آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

حوادث سوریه، ظهور امام مهدی(عج)

حوادث سوریه، ظهور امام مهدی(عج)

اگرچه جنگ سوریه باعث نگرانی های جهانی شده اما سر و صدای بیشتری میان دو طرف درگیر شیعه و غیر شیعه در سوریه به پا کرده است. از زمان آغاز اولین درگیری ها در جنوب سوریه و درعا گمانه زنی ها از فرورفتن خاورمیانه در حمام خون بر اساس احادیث منتسب به پیامبر(صلی الله علیه و آله) بیشتر شد.

  

سایت الخبر پرس در مطلبی به نقل از خبرگزاری رویترز به ارتباط تحولات سوریه از منظر حادثه ظهور و آخر الزمان پرداخته در این پرداخت، آمده است:

جنگ سوریه تا کنون باعث کشته و زخمی شدن صدها نفر و بالا گرفتن آشوب و تنش در خاورمیانه شده است، ایران علیه مخالفان مذهب شیعی در دمشق به پا خاسته و منطقه برای آخر الزمان آماده می شود. اگرچه جنگ سوریه  باعث نگرانی های جهانی شده اما سر و صدای بیشتری میان دو طرف درگیر شیعه و غیر شیعه در سوریه به پا کرده است. از زمان آغاز اولین درگیری ها در جنوب سوریه و درعا  گمانه زنی ها از فرورفتن خاورمیانه در حمام خون بر اساس احادیث منتسب به پیامبر(صلی الله علیه و آله) بیشتر شد.

ابو عمر یکی از مخالفان غیر شیعه که علیه نظام سوریه در حلب می جنگد به رویترز می گوید: اگر گمان می کنید که تمام این افراد از مناطق مختلف جهان برای جنگ علیه بشار آمده اند اشتباه می کنید همه ما اینجا هستیم زیرا این همان جنگی است که رسول الله (صلی الله علیه و آله) خبر آن را داده است.

از سوی دیگر درگیری های سوریه رزمندگان شیعه بسیاری از لبنان، عراق، و ایران را به سوی خود کشانده است کسانی که اعتقاد دارند اینها مقدمه ظهور امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) می باشد امامی که از نسل نبی  (صلی الله علیه و آله) است و سالها پیش از چشم ها غائب شده و با ظهور خود عدل و داد را در آخر الزمان برپا خواهد کرد... هر دو طرف درگیر به حوادثی اشاره می کنند و تطابق پیش بینی ها با آن را مطرح می نمایند.

شیعیان اعتقاد دارند امام مهدی  (عجل الله تعالی فرجه) از مکه ظهور می کند وبه سوی یمن و سپس عراق می رود ایرانی ها نیز به وی ملحق می شوند و در قالب لشکری عظیم به  شام حمله می کنند تا حاکم آن که سفیانی نام دارد و فقط چند ماه از حکومتش می گذرد را به قتل برسانند .

سامی که یکی دیگر از مخالفان غیر شیعه نظام سوریه است نیز می گوید پس از بحران سوریه کوچکترین شکی وجود ندارد که این معرکه همان جنگی است که رسول الله (صلی الله علیه و آله) خبر آن را داده بود و برای جهاد در راه آن جهت برقرار دولت اسلامی تشویق کرده بود، سامی در سخنان خود می فزاید: مجاهدانی از روسیه، آمریکا، فیلیپین، آلمان، بلژیک، هند، یمن و .... اینجا هستند زیرا این معرکه همان وعده رسول الله (صلی الله علیه و آله) است. هر دو طرف اعتقاد دارند هدف، برپایی دولت اسلامی است اما روحانیون شیعه و سنی کمتر به اظهارات علنی در مورد این وقایع و آخر الزمان دست می زنند و جانب محافظه کاری در تفسیر وقایع را نگه می دارند.

در این گزارش سپس چند حدیث منتسب به رسول الله (صلی الله علیه و اله) مطرح می شود و در ادامه آمده است:جنگ داخلی سوریه در راستای انقلاب های عربی در سال 2011 آغاز شد از انجایی که بشار اسد پیرو مذهب علوی منتسب به شیعه بود و بیشتر مخالفان وی از تسنن بودند چیزی طول نکشید که این نا آرامی ها رنگ و بوی فرقه ای و طایفه ای به خود گرفت. مصعب که از جمله کسانی است که در صفوف افراط گرایان سنی النصره می جنگد عنوان میدارد: احادیثی وجود دارد که مجاهدان را به سوریه می کشاند و ما به خاطر آنها اینجا هستیم، هر روزی که می گذرد بیشتر می فهمیم این حوادث همانهایی است که خبر آن را داده اند.

در طرف مقابل ، مرتضی که یک جوان 26 ساله لبنانی است می گوید که به خاطر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) به سوریه آمده است وی می افزاید حتی اگر الان شهید شوم باز در زمان ظهور زنده خواهم شد و به عنوان یکی از سربازان امام خواهم بود، وی که زن و تنها فرزندش را در لبنان گذاشته و به سوریه آمده است اعتقاد دارد مسئله ای با ارزش تر از امام وجود ندارد حتی اگر بحث خانواده شخص مطرح باشد، این وظیفه اوست.

عباس دیگر رزمنده شیعه که از عراق است و 23 سال دارد به رویترز می گوید او اعتقاد دارد که زمان ظهور نزدیک شده و این اولین علامت های آن است و دیگر نشانه ها پشت آن خواهد آمد، وی می افزاید مکن منتظر این روز بوده ام و الحمدلله خداوند مرا به عنوان یکی از سربازان خدمت کننده به امام پذیرفته است. اما شیعه دیگر ابو حسن لبنانی که 65 ساله است در این مورد می گوید: همیشه فکر می کردم که ظهور پیش بینی های آخر الزمان قرنها به طول خواهد انجامید اما زمان به سرعت می گذرد و هیچویت به فکرم خطور نمی کرد که هم عصر ظهور  پیش بینی های امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) شوم اما اکنون یقین پیدا کرده ام که ظهور نزدیک است.

منبع: شیعه نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد