آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

ویژگى هاى جسمانى و معنوى امام مهدى(علیه السلام)

ابو داود  از ابو سعید خدرى آورده است که رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود : مهدى از تبار من است ، با پیشانى بلند و بینى کشیده . زمین را پر از عدل و داد مى کند ، چنان که آکنده از ستم و بیداد شده بود . هفت سال حکومت مى کند .


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


احمد  از ابو سعید خدرى آورده است که رسول خدا فرمود : قیامت برپا نمى شود مگر پس از آن که مردى از اهل بیتم حکومت کند . پیشانى بلند و بینى کشیده دارد . زمین را پر از عدل مى کند ، چنان که پیش از آن ، پُر از ستم شده بود . هفت سال مى ماند .

ابو یعلى  از ابو سعید آورده است که پیغمبر فرمود : از اهل بیتم ، کسى میان امتم قیام مى کند که بینى کشیده و پیشانى فراخ دارد . عدل را در زمین مى گستراند ، چنان که ستم و بیداد گسترش یافته بود . هفت سال حکومت مى کند .

در المنثور  آمده است : احمد و ابوداود از ابو سعید خدرى آورده اند که ( بنابر عبارت ابو داود ) رسول خدا فرمود : مهدى از من است . پیشانى بلند و بینى کشیده دارد . زمین را پر از عدل و داد مى کند ، چنان که پیش از آن ، پُر از ستم و بیداد شده بود . هفت سال مى ماند .

از منابع ما ( شیعى ) ، دلائل الامامة چنان که در ابو یعلى است ، با تفاوت اندک ، به نقل از ابوسعید ، وبه نقل از ابو سعید مانند روایت احمد .

سنن الدانى از ابو سعید خدرى نقل کرده است که رسول خدا فرمود : در آخر الزمان مردى از عترتم قیام مى کند که جوان ، زیبا رو ، پیشانى بلند و بینى کشیده اى دارد . زمین را پر از عدل و داد مى کند ، چنان که پر از ستم و بیداد شده بود . هفت سال با عدالت حکومت مى کند . ( السنن فى الفتن 5/1038 ) .

حاکم  ( که بنا بر شرط « مسلم » صحیح دانسته ) به نقل از ابو سعید آورده است که رسول خدا فرمود : مهدى از ما اهل بیت است . بینى بلند و پیشانى کشیده اى دارد . این قدر عمر مى کند ( پیامبر دست چپش و دو انگشت سبابه و ابهام را نشان داد و سه انگشت دیگرش را پایین آورد ) (یعنى هفت سال) . معالم السنن 4/344 از ابو داود و ...

ابن حماد  از ابو سعید خدرى از رسول الله نقل مى کند : مهدى پیشانى بلند و بینى کشیده دارد .

فردوس  از حذیفه آورده است که پیامبر فرمود : مهدى مردى از فرزندانم است که صورتش مانند ماه ، تابان است . رنگ پوستش عربى(1) اما بدنش اسرائیلى است .(2) زمین را پر از عدل مى کند ، چنان که آکنده از ستم شده بود . آسمانیان و زمینیان و پرندگان هوا(3)  از خلافت وى راضى و خشنودند . بیست سال حکومت مى کند .

1 ـ یعنى گندمى یا سفید. در صفات مهدى(علیه السلام) وارد شده است که همرنگ پیامبر، سفید متمایل به سرخ است .
2 ـ یعنى بلند قامت و تنومند ، مانند بدن پسران یعقوب(علیه السلام) . بنى ابراهیم معروف بودند بدن و جمالشان ، کامل و با کمال است ، یعنى ویژگى هاى ابراهیم در مهدى(علیه السلام) نمودار است .
3 ـ  یعنى همه از حکومت مهدى(علیه السلام) راضى اند ]شاید هم کنایه نباشد[ حقیقتاً چنین باشد که شکوفایى در جامعه انسانى و طبیعت حیوانى فراگیر مى شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد