آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

گزارش روایت عهد شانزدهم + گزارش تصویری

3

شانزدهمین نشست روایت عهد جنبش مصاف، تحت عنوان ارض موعود3 از سلسله مباحث اسطوره­های صهیونیسم در روز پنج­شنبه مورخه 29/1/1392 برگزار شد.


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید



گزارش روایت عهد شانزدهم + گزارش تصویری

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

شانزدهمین نشست روایت عهد جنبش مصاف، تحت عنوان ارض موعود3 از سلسله مباحث اسطوره­های صهیونیسم در روز پنج­شنبه مورخه 29/1/1392 برگزار شد.

مباحثی که در جلسات گذشته ارض موعود مطرح گردیده به شرح زیر می­باشد:

علت کوچ یهودیان به ارض موعود، ایجاد انگیزه­های مختلف بین یهودیان سراسر جهان برای هجرت دسته جمعی، اهمیت ارض موعود(فلسطین) و قداست آن در قرآن و تورات، حدود ارض موعود و ماجرای کوچ حضرت ابراهیمعلیه السلام از شهر اور به مصر.

استاد رائفی­پور، در ادامه به تشریح چگونگی سکونت پیامبران الهی بعد از حضرت ابراهیم پرداختند که جزییات آن در ادامه ذکر شده است:

واژه اسرائیل، در ابتدا به خاندان یعقوب پیامبر تعلق گرفت، که 12 پسر داشت و از آن 12 قبیله عبرانی پدید آمدند. یکی ازاین قبایل یهودا بود که یهودیت کنونی از آن نشئت گرفته است.

از بیانات عجیب تورات که کمی مشکوک به نظر میرسد، شرح ماجرای ازدواج و زندگی حضرت اسحاق(ع) است که مانند سرگذشت ابراهیم علیه السلام بیان شده که شاید با این کار، پیوند وراثتی اسماعیل(ع) را کمرنگ جلوه دهند.

از تحریفات دیگر تورات،نعوذبالله می­توان به حیله­گری حضرت یعقوب(ع) در گرفتن وراثت و برکت پیامبری، از پدرش، و کنار زدن برادر بزرگ خود اشاره کرد که مسلما چنین اعمالی از نبی خدا بعید به نظر می‌رسد.

 علاوه بر اینکه دادن پیامبری به عهده پیامبر پیشین نیست و تنها از آن خداست البته تورات تحریف شده­ای که به خدای یگانه خود رحمی نکرده وجسمانیت خدا را مطرح می کند در مورد پیامبران خود چه باک دارد.

 

 

در ذیل نگاهی به شجرة ابراهیم و پسرانش می اندازیم:

 

 شجره

 

 

در کتاب مقدس تثنیه باب 18 آیه  18با  ترجمه عربی : أُقِیمُ لهُمْ نَبِیّاً مِنْ وَسَطِ إِخْوَتِهِمْ مِثْلکَ وَأَجْعَلُ کَلامِی فِی فَمِهِ فَیُکَلِّمُهُمْ بِکُلِّ مَا أُوصِیهِ بِهِ.حضرت موسی(ع) کلام خدا را نقل می کند: از میان برادرانشان پیامبری مانند تو مبعوث خواهد شد.

 و از تثنیه باب 34 آیه 10 این طور استنباط می­شود که در میان بنی اسرائیل پیامبری همچون موسی (ع) نبوده است.

نکته ی دیگری که مهم می نماید این است که در نسخه عبری تورات عبارت "مکریم" ذکر شده است  و به صورت"از میان نزدیکان برادران ایشان" ترجمه می­شود .

 درنتیجه طبق شکل فوق نزدیکان برادران ایشان همان قیدار (جد رسول اکرم) می­باشد. و همچنین از میان ادومیان هم پیامبری صاحب شریعت نیامده است.

تحریفی دیگر از یهودیان برای از بین بردن این حقیقت، تغییر نام بسمه به مهلت است تا این ارتباط را زیر سوال ببرند.

 بسمه در جاهای مختلف تورات دختر اسماعیل(ع) نام گرفت که یا در برخی ایات نام بسمه را با اندک تغییری به صورت دیگر معنا کرده اند و یا با تحریفاتی دیگر از این دست خواستند این حقیقت را کمرنگ نشان دهند.

 

 پس با توجه به شباهت های حضرت موسی(ع) و حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم، می توان نتیجه گرفت این پیامبر وعده داده شده همان پیامبر اسلام است. 

 

در مورد عبور قوم بنی اسرائیل از دریا (بحر یا یم هر دو به معنای آب فراوان است ولی یم یعنی زمانی که آب شور و شیرین به هم می­رسد) اختلاف نظر هایی وجود دارد البته یهودیان تاکید خاصی دارند بر اینکه دلتای رود نیل را نیز ارض مقدس بدانند.

بیشتر مفسران در علت انتخاب نیل یا دریای سرخ، دلیلی اقامه نکرده‌اند. تنها در برخی از تفاسیر، چهار دلیل بر احتمال دوم مطرح می‌کند که به نظر هر یک از اینها دچار مشکلاتی است که بعد از هر دلیلی علت ذکر می­شود

(مطالب برگرفته از تفسیر نمونه می‌باشد که معتقد بر این است که قوم از رود نیل عبور کرده­اند. نقد مربوط به هرکدام نیز در ادامه آمده است):

1.     «محل سکونت فراعنه که مرکز آباد شهرهاى مصر بوده حتما نقطه هایى بوده است که با رود نیل فاصله زیادى نداشته، و اگر معیار را محل فعلى اهرام یا حوالى آن بگیریم بنى اسرائیل ناچار بودند براى رسیدن به سرزمین مقدس نخست از نیل عبور کنند، زیرا این منطقه در غرب نیل واقع شده و براى رسیدن به سرزمین مقدس باید آنها به سوى شرق بروند».

این دلیل نمی تواند چندان مورد پذیرش قرار گیرد؛ زیرا این امکان وجود دارد که آنها در شرق رود نیل زندگی می‌کردند. همچنین بنای اهرام مصر به قرن‌ها قبل از حضرت موسی (ع) بر می‌گردد و هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها در کنار اهرام می‌زیستند.

2.     «فاصله مناطق آباد مصر که طبعا در نزدیکى نیل است با دریاى احمر به قدرى است که بسیار بعید به نظر مى‏رسد بنى اسرائیل بتوانند آن را در یک شب و یا نصف یک شب طى کنند».

در ارتباط با این دلیل نیز باید گفت: امروزه مناطقی از رود نیل وجود دارد که فاصله چندانی با دریای سرخ ندارد و البته با گذشت هزاران سال از آن واقعه، امروزه نمی‌توان در مورد مکان و فاصله این دو در آن زمان نظر دقیقی ارائه داد و شاید هم در مناطقی بودند که می توانستند به آن برسند حتی با احتساب اینکه در هر ساعت 3 کیلومتر طی کنند.

در سوره شعرا آیه 55 بدین صورت آمده که ما ارث فرعون را به موسی(ع) دادیم که برخی مفسرین نتیجه گرفتند حضرت موسی(ع) بعد از شکست فرعون حاکم مصر هم شده است و برخی گفته­اند قوم به دو گروه تقسیم شدند عده­ای در مصر ماندند و عده­ای به ارض موعود رفتند که مصداق فعلی آن می تواند جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی باشد.

 استنباط جدیدی هم وجود دارد و آن اینکه سرزمین کنعان 1469 قبل از میلاد به تصرف یکی از فرعونیان درآمد پس این ارث می تواند خود سرزمین کنعان باشدو البته 5 سند تاریخی در این مورد وجود دارد.

3. «براى گذشتن از سرزمین مصر و رسیدن به اراضى مقدس نیازى نیست که از دریاى احمر بگذرند، چرا که قبل از حفر کانال سوئز باریکه خشک قابل ملاحظه‏اى در آنجا وجود داشته است.» در این ارتباط نیز باید گفت که چه بسا فرعونیان، بنی اسرائیل را قبل از رسیدن به آن باریکه در محاصرۀ خویش قرار داده و راهی جز دریا فراروی آنان نبود.

4. «قرآن در داستان افکندن موسى به آب تعبیر به(یم) کرده است (طه 39) و در مورد غرق فرعونیان نیز تعبیر به (یم) کرده است و با توجه به اینکه هر دو در یک داستان، و حتى در یک سوره (سوره طه) است، و هر دو بطور مطلق نقل شده به نظر مى‏رسد که هر دو یکى باشد با توجه به اینکه مادر موسی(ع)  ایشان را به دریا نیافکنده است بلکه طبق تواریخ به نیل سپرده است بنابراین غرق فرعونیان در نیل بوده است».

  این دلیل نیز، دلیل قطعی نبوده و تنها حدسی است از ظواهر قرآن که نمی توان بر آنها تکیه کرد. علاوه بر آن‌که در آیه 97 سورۀ طه نیز آیه‌ای وجود دارد که در آن نیز تعبیر از "یم" شده است که گوسالۀ سامری در آن افکنده شد و با توجه به این‌که این واقعه بعد از مهاجرت بنی اسرائیل صورت پذیرفته، بسیار بعید به نظر می‌رسد که مراد از آن، رود نیل باشد

و دلیل دیگر اینکه ممکن است محل ورود آب به دریا بوده باشد که سرعت آب کم است و تداخل آب شور و شیرین رخ داده است

آنچه را که در نهایت می‌توان گفت این است‌که اینها تنها نکاتی بود که هر کدام مبنایی را تأیید می‌کنند و هیچ‌کدام به عنوان دلیل قطعی حساب نمی‌شوند و همچنین نظر دادن در مورد جغرافیای 3300 سال پیش کار آسانی نیست و به راحتی هر نظری قابل اثبات نیست.

در زیر سوال بردن معجزه پیامبر الهی برخی رسانه ها شروع به ساخت برنامه ها و مستنداتی کرده اند از جمله برنامه مستند من و تو، این مستند بیان داشته که جذر و مد باعث عبور قوم موسی(ع)  شده است که با توجه به غرق شدن فرعونیان دلیل منطقی نمی نماید چرا که این اتفاق آنی رخ داده است.

عده ای دیگری هم این بحث را مطرح کردند که سونامی ناشی ازآتش فشان سونترینی  باعث این واقعه شده است بدین صورت که آب را ابتدا کشیده و پس از ورود فرعون آب بر سرشان فرود آمد. ولی هم در تورات و هم در قرآن به شکافته شدن وسط دریا تاکید دارد.

 البته آتش فشان سنترینی 3600 سال پیش بوده است در حالی که رخداد فوق یعنی عبور قوم از دریا 3300 سال پیش رخ داده است.

همچنین دانشگاه کلورادو نظریه ای داده که اگر بادی با سرعت 65 مایل در ساعت 12 ساعت مداوم بوزد می-تواند آب را دوقسمت کند و البته در تورات هم ذکر شده که باد شرقی میوزید، یعنی شاید خداوند متعال به سبب این باد این کار را انجام داد.

قوم موسی(ع)  بعد از عبور از دریا وارد صحرای سینا شدند و به خاطر تعصی از اوامر الهی 40 سال در آنجا سرگردان گشتند و به ارض مقدس نرسیدند و حضرت موسی(ع)  نیز در همان حوالی درگذشت.

در انتهای جلسه استاد، علاوه بر بیان شباهت هارون و حضرت علی، به بیان شباهت حضرت یوشع(ع) (جانشین حضرت موسی(ع) ) و حضرت علی پرداختند.


به امید ظهور مولی و سرورمان حضرت حجه ابن الحسن العسکری (عج) که صد البته نزدیک است

 

 


1

 

2

 

3

 

4

 

5 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد