آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

نبرد موعود یهود و مسلمانان

تمام منابع مسلمانان تصریح دارند که پیغمبر به امتش خبر داده است که در آخر الزمان با یهود جنگ خواهند کرد . به دلیل تشابه محتوا و تعابیر روایات، این نبرد در آخر الزمان است و تفاسیر آیه « بعثنا علیکم عباداً لنا أولى بأس شدید » مى گوید که جهادگران، امام مهدى و یارانش هستند .


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

عبد الرزاق  از ابن عمر آورده است که رسول خدا فرمود : یهود با شما مى جنگند و بر آنان چیره مى شوید . اگر یهودى پشت سنگى پنهان شده باشد ، سنگ به سخن مى آید و مى گوید : اى مسلمان ! یک یهودى پشت من پنهان شده ، او را بگیر و بکُش ! مانند روایت در ابن حماد  آمده است .

روایت دیگرى به نقل از عبدالله بن عمرو مى گوید : وقتى عیسى بن مریم(علیه السلام) از آسمان فرو مى آید و دجال او را مى بیند ، مانند پیه آب مى شود . عیسى(علیه السلام)دجال را مى کشد و یهود از پیرامون دجال پراکنده مى شوند ; حتى اگر یک یهودى پشت سنگى پنهان شده باشد ، سنگ مى گوید : اى بنده مسلمان ! یک یهودى این جاست . بیا و او را بکُش !

ابو هریره آورده است که رسول خدا فرمود : قیامت پس از آن برپا مى شود که مسلمانان با یهود بجنگند و آنان را بکشند ، حتى اگر یک یهودى پشت سنگ یا درختى پنهان شود ، سنگ یا درخت خواهد گفت : اى مسلمان ، اى بنده خدا ! این یهودى پشت من است ، بیا و او را بکُش . اما گیاه دیوخار نخواهد گفت ، چون درخت یهود است .

بخارى  از عبدالله بن عمر آورده است که رسول الله فرمود : با یهود خواهید جنگید و اگر یکى از آنان پشت سنگى پنهان شده باشد ، مى گوید : اى عبدالله ! این یهودى پشت من است ، او را بکُش !

ابو هریره از پیغمبر روایت کرده است : قیامت برپا نمى شود مگر پس از آن که با یهود بجنگید . اگر یک یهودى پشت سنگى باشد ، سنگ مى گوید : اى مسلمان ! این یهودى پشت من پنهان شده ، او را بکُش !


مجمع الزوائد  آورده است که رسول خدا فرمود : با مشرکان مى جنگید و بازماندگان شما کنار نهر اردن با دجال مى جنگند . شما شرقى و آنان غربى هستند .


منابع مى گوید : مهدى(علیه السلام) تابوت السکینه ( صندوق آرامش بخش )(صندوق عهدى که خدا به نشانه حکومت «طالوت» فرستاد و موجب آرامش یهود شد. ر.ک : بقره/247 ـ 248 .) و اسفارى از تورات را مى آورد و توسط آنها با یهودیان بحث مى کند . اگر این روایت درست باشد ، زمان آن پس از پیروزى بر یهود و ورود امام به قدس است . امام باقر(علیه السلام) پس از تلاوت آیه « بعثنا علیکم عباداً لنا أولى بأس شدید » فرمود : اینها قائم و یارانش هستند که بسیار نیرومندند .

از احادیث مربوط به جنگ عیسى(علیه السلام) با دجال فهمیده مى شود که بیشترین پیروان دجال ، از یهودیان هستند . مسند احمد  از جابر بن عبدالله به نقل از پیامبر در حدیث طولانى آورده است که در قدرت دجال زیاده گویى و مبالغه شده است که ما در فصل مربوط به دجال آن را رد کردیم ، اما در همان جا درباره یهود آمده بود : عیسى بن مریم از آسمان فرود مى آید و سحرگاه مى گوید : اى مردم ! چرا با دجال دروغگوى پلید نمى جنگید ؟! مى گویند : این مرد جن زده شده ! راه خود را مى گیرند و مى روند .

در آن موقع نماز برپا مى شود و به عیسى بن مریم(علیه السلام) گفته مى شود : اى روح الله ! پیش نماز باش . مى فرماید : امام تان باید پیش نماز شود و برایتان نماز بگزارد . بعد از نماز صبح نزد عیسى(علیه السلام) مى روند . وقتى دجال دروغگو را ببیند ، ( دجال ) مانند نمک در آب، از بین مى رود . عیسى به سوى دجال مى رود و او را مى کشد . اگر یک یهودى پشت درخت یا سنگى پنهان شده باشد ، مى گوید : اى روح الله ! اینجا یهودى است . هر کسى را که از دجال پیروى کند ، مى کشد .

عبد الرزاق  در حدیثى طولانى درباره دجال مى گوید : در مناطق قبل از شام حکمرانى مى کند ، سپس به طرف کوه هاى شام مى آید و آن جا را محاصره مى نماید . در آن وقت ، مسلمانانى که مانده اند ، بر قله کوهى از کوه هاى شام پناه مى گیرند . دجال آنها را محاصره کرده ، خود در دامنه کوه است اما بلا و گرفتارى طول مى کشد . . . آن گاه تاریکى آنان را فرا مى گیرد ، به طورى که آدمى کف دستش را نمى بیند . در این وقت عیسى بن مریم مى آید و چشمان شان را بینا مى کند .
میان مسلمانان مردى که لباس جنگى پوشیده ، مى پرسد : بنده خدا ! تو کیستى ؟ مى فرماید : من عبد الله و رسول خدا و روح و کلمة الله ، عیسى بن مریم هستم . یکى از این سه راه را انتخاب کنید : خدا از آسمان بر دجال و سپاهش عذابى فرستد ، یا زمین آنها را فرو ببرد ، یا سلاح شما را بر آنان مسلط سازد و نگذارد با سلاح شان به شما آسیبى برسانند . مى گویند : اى پیامبر خدا ! راه آخر بیشتر دل ما را شاد مى کند . پس در آن هنگام ، یهودى به سبب ترس نمى تواند شمشیر را با دستش بلند کند ، حتى اگر بلند قد و تنومند و پُر خور باشد . مردم به طرف یهود مى روند و بر آنها چیره مى شوند . وقتى دجال عیسى بن مریم(علیه السلام) را ببیند ، مانند سرب آب مى شود . عیسى به سویش مى رود و پس از دستگیرى ، او را مى کشد !

ابن حماد از حذیفة بن یمان از پیامبر حدیثى آورده که داراى مبالغه درباره دجال بوده و مى گوید : در آن اوضاع ، عیسى بن مریم در « ایلیا » ( قدس ) فرو مى آید . در آنجا گروهى از مسلمانان به همراه خلیفه خود هستند. پس از آن که مؤذن براى نماز صبح فرا مى خواند، وجود مردى قوى بنیه اى را به مردم خبر مى دهد که عیسى بن مریم است .

عیسى از آسمان فرود مى آید و مردم به او خوش آمد مى گویند و چون حدیث رسول الله(صلى الله علیه وآله) با آمدن عیسى(علیه السلام) محقق شده ، خوشحال مى شوند . به مؤذن مى گوید که اقامه نماز را بگو ; مردم به او مى گویند : پیشنماز ما باش ، عیسى مى گوید : نزد امامتان بروید تا برایتان نماز بگزارد . او پیشوایى نیکوست .

امام برایشان نماز مى گذارد و عیسى همراهشان نماز مى خواند . بعد امام مى رود و مردم را به پیروى از عیسى فرمان مى دهد . عیسى همراه مردم روانه مى شود تا این که دجال ایشان را مى بیند و مانند نمک در آب ، از بین مى رود . عیسى به سویش مى رود و به اذن خدا ، او و هر کسى از پیروانش را که بخواهد ، مى کشد .

دشمنان پراکنده مى شوند و زیر سنگ ها و درختان پنهان مى شوند اما سنگ و درخت مى گوید : اى عبدالله ! اى مسلمان ! بیا این یهودى را که پشت من مخفى شده بکش ! به جز گیاه دیوخار که گیاه یهود است و اگر یهودى زیر آن پنهان شود ، به کسى نمى گوید !

رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود : این حدیث را براى آن به شما گفتم که بیندیشید و آگاه شوید و به آن عمل کنید و براى نسل بعد از خود نقل کنید و براى همدیگر تعریف نمایید که این فتنه ، بدترین فتنه است . پس از آن تا زمانى که خدا بخواهد ، همراه عیسى بن مریم زندگى خواهید کرد .

ابن حماد  از عبد الله بن عمرو عاص آورده است که رسول خدا فرمود : خبر خروج دجال ، به کسانى که قسطنطنیه را فتح کرده اند ، مى رسد ، پس به سوى او مى آیند تا در بیت المقدس به او مى رسند ! آن جا را هشت هزاز زن و دوازده هزار جنگجو محاصره کرده اند که بهترین بازماندگان و صالح ترین انسان ها هستند . ابرى مه آلود بر سرشان سایه افکنده است ، هنگام صبح ، مِهْ برطرف مى شود و مى بینند که عیسى بن مریم آنجاست . وقتى که امام مى خواهد نماز بگزارد ، عیسى بن مریم مى آید و پشت سر امام نماز مى خواند و به آنان احترام مى گذارد . بعد سوى دجال که آخرین نَفَس هایش را مى کشد ، مى رود و ضربه اى به او مى زند و کشته مى شود . در این وقت زمین به سخن مى آید و هر سنگ و درخت و شیئى خواهد گفت : اى مسلمان ! این یهودى پشت من پنهان شده ، او را بکُش ; جز گیاه دیوخار که درختى یهودى است !

از مشهورترین احادیث منابع سنى ، روایت مُسْلم و دیگران از پیامبر است که مى فرماید : قیامت برپا نمى شود مگر پس از آن که مسلمانان با یهود بجنگند و آنها را بکشند . اگر یهودى پشت سنگ یا درختى پنهان شده باشد ، مى گوید : اى مسلمان ! این یهودى پشت من پنهان شده است. بیا او را بکُش ; مگر گیاه دیوخار که درخت یهود است .

همانطور که میدانید هفتاد هزار یهودى اصفهانى که ردا پوشیده اند ، پیرو دجال اند .

عبدالرزاق از یحیى بن ابى کثیر آن را روایت کرده و مى گوید : بیشتر پیروان دجال ، از یهودیان اصفهان هستند .

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
امبد شنبه 22 تیر 1392 ساعت 07:55 http://7soshiant7.mihanblog.com/

سلام
با افتخار لینک دارمتون همسنگر.
.
به امید ظهور که صد البته نزدیک است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد