آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور به مناسبت شهادت رئیس مذهب شیعه

گزارش سخنرانی استاد رائفی پور

به مناسبت شهادت رئیس مذهب شیعه

حضرت جعفربن محمدالصادق علیه السلام
در مشهد مقدس +دانلود فایل صوتی
استاد دربخش دیگری از سخنان خود ، راز ظهور حضرت مهدی علیه السلام در هیئت امام حسین،را اشک ریختن به خاطر گناهانمان  دانست تا دلها نرم شود تابفهمیم که امام می خواهیم. و اذعان داشت کلیدی که امام حسین را به امام زمان میرساند،ا مام صادق علیه السلام است. یعنی شناخت امام زمان.
لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید
 
 

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش سخنرانی استاد رائفی پور به مناسبت شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت جعفربن محمدالصادق علیه السلام در مشهد مقدس

استاد در شام غریبان امام صادق علیه السلام صحبت های خود را اینگونه آغاز نمود : ما اعتقاد داریم اهل بیت همه نور واحد هستند.اگر در زمانی امام حسن علیه السلام صلح میکند و در زمانی دیگر امام حسین جهاد میکند، اقتضای آن زمان به خصوص ،چنین روشی راایجاب کرده است.پس با شناخت مقتضیات زمانست که میشود علت قیام یک امام و قعود امام دیگری را فهمید.

توصیه مهمی هم کهاستاد درباب امام شناسی به مخاطبان کرد این بود که : هروقت خواستید زندگی اهل بیت را تحلیل کنید، اول شرایط و اوضاع آن زمان را بررسی کنید.بعد علت عمل امام را بپرسید و گرنه بدون بررسی شرایط، سردرگم می شوید.

استاددرباره هدفمندی نقش ائمه در دوران امامتشان با اشاره کوتاهی به ماجرا ی بنی اسرائیل ،اینطوربه ایراد سخن پرداخت که : همانطور که خداوندیهود را به علت نقض پیمان ،لعنت کرد و قلبشان را سخت گردانید، و آنهاکلام خداراتحریف کردند و دینی جدید درست کردند.

همانگونه هم به علت پیمان شکنی درباره بیعت با حضرت علی علیه السلام هم خداوند قلبشان را سخت گردانیدو امثال ابوهریره و کعب الاحبار همچون بزرگان یهودبه جعل احادیث پرداختند.و همانطورکه یهودپیامبرکشی کردند، اینان نیز پسر پیامبررا کشتند. بنابراین بعداز ماجرای کربلا نقش امام بعدی این بود که قبل از دعوت مردم ، ابتداباید آنهارا از قصی القلب بودن خارج کند.

برای اینکار باید توبه یادآنهابدهدتاگریه کنند، استغفارکنندو از کار اجدادشان برائت بجویندباید اشک بریزندتادلشان نرم شودو بفهمندامام کیست و امامت چیست. آنوقت عهدی که بسته اند را وفاکنند.که امام سجادعلیه السلام این مهم را انجام دادند.

بعداز آن استاد واردماجرای تشکیل حکومت عباسیان شد و گفت:

عباسیها که به نام اهل بیت حکومت تشکیل دادند مبنای کارشان را براین 3اصل قراردادندکه خلیفه علیه امویان ،باید به قرآن عمل کند، به سنت رفتارکندو یک شخص از اهل بیت باشد.

و برای این منظور ابومسلم خراسانی نامه ای مبنی بر دعوت به خلافت به امام صادق علیه السلام نوشت که امام آن را سوزاند و فرمود : اینان به اسم ما مردم را میکشند.پس از آن به عبدالله ابن حسن ابن حسن ابن علی علیه السلام نامه ای نوشت.و امام در جواب سدیرسیرفی که پرسیدچراقیام نمیکنید؟حضرت فرمود: اگربه تعداد کمی هم یارداشتم ،قیام بر من واجب بود.

از دلایل اصلی هم که مردم جلوبنی امیه ایستادند، و کمک کارعباسیان شدنداین بودکه امویان نژادپرست بودند. و دیگر اینکه واقعه عاشورا را دیده بودند.درتوصیه" ابراهیم امام" به ابومسلم خراسانی جهت موفقیت در قیام عباسیان این را می بنیم که به اوگفت:چون اسم تو فارسی ست(بهزادان)و عرب هانژادپرستند، دنبال تو نمی آیند اسمت را عبدالرحمن بگذار.و ازآنجاکه در صدر اسلام حاکمیت سیاسی و دینی یکی بود، امام صادق علیه السلام رسمادر هردوعرصه سیاسی و دینی اظهاروجودکردند.

سپس استادبه نقل حدیثی از امام محمد باقرعلیه السلام پرداخت که به امام صادق فرمود : اگر مردم زمانت توجیه باشند تو میتوانی همان قائم باشی. و امام صادق نیز تا مرحله تشکیل حکومت پیش رفت و بقیه کار را امام کاظم علیه السلام دنبال کرد.به همین جهت امام کاظم علیه السلام را تازمان شهادتش در زندان نگاه داشتند مبادا که در ادامه راه امام صادق ، حکومتی اسلامی تشکیل شود.

کاردیگری که دشمنان برای جلوگیری از تشکیل حکومت اسلامی انجام دادند این بود که فرقه ای به نام اسماعیلی منسوب به اسماعیل فرزند امام صادق علیه السلام تشکیل دادند.که قائل بودند اسماعیل علیرغم ازدنیارفتنش، دوباره زنده میشود  و امامت می کند. ونیز در ادامه مسیر کارتربیتی اهل بیت، و تحقق این آرمان ، مأمون  از ترس تشکیل حکومت اسلامی توسط امام رضاعلیه السلام، او را به ولیعهدی خواندتا مردم را ساکت کند.

استاد دربخش دیگری از سخنان خود ، رازظهور حضرت مهدی علیه السلام در هیئت امام حسین،را اشک ریختن به خاطرگناهانمان  دانست تا دلها نرم شود تابفهمیم که امام می خواهیم. و اذعان داشت کلیدی که امام حسین را به امام زمان میرساند،امام صادق علیه السلام است.یعنی شناخت امام زمان.

واگر به ظهورنمیرسیم یعنی معرفت امام نداریم چون اشکهامارا به امام عصرمان وصل نکرده.وبه عبارتی امام حسین نقطه شروع امام شناسی ست، امام صادق علیه السلام تابلوراهنما و امام زمان هدف است.برای تمام تاریخ یک حسین ابن علی کافیست تاخدابه مردم بفهماند اگر امام زمانت را بخواهی بدون شناخت او، و پایش نایستی، جزکربلا نتیجه ای به بار نخواهد آورد.

استادضمن عنوان این مطلب که امام صادق علیه السلام در همه علوم روز مانند فیزیک،نجوم ،ریاضی ،شیمی ،پزشکی و ...سرآمد همه دانشمندان و یگانه دهربود، ماجرایی نیز درباره امام باقرعلیه السلام گفت:و اینکه روزی هشام بن عبدالملک امام باقر علیه السلام رابرای مسابقه تیراندازی دعوت کردو امام 3تیرزد که هریک برقلب تیرقبلی می نشست ، هشام باحیرت گفت: شماحتی در زمینه نظامی هم قوی هستید.بله ائمه ما در همه زمینه ها نهایت تخصص را داشتند.

و بعد از آن به اعترافات دانشمندان اهل سنت، درباره علم امام صادق علیه السلام پرداخت از آن جمله :گفته ی ابوحنیفه در تذکره الحفاظ ذهبی ج1ص166که گفته : من دانشمندتر از جعفربن محمد به عمرم ندیده ام. یا در تحفه اثنی عشری ص114 : اگر2سال شاگردی جعفربن محمدنبود، نعمان(من )هلاک شده بود.

ابن حجرعسقلانی نیز در الصواعق آورده: به قدری علوم از او (امام صادق علیه السلام)نقل شده که زبانزد مردم شده است،آوازه آن همه جاپخش شده و بزرگترین پیشوایان فقه و حدیث مانندیحیی بن سعید،این جریح،مالک،سفیان ثوری،ابوحنیفه ، شعبه،ایوب سجستانی از او روایت نقل کرده اند.

و نیزازابوحنیفه نقل میکنند که گفت : منصوردوانیقی مرااحضارکرد و گفت : مردم شیفته جعفربن محمد علیه السلام شدند،برای محکوم کردن او 40مسئله مشکل درنظربگیر.ابوحنیفه گوید: 40مسئله که از اوپرسیدم همه را بادقت و به روز پاسخ داد آنگاه  ابوحنیفه اعتراف کرد:آگاه ترین مردم در مسائل فقهی این شخص است.

استادبرای آشناکردن مخاطبان با نقشه های شوم عباسیان، گفت :برای اینکه حکومت وقت مانع اقبال مردم به امام شود،و از طرفی در برابر امام در زمینه های مختلف دینی و علمی عاجزبود،شروع کردبه جعل حدیث،تفسیربه رأی و کلاه شرعی گذاشتن برای انجام کارهای ناروا.و برای این منظور،مالک بن انس و ابن ابی ذیب را انتخاب کرد و اعلام داشت احدی جزاین دو نباید فقه بگویند و فقهشان باید مبنی برسیاست باشدتاجایی که مالک یک فتوابرخلاف رأی منصورکه داد، منصوراورا 70 ضربه شلاق زد.(ابن خلکان در وفیات ج4ص135)چ

استاد دربیان قساوت عباسیان به ذکر2ماجرا پرداخت و گفت :در قساوت و سفاکی خلفای عباسی همین بس که روی امویان را سفیدکردند.چنانچه گفته اند:هنگامی که یاران زیدبن علی خواستندجنازه او رادفن کنند،مسیررودخانه را تغییردادندو جسد او را در بستررودخانه پنهان کردندتادست حکومت به او نرسد،اما عمال حکومت دوباره مسیررودخانه را تغییرداده جسداورا بیرون کشیدند،سرش را بریدند و پیکرش را 4سال آویزان بردر دروازه شهرنگه داشتند و چون دیدندجنازه نپوسید و بونگرفت از ترس رسوایی و تقدس شمردن  مردم زیدرا ، جنازه را برداشتند.

ماجرای دیگراینکه روزی متوکل از ابن سکیت پرسید : به نظرت بچه های من باهوش ترندیا حسنین؟بچه های مرابیشتردوست داری یا حسنین ؟ ابن سکیت پاسخ داد:من بچه های قنبرغلام مولاعلی را از تو و بچه های توبیشتردوست دارم ، متوکل ملعون فرمان داد زبان او را ازپشت سرش بیرون کشیدند.

نکته قابل توجه و هشداردهندهای که استاد در بخش پایانی سخنان خود اذعان داشت این بود که ماکوفیان را ملامت میکنیم که چرا امام را درک نکردند، اما باید الان حواسمان به خودمان نیزباشد،خودمان را دریابیم، اگر اشک میریزی،دلت نرم میشود،آیا بعداز آن به ظهورمیرسی؟اگرنرسی کارت خراب است.مراقب باشیم که سالهابعدامتی دیگرماراملامت نکنند که چرا امام خودرادرنیافتیم؟

 

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

دانلود فایل صوتی 

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

سخنرانی ظهر روز شهادت و شب همان روز ،  برای استفاده آسان شما کاربران عزیز قرار داده شده است.

 

لینک دانلود ظهر روز شهادت

حجم:35 MB

مدت زمان : 01:00:00

لینک دانلود شبِ روز شهادت

  حجم:37 MB

مدت زمان : 01:06:00 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد