آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

ویژگی‌های خانواده‌های آخرالزمان

پیامبر اکرم فرمودند، وای بر بچه‌های آخر الزمان! اصحاب از ایشان می‌پرسند، آیا این بچه‌ها پدرو مادر مشرک دارند؟ می‌فرمایند خیر، پدر و مادر مومن است، اما هیچ اهتمامی به آموزش و پرورش علوم دینی فرزندان نمی‌کنند و نتیجه این می شود که فرزندان بی‌دین بار بیایند.


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 

نویسنده کتاب «زنان منتظر» در نشست تخصصی «جایگاه خانواده مهدوی در قرآن» و آسیب های خانواده ها درعصر آخرالزمان مهم ترین ویژگی دوره آخرالزمان را ناراحت نشدن از گناه عنوان کرد. 


خانم مریم معین الاسلام ادامه داد:  در حال حاضر کشور ما در نوک پیکان مهاجمانی است که با فیلم ها و سریال های شیطان پرستانه خود که از طریق ماهواره پخش می شود ، تلاش می کنند کانون خانواده را از هم بپاشند.

این استاد حوزه گفت: در مشاوره‌های متعدد با خانواده ها دریافته ام که خانوادها چگونه به دلیل همین سریال های شیطانی ماهواره ای از هم پاشیده شده‌اند، زیرا فرزندان از صبح که بیدار شده تلویزیون را روشن کرده و تا آخر شب هم که درجلوی آن به خواب می روند، مشغول تماشای این فیلم ها و سریال ها هستند وپدر و مادرهم هرکدام در حال تماشای فیلم ها و سریال های خانواده گی از این شبکه های شیطانی هستند و بنا براین کانون خانواده ازهم می پاشد.

پیش‌بینی پیامبر از خانواده‌های آخرالزمان


وی افزود: پیامبر اسلام (ص) 1400 سال پیش دوره آخر الزمان را شرح داده‌اند و فرموده‌اند، که در سالهای بعدی چگونه دشمنان قسم خورده اسلام تلاش می‌کنند تا خانوده‌ها از هم بپاشد و به ما هشدار داده‌اند که ازهم گسیختگی خانواده‌ها در میان است.

هشدار امام صادق (ع)
وی افزود: امام صادق (ع) فرمود: پدر و مادر در دوره آخر الزمان شدیداً از وضعیت فرزندان نارحت هستند. و آق والدین زیاد می شود، در مقابل نیز فرزندان هم پدرو مادر خود را نفرین کرده و از مرگ آنان مسرور می شوند .

این استاد حوزه گفت : از دیگر ویژگی های آخر الزمان این است که بی غریتی در خانواده ها فراوان و عادی می‌شود و مردی از این که همسرش  از راه خودفروشی پولی به خانه می آورد ناراحت نشده و به آسانی آن پول را در خانه خرج می کند، دراین دوره همسران به هم تمایلی ندارند و همه چیز را از طریق شهوت و خوشگذرانی‌هایی که ماهواره آنان تبلیغ کرده در بیرون خانه می‌جویند.

اوضاع کودکان آخرالزمان

معین‌الاسلام یادآور شد: پیامبر اکرم فرمودند، وای بر بچه‌های آخر الزمان! اصحاب از ایشان می‌پرسند، آیا این بچه‌ها پدرو مادر مشرک دارند؟ می‌فرمایند خیر، پدر و مادر مومن است، اما هیچ اهتمامی به آموزش و پرورش علوم دینی فرزندان نمی‌کنند و نتیجه این می شود که فرزندان بی‌دین بار بیایند.

کارشناس این نشست گفت: آسیب دیگر خانواده ها مسئله حرام وحلال است، امام صادق (ع) می‌فرمایند، دردوره آخر الزمان دیگر خانواده ها به مسئله حرام حلال اهمیت نداده و شکمشان را از لقمه های حرام پر می‌کنند و فردی که شکمش از لقمه حرام پر شده باشد، حتی از امام‌کشی هم واهمه ندارد.

وی درپایان این نشست در باره این که چه باید کرد؟ گفت: امام باقر (ع) فرمودند؛ زنان را باید همانند گلیم و فرش، خانه را برای اهل‌ خانواده قابل سکونت کنند. زنان در عصر انتظار باید خانه را به کانون دینی تبدیل کرده و اعضا خانواده را به دورهم جمع کنند. روایت است که فرمودند: مهمانی‌هایتان را در خانه برگزار کنید و در مهمانی‌ها از مسائل دینی با هم صحبت کنید تا روی بچه‌ها تاثیر بگذارد و منزل به کانونی برای محبان اهل‌بیت(ع) تبدیل شود.

حوزه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد