آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

سه رکن اساسی انتظار حقیقی

کسی می‌تواند مدّعی انتظار فرج و آمادگی عملی ظهور منجی شود که توانسته باشد با کسب تقوا، یعنی انجام واجبات و اجتناب از محرّمات، رضایت امام زمان«ارواحنافداه» را تحصیل نماید و علاوه بر آن، حاضر باشد تمام تعلّقات مادی خویش را در راه اسلام و جهان شمولی این دین مبین فدا کند.


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

ادامه مطلب ...

مولایم... العفو... العفو

مولای من! ای کاش آن اوایل که زبان گشودم، نزدیکانم مرا به گفتن یا مهدی وا می‌داشتند. ای کاش مهد کودکم، مهد، آشنایی با تو بود. کاشکی در کلاس اول دبستان، آموزگارم الفبای عشق تو را برایم هجی می‌کرد و نام زیبای تو را سر مشق دفترچه‌ی تکلیفم قرار می‌داد. آقای من! از کجا آغاز کنم؟ از خود بگویم یا از دیگران؟ از نسل‌های گذشته بگویم یا از نسل امروز؟ از دوستان شکوه کنم یا از دشمنان؟ از آنانی بگویم که خاطر شریف تو را می‌آزارند؟ از آنها که دستان پدرانه و مهربانت را خون‌ریز معرفی می‌‌کنند؟ از آنها که چنان برق شمشیرت را به رخ می‌کشند که حتی دوستانت را از ظهورت می‌ترسانند؟ می‌خواهم به سوی تو برگردم. یقین دارم برگذشته‌های پر از غفلتم، کریمانه چشم می‌پوشی؛ می‌دانم توبه‌ام را قبول می‌کنی و با آغوش باز مرا می‌پذیری. من از تو گریزان بودم؛ اما تو هم چون پدری مهربان، دورادور مرا زیر نظر داشتی… العفو… العفو…


در این زمانه کسی بی قرار مولا نیست


انیس خاطر مجنون،خیال لیلانیست


چقدر حیدر دوران ما غریبی تو


میان خانه‌ی ما هم برای تو جا نیست


اگرنیامده‌ای تا به حال حق داری


برای آمدن تو دلی مهیا نیست


ز بس که دغدغه‌ی نان و آب بسیار است


دگر کسی ز دل و جان به یاد آقا نیست


گذشت جمعه به جمعه نیامدی تو ولی


مگر که مانده به راه تو چشم زهرا نیست

منتظِر

درفرهنگ مهدویّت «منتظِر»به انسانی گفته می شود که با تمام وجود، در انتظار آمدن آخرین حجّت الهی به سر می برد.

در روایات معصومین علیهم السلام به منتظر از دو بعد توجه شده است: ابتدا وظایف او مورد توجه قرار گرفته آن گاه در برخی روایات، به فضایل و برتری های او اشاره شده است.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

  ادامه مطلب ...

وجه‌الله بودن امام زمان به چه معناست؟

در کتب لغت، کلمه‌ی وجه به معنای چهره و صورت معنا شده و معانی دیگری مانند میل و جهت و سو نیز برای آن بیان شده است. اگر قدری در این معانی عمیق تر شویم متوجه می‌شویم که این معانی به نحوی با یکدیگر ارتباط دارند. چهره و صورت که در زبان عربی همان وجه است، بخشی از ماست که به وسیله‌ی آن با دیگران مواجه می‌شویم و چیزی است که جهت و سوی ما را مشخص می‌کند.


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

  ادامه مطلب ...

آداب صدقه برای امام زمان علیه‌السلام در سیره‌ی سیدبن طاووس

یکى از اعمالى که سیدبن طاووس به آن بسیار اهمیت مى‌‏داد، صدقه براى حفظ وجود مقدس امام زمان ارواحنا فداه بود. چون یکى از تکالیف زمان غیبت، صدقه دادن ‏براى حفظ وجود مبارک امام زمان علیه‌السلام است.


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

  ادامه مطلب ...

برگزاری احیای نیمه شعبان توسط جنبش مصاف

اطلاعیه احیای نیمه شعبان


جنبش مصاف در نظر دارد در شب نیمه شعبان دل های شما عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر(عج) را گرد هم آورد تا با هم ، هم نوا شده ندبه بخوانیم و عهد ببندیم با مولایمان ...


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

  ادامه مطلب ...

تربیت نسل یاوران مهدی (عج)

آگاهی کامل از جزئیات و دستاوردهای عصر ظهور برای کسی که پیش از ظهور زندگی می‌کند بسیار دشوار می‌نماید. تنها در پرتو روایات معصومین (علیهم السلام) و بر اساس استنباط علمای بزرگ از احادیث و قرآن می‌توان تا حدودی از این شاخصه‌ها و واقعیت‌ها پرده برداشت.


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

   ادامه مطلب ...

پیام صافی گلپایگانی به مناسبت نیمه شعبان

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با صدور پیامی به مناسبت دهه مهدویت تاکید کردند: گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه ضامن نجات افکار جوانان از عقاید خرافی و دروغی دشمنان است.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

  ادامه مطلب ...

درس‌های برای زندگی در آخرالزّمان: اقتضای هلاکت

کمتر نوجوان و جوان و حتّی کودکی دبستانی را می‌توان سراغ گرفت که حدّاقل یک بار داستان قوم نوح و کشتی نجات بخش آن حضرت را نشنیده باشد. بزرگ‌ترها که جای خود دارد. به قول معروف کلّ ماجرا را فوت آبند. نقل شده است که بالای نهصد سال حضرت نوح نبی(ع) عمر کرد و نسل در نسل قوم لجوج و یک دنده خود را انذار کرد و به راه رستگاری خواند دستِ آخر هم طوفان عظیم جمله کافر نعمتان ناسپاس را به آنجا برد که همگی می‌دانید. آخری‌ها کار به آنجا کشیده بود که قوم، برای نشنیدن پیام و دعوت رسول خدا دست در گوش‌ها می‌کردند و از اطرافش می‌گریختند.


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب در دیدار قشرهای مختلف مردم

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تاکید کردند: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، از هر چیز دیگر برای کشور مهم‌تر است و ملت با حرکت مقتدرانه روز جمعه، ارتباط و اتصال مستحکم خود را با نظام اسلامی اثبات، و دشمن را بار دیگر ناکام و ناامید خواهد کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پایداری و استقامت در مقابل دشمن بین‌المللی را نیازمند «اعتماد به ملت شجاع و رشید ایران، اتکا به عزت ملی، توکل به خدا و حسن ظن به وعده‌های پروردگار» خواندند و افزودند: باید در راه پرعزتی که ملت و نظام انتخاب کرده‌اند، عاقلانه و مدبرانه پیش رفت.


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

   ادامه مطلب ...

استغفار برای ظهور ( اطلاعیه استاد رائفی پور ) پست ثابت

رسول الله فرمودند : شباهت بنی اسرائیل با شما (مسلمانان) همچون شباهت دو سر یک شانه  و  دو لنگ کفش است هر آنچه در میان آنها به وقوع پیوست در میان شما هم اتفاق خواهد افتاد.

بنی اسرائیل در اثر ستم فراوانی که پس از رحلت حضرت یوسف کشید بسیار مضطر شده بودند و چاره ای جز شکوائیه بردن به درگاه خدا نداشتند و عجیب اینکه خداوند متعال 170 سال از زمان غیبت منجی ایشان (حضرت موسی) را به خاطر اضطرار ایشان و اشک های دسته جمعی شان بخشید.

أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلیلاً ما تَذَکَّرُون

ترجمه: یا آن کس که دعاى بیچاره مضطر را به اجابت مى‏رساند و رنج و غم آنان را بر طرف مى‏سازد و شما (مسلمین) را جانشینان اهل زمین قرار مى‏دهد؟ آیا با وجود خداى یکتا خدایى هست؟ اندکى متذکر هستند.

براستی آیا هنوز هم از نبود مولایمان مضطر نشده ایم؟ آیا نباید از این ماجرا درس بگیریم ؟

ان شا الله شب نیمه شعبان امسال را فرصتی قرار خواهیم داد تا به طور دسته جمعی در احیای آن شب  از خداوند متعال طلب استغفار کنیم از گناهانی که حقیقتا مانع ظهورند و الا دلیلی ندارد خداوند حجتش را در پرده غیبت قرار دهد.

مانع اصلی ظهور گناهان من و شماست.


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب ...

قیام ترک ها در عصر ظهور

از دیگر احادیث مربوط به ترکان ، حدیثى است که مى گوید دوبار شورش مى کنند . اصل حدیث از ابن حماد به نقل از مکحول است که پیغمبر فرمود : ترکان دو بار شورش مى کنند : یک بار که آذربایجان را ویران مى کنند ; بار دوم آن قدر پیش مى آیند که اسبان شان را کنار ساحل فرات مى بندند ; اما پس از آن ترکى باقى نمى ماند . . . ارطاة نقل مى کند : سفیانى با ترکان مى جنگد و شکست شان به دست مهدى است . نخستین پرچمى که مهدى براى نبرد برمى افرازد ، براى نبرد با ترک هاست . . . عبد الله بن عمرو نقل مى کند : یکى از ملاحم باقى مانده ، که نبرد با ترکان در جزیره است .

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید
 
ادامه مطلب ...

حجت الاسلام پناهیان / به چه کسی رای دهیم؟

حل مشکلات عِرق انقلابی می‌خواهد. این عِرق انقلابی است که گوش شنوا برای یک مسئول ایجاد می‌کند. گوش شنوا برای شنیدن همۀ پیشنهادها و راه‌حل‌ها، برای دیدن همۀ توانایی‌ها، برای گیر نکردن در آسیب‌های مدیریت.
فرمایش مقام معظم رهبری که «رئیس جمهور آینده باید ضعف‌های رئیس‌جمهورهای گذشته را نداشته باشد و نقاط قوّت رؤسای جمهور گذشته را داشته باشد»؛ همین است که ما نباید از نقاط قوّتی که تا امروز به آن رسیدیم عدول کنیم، بلکه باید راهی برای تکمیل آن پیدا کنیم. باید نقاط ضعف گذشته را برطرف کنیم و لازمۀ برطرف کردن نقاط ضعف گذشته این است که به افرادی که در گذشته بوده‌اند و تفکر روند گذشته را قبول داشته‌اند برنگردیم...


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

ادامه مطلب ...

جنگ آخرالزمان : نبرد موعود یهود و مسلمانان

تمام منابع مسلمانان تصریح دارند که پیغمبر به امتش خبر داده است که در آخر الزمان با یهود جنگ خواهند کرد . به دلیل تشابه محتوا و تعابیر روایات، این نبرد در آخر الزمان است و تفاسیر آیه « بعثنا علیکم عباداً لنا أولى بأس شدید » مى گوید که جهادگران، امام مهدى و یارانش هستند .


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

   ادامه مطلب ...