و آمریکا ما را به عنوان نماینده قبول ندارند" در طرف دیگر نیز معارضان نیز مشکلات زیادی با هم دارند به طوری که گفته می‌شود اگر اسد نیز از قدرت کناره‌گیری کند؛ تروریست‌های سوری دست از نزاع برنداشته و سوریه به آرامش دست نخواهد یافت.

مثال عینی این ماجرا، خبر هلاکت "ریاض الاسعد" فرمانده ارتش آزاد بود؛ هنگامی که این خبر در رسانه‌ها منتشر شد جبهه النصره، که خود نیز مخالف حکومت اسد می باشد با انتشار پیامی، مرگ ریاض الاسعد را موهبتی از جانب خداوند دانسته و پیروزی بزرگ برای معارضان سوری بر شمرد.

پیام جبهه النصره درپی هلاکت "ریاض الاسعد"

مشکل دوم این طرح استان حسکه می‌باشد. این استان در مرز ترکیه و سوریه قرار دارد. جایی که کردهای عراق در مرز کردهای ترکیه زندگی می‌کنند و بیشتر مردم آنجا طرفدار نظام اسد هستند. البته سران این استان همچنان اعلام می کنند که بنا بر بی طرفی گذاشته‌اند تا از این طریق تروریست‌های سوری را با خود درگیر نسازند. ولی از آنجایی که آن طرف مرز نیز کردهای ترکیه حضور دارند که سرسخت طرفدار اسد هستند این معادله را برای تروریست‌های سوری پیچیده کرده است.

محبوبیت اسد در میان کردهای ترکیه وقتی فزونی گرفت که بشار اسد در قبال آزاد کردن چهار فرمانده ارتش ترکیه، آزادی "عبدالله اوجالان" رهبر کردهای ترکیه را خواستار شد که اردوغان با این کار مخالفت کرد.

حال باید دید با افزایش تنش میان تروریست‌های سوری و شروط غرب و آمریکا برای اسد آیا این فتنه طی چند ماه اخیر پایان می‌پذیرد یا آمریکایی‌ها باز هم از سیاست آشوب پایدار در خاورمیانه استفاده خواهند کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
حقیر جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 11:30 http://ayate-ebrat.blogfa.com

حضرت آیت الله بهجت:
تا رابطه ما با ولی امر امام زمان(عج) قوی نشود...........
-
-


لطفا پست های جدید را مطالعه فرمایید

حقیر جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 14:36 http://ayate-ebrat.blogfa.com

سلام
برادر اگر منظور شما از سایت رایحه ظهور z313.ir است بگویید تا شمارا با همین نام لینک کنم. بنده شمارا با سایت آخرالزمان لینک کردم.
در ضمن کلیه این مطالی که در وبلاگ آیت عبرت قرار گرفته است بدون هیچ اجازه و ذکر منبع همگان میتوانند استفاده کنند.
بنده بر این باورم که ما باید عامل ترویج نکات و حقایق باشیم بدور از هر گونه عمل در شهرت یک عامل خاص. پس ذکر نکات مهم است. نیازی هم به ذکر منبع نیست شما هم لطفا از پستهای وبلاگ آیت عبرت استفاده کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد