آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

ارتباط حوادث سوریه با به قدرت رسیدن دشمن امام زمان(ع)

در روایات عصر ظهور نیز یکی از مهمترین نقاط اثرگذار بر واقعه ظهور ، شام است ، شام در لسان روایات شامل سوریه ، اردن ، لبنان و قسمتهایی از فلسطین و حتی به نقلی برخی از نقاط شمال غربی عراق می باشد ، اصلی ترین شورش مقابله کننده با ظهور از این مناطق برمی خیزد که در نظر دارد ضمن مبارزه با موج بیداری و انقلاب اسلامی منطقه ای ، جوامع اسلامی را تحت سلطه خود درآورد .

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


کشور سوریه که پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران علیرغم برخوردهای مداخله جویانه دیگر کشورهای عربی در برخورد ایران با آمریکا و رژیم صهیونیستی روندی موافق با جمهوری اسلامی را در پیش گرفته بود، طی سالهای گذشته درگیر حوادثی شده است که گفته می‌شود توطئه‌ای از سوی آل سعود و آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

درحالی که دولت سوریه بر اکثر مناطق حساس کشور مسلط شده و بحران را مهار نموده، فشارهای خارجی و مداخلات دولت‌های بیگانه شدت گرفته است. در همین راستا، طی روزهای گذشته کلینتون وزیر خارجه آمریکا در سفری شتاب زده به ترکیه رفت تا تحولات اخیر و پیامد تحولات سوریه را با مقامات آنکارا به بحث بگذارد.

کلینتون در پایان مذاکراتش با داود اوغلو، همتای ترکیه اش، به طور تلویحی به شکست طرح اخیر برای ساقط کردن دولت سوریه اعتراف کرد.

کلینتون در این دیدار، از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه سخن به میان آورد ولی در عین حال اذعان کرد که شرایط برای آن مهیا نیست.

از داخل سوریه نیز گزارش می‌رسد نیروهای دولتی ضمن اینکه شهر حلب را به تصرف در آورده‌اند، راههای مواصلاتی شورشیان را نیز در کنترل گرفته‌اند.

بازداشت شمار دیگری از تروریستهای تبعه خارجی از جمله ترکیه‌ای و عربستانی در مناطق درگیری، از دیگر نشانه های دخالت مستقیم کشورهای خارجی در اتفافات سوریه است.

تحولات چندماهه کشورهای اسلامی و من جمله کشور سوریه ، همه نگاهها را به خود جلب کرده است ، تجمع تمام نیروهای اهریمنی بر روی سوریه و به میدان آوردن تمام نیروها و امکانات سیاسی ، فکری ، بین المللی و ایجاد جنگ روانی عظیم و زمینه سازی برای مداخله نظامی ، تحریک همسایگان سوریه ، تجهیز گروههای مسلح و حمایت همه جانبه از آنها و براه انداختن جنگ رسانه ای با انواع دروغ و فریب و ... بر علیه سوریه نشان از آغاز مرحله ای جدید در تحولات شام و سوریه دارد که با توجه با تحقق بسیاری از نشانه های ظهور ، می توان گفت مرحله جدید می تواند آخرین مرحله قبل از خروج سفیانی یا مرحله زمینه سازی برای خروج این عنصر مزدور در منطقه باشد ، که در تحولات عصر ظهور طی روایات بسیاری مورد اشاره قرار گرفته است.

چرخش عجیب ترکیه بر ضد سوریه ، افزایش مداخلات عربستان و قطر و دیگر کشورهای عربی در اوضاع سوریه و لبنان ، مواضع و تحرکات قابل تامل اردن در قبال سوریه ، هماهنگی کامل اروپا و آمریکا برای ایجاد ناامنی و به سقوط کشاندن حکومت سوریه و بالاگرفتن توطئه های داخلی در این کشور نشان می دهد که احتمالاً تحولات بزرگ و غیرمنتظره ای در این منطقه حساس رخ خواهد داد که تاثیرات عمیقی بر وقایع پیش روی خاورمیانه دارد.

سرزمین شام از دیرباز نقش مهمی در تحولات جامعه اسلامی بازی کرده است ، حضور معاویه و یزید و دیگر حکام مکار اموی در این منطقه و نقش عمیق آنها در تحولات زمان خود که عمدتاً نقشی منفی بوده است ، از صدر اسلام کفه این سرزمین را در تحولات منطقه سنگین کرده است. در طول تاریخ این منطقه تاثیر مهمی بر سایر بلاد اسلامی داشته است.

در روایات عصر ظهور نیز یکی از مهمترین نقاط اثرگذار بر واقعه ظهور ، شام است ، شام در لسان روایات شامل سوریه ، اردن ، لبنان و قسمتهایی از فلسطین و حتی به نقلی برخی از نقاط شمال غربی عراق می باشد ، اصلی ترین شورش مقابله کننده با ظهور از این مناطق برمی خیزد که در نظر دارد ضمن مبارزه با موج بیداری و انقلاب اسلامی منطقه ای ، جوامع اسلامی را تحت سلطه خود درآورد.

این سرزمین مبدا ، معبر و محل تلاقی قیام های بسیاری در عصر ظهور است ، جنگهای بزرگی در این سرزمین در عصر ظهور واقع می گردد که نشان از اهمیت آن برای طرف های درگیر دارد. همچنانکه برخی از روایات صراحتاً به این موضوع اشاره کرده اند :

مژده پیروزی را از سمت دمشق می شنوید... و شورشیان روم پیش می آیند و در رمله مستقر می شوند، پس اولین جایی که از غرب (غرب بلاد اسلامی) خراب می شود، سرزمین شام است.

غیبت شیخ طوسی 269، غیبت نعمانی 279/67

وقتی که از کشمکش و اختلافات داخلی شام اطلاع یافتید باید از شام گریخت، زیرا آشوب و جنگ در آنجاست.

مهدی موعود(ترجمه بحارالانوار ) ص 1055

در آن سال اختلاقات بسیاری در هر زمین از ناحیه غرب روی میدهد نخستین جائی که خراب میشود شام است...

مهدی موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 987

با دیدن سه علامت منتظر آمدن مهدی باشید. را وی عرض کرد: یا امیرالمومنین آنها چیستند؟ فرمود: اول اختلافی که در بین اهل شام پدید می آید، و آمدن پرچمهای سیاه از خراسان و وحشتی در ماه رمضان

غیبه نعمانی، ص 133؛ بحارالانوار، ج 52، ص 229؛ منتخب الاثر، ص 220

سعید بن مسیب میگوید: در شام فتنه ای خواهد بود که از هر ناحیه ای آنرا برطرف میکنند از ناحیه دیگری سربلند میکند و آن فتنه انتها ندارد تا اینکه منادی از آسمان ندا میکند که امیر شما فلان خواهد بود.

فتنه ها و آشوبهای آخرالزمان (ملاحم و الفتن)باب 76 - ص 29

وقتی که در سرزمین شام بلوایی را مشاهده نمودی، پس مرگ است و مردن، تا آنکه غربیان به تحرک آمده و روانه سرزمینهای عربی گردند. که حوادثی بین آنان رخ خواهد داد.

الملاحم و الفتن ص 107.

اختلافات و درگیریها در مناطق مختلف شام از لبنان و فلسطین گرفته تا سوریه و اردن که از دهها سال پیش آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد و طی ماههای گذشته مخصوصا در سوریه تشدید گردیده است ، به خوبی نشان از تحقق روایات فوق دارد.

البته محققینی مانند علامه کورانی اعتقاد دارند که از متن روایات برمی آید فتنه ها و اختلافات شام بیشتر منشاء خارجی دارد تا جایی که حتی نیروهای خارجی متعددی در آستانه ظهور در این سرزمین حضور نظامی می یابند. ، لذا می توان از این مسئله چنین برداشت کرد که فتنه ها و اختلافات شام از اول منشاء خارجی داشته و طرفهای درگیر از حمایتهای خارجی برخوردار هستند ، حضور نیروهای ، ترک ، مغرب ، ایران و روم(غرب) (که نیروهای مخالف هم هستند) در سرزمین شام بخوبی منشاء خارجی اختلافات این سرزمین را قبل از حضور نظامی طرفهای درگیر قابل درک می کند.

یعنی وقتی حمایتها و اختلافات غیرنظامی بالا می گیرد و به نتیجه ای مشخص نمی رسد ، طرفهای درگیر در این سرزمین مجبور به حضور نظامی آشکار می شوند.


مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر یکشنبه 12 خرداد 1392 ساعت 22:44 http://entezare-moud.blogfa.com

سلام دوست من، وب بسیار جالبی داری، واقعا از محتویات وبت خوشم اومد.
میتونیم باهم تبادل لینک کنیم. تو وب منو با عنوان انتظار موعود لینک کن بعد باهر عنوانی ک بخوای منم لینکت میکنم. ممنون، موفق باشی

مهرسا سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 10:05

چند خطی از مطلب سوریه رو خوندم ممنون .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد