آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

کسب لیاقت ظهور

 با توجه به رصد حوادث دنیا در خواهیم یافت که چندین سال است که بوی پیراهن یوسف زهرا به مشام می رسد و تمامی حوادث منطقه ای و جهانی حاکی از آن است که جهان به سوی تغییر و حادثه ای بزرگ گام بر می دارد. با نگاهی کوتاه به منطقه خاورمیانه که کوران حوادث آخرالزمان و ظهور منجی در آن روی می دهد در خواهیم یافت که ما به شرایط قبل از ظهور نزدیک شده ایم.


 

 

با توجه به رصد حوادث دنیا در خواهیم یافت که چندین سال است که بوی پیراهن یوسف زهرا به مشام می رسد و تمامی حوادث منطقه ای و جهانی حاکی از آن است که جهان به سوی تغییر و حادثه ای بزرگ گام بر می دارد. با نگاهی کوتاه به منطقه خاورمیانه که کوران حوادث آخرالزمان و ظهور منجی در آن روی می دهد در خواهیم یافت که ما به شرایط قبل از ظهور نزدیک شده ایم.


روزهای قبل از عید نوروز را سپری میکنیم و تمام مردم در هیاهوی خرید و آماده شدن برای نوروز می باشند. در میان این هیاهو عده قلیلی هم هستند که در انتظار امام عصر(عج) به سر می برند.


کاش مردم همان قدر که منتظر لحظه سال تحویل و فرا رسیدن نوروز بودند و از ماه ها قبل برای فرا رسیدن آن آماده می شدند، این انتظار را برای ظهور موعود داشتند و دلهای خود را برای حضور او خانه تکانی می کردند.این نوشتار در پی آن نیست که مردم را از اینکه به استقبال نوروز می روند منع کند، بلکه در پی آن است که بگوید شوق و ذوق به استقبال منجی رفتن نیز باید اینطور و حتی بهتر از آن باشد تا بتوانیم شاهد ظهور منجی عالم بشریت باشیم.


با توجه به رصد حوادث دنیا در خواهیم یافت که چندین سال است که بوی پیراهن یوسف زهرا به مشام می رسد و تمامی حوادث منطقه ای و جهانی حاکی از آن است که جهان به سوی تغییر و حادثه ای بزرگ گام بر می دارد.با نگاهی کوتاه به منطقه خاورمیانه که کوران حوادث آخرالزمان و ظهور منجی در آن روی می دهد در خواهیم یافت که ما به شرایط قبل از ظهور نزدیک شده ایم.


حال وضعیت تعدادی از کشورهای منطقه را به صورت اجمالی بیان میکنم:


یمن :

یکی از کشورهای مهمی که پیش از ظهور باید مورد توجه خاص قرار گیرد یمن است، چرا که گفته شده شخصی به نام یمانی از این منطقه خروج کرده و به حق و یاری امام زمان (عج) دعوت میکند و پرچم او حتی از پرچم خراسانی به حق تر است. هم اکنون شاهد آن هستیم که جنبش انصارالله به رهبری عبدالمالک الحوثی در یمن قدرت را بدست گرفته و تشکیل دولت موقت داده است و امیدواریم در برابر دخالت های بیگانگان برای به شکست انجامیدن این انقلاب مقاومت لازم را انجام دهد و با یکپارچه کردن مردم یمن بتواند شرایط لازم را برای خروج یمانی موعود مهیا کند.


عربستان:

کشور عربستان که جایگاه اصلی ظهور منجی می باشد و حوادث زیادی در آن اتفاق خواهد افتاد، در روایات آورده شده که در سالهای قبل از ظهور عده ای خاص بر آن کشور حکومت می کنند و نام پادشاه آن عبدالله است، که محققان حکومت آل سعود به پادشاهی ملک عبدالله را بر آن منطبق می دانند.

در روایات آمده که تمام فرج با خبر مرگ عبدالله پادشاه عربستان حاصل می شود و بعد از او بین جانشینان وی برای تسخیر پادشاهی درگیری و نزاع پیش می آید و دوران پادشاهی تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه می شود.

در ماه های اخیر شاهد حوادث مختلی در عربستان بودیم، یکی از مهمترین آنها مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی بود و پس از آن شاهد به قدرت رسیدن سلمان بودیم که پس از به قدرت رسیدن با عزل و نصب های متعدد موجبات اختلاف بین شاهزادگان سعودی را رقم زد و این طور که پیش بینی می شود تمام شاهزادگان به دنبال دسیسه چینی برای حکومت وقت هستند و احتمالا در آینده این اختلافات بالا خواهد گرفت.


عراق :

در سالهای قبل از ظهور کشور عراق شاهد حوادث و بلایای بسیار خواهد بود و بزرگترین فتنه برای آن هجوم سفیانی به عراق می باشد که کشتار وسیعی را بر جای خواهد گذاشت. همچنین ذکر شده که عراق شاهد اختلافات فراوانی خواهد بود و جنگ ها و آشوب های بسیاری قبل از ظهور در عراق به وقوع می پیوندد، روایاتی نیز وجود دارند که به افراد ستمگری چون شیصبانی و عوف سلمی اشاره دارند که قبل از خروج سفیانی، در عراق دست به کشتار می زنند.

هم اکنون شاهد آن هستیم که عراق دچار جنگ و درگیری است و آن فتنه ای است که توسط گروه داعش در عراق به وجود آمده ، فتنه ای که به یکباره به وجود آمد و قسمت های بسیاری از عراق را دربر گرفت، البته هم اکنون شاهد پیروزی های وسیعی توسط ارتش عراق و یاری کنندگان ایرانی آنها بوده ایم و امیدواریم این پیروزی ها به نابودی کامل عناصر داعش در عراق بی انجامد. می بینیم که این حوادث با اوضاع عراق در سالهای پیش از ظهور کاملا تطابق دارد و حتی باز هم احتمال گسترش تشنجات داخلی در عراق می رود.


سوریه :

در روایات قبل از واقعه ظهور منطقه شامات بسیار پر التهاب به تصویر کشیده شده و از این لحاظ که اولین نشانه حتمی قبل از واقعه ظهور، خروج سفیانی است که از این منطقه حاصل می شود باعث شده حوادث شام کانون توجه قرار گیرد.

در روایات آمده که در آن زمان شام دچار آشوب و درگیریهای بسیاری خواهد بود و هنگامی که دو گروه معارض در حال ستیز می باشند در میانه این نبرد زلزله ای عظیم رخ می دهد و سپس شاهد حضور نیروهای غربی در منطقه شامات خواهیم بود و در همین زمان سفیانی خروج می کند و بر دیگر رقبای خود اصهب و ابقع پیروز می شود و حکومت شام را بدست می گیرد.

حال با بررسی اوضاع سوریه می بینیم که این کشور هم اکنون کانون آشوب های بسیار است و نیروهای مختلف تروریستی وارد خاک این کشور شده اند و حمایت تسلیحاتی آنها نیز از سوی کشورهای عربی و غربی صورت می گیرد تا بتوانند بر علیه حکومت سوریه دست به کشتار مردمی زده و باعث تضعیف حکومت شوند و با ایجاد یک وضع متشنج در سوریه شرایط را برای خروج سفیانی مهیا کنند.

از آنجا که طبق روایات منطقه شام ، کشور های سوریه و اردن و فلسطین و لبنان را شامل می شود، همانگونه که در سه کشور سوریه ، لبنان و فلسطین، جنگ و نزاع وجود دارد، باید در آینده منتظر درگیر شدن کشور اردن نیز در اتفاقات موجود در شام باشیم و سپس بعد از این التهابات موجبات خروج سفیانی مهیا خواهد شد.


مصر:

در روایات ذکر شده که مصر در سالهای منجر به ظهور دچار آشوب بوده و این آشوب و درگیری تا خود زمان ظهور ادامه خواهد داشت، همچنین در روایاتی گفته شده که اهل مصر حاکم خود را خواهند کشت و در دسته ای از روایات هم به حضور پرچم قیسی و اهل مغرب در مصر اشاره شده است، البته منظور دقیقی از پرچم قیسی نزد مفسرین وجود ندارد، همچنین عده ای اهل مغرب را نیروهای غربی تصور کرده اند و عده ای اهل مغرب را مردمان شمال آفریقا می پندارند.

در حال حاضر با بررسی وضعیت فعلی مصر، معلوم است که آشوب همچنان ادامه داشته باشد و مردم با دولت فعلی به توافق نرسند و درگیری ها ادامه پیدا کند، از دیگر مواردی که این روزها می توان مورد توجه قرار داد، ادعای گروه داعش برای حضور در مصر می باشد و احتمال می رود با توجه به اخبار و تحرکات موجود، داعش در مصر نیز حضور پیدا کند، همچنین در ماه های گذشته با بیعت نیروهای تروریستی شمال آفریقا با گروه داعش و ایجاد شاخه تروریستی داعش در شمال آفریقا، این امر ممکن به نظر می رسد که این گروه به زودی با مصر وارد درگیری بشود و در نهایت به این کشور نیز ورود پیدا کند.


حال با نگاهی عمیق به تمامی حوادث منطقه در خواهیم یافت که شرایط و مقدمات قبل از ظهور به طور کامل فراهم گشته و حتی اوضاع جهانی نیز حاکی از آن است که دنیا به سوی حادثه ای بزرگ در حرکت است، با نگاهی به دیگر نقاط جهان نیز می بینیم که در بیشتر کشور ها آشوب ها بر علیه نظام اقتصادی در جریان است و هر روز تعداد بیشتری از انسانها خواهان عدالت می شوند.

البته این که گفته می شود با توجه به نشانه های غیر حتمی، ظهور نزدیک است، نباید باعث شود که فکر کنیم دیگر تلاش مضاعف لازم نیست و امر ظهور حاصل شده، بلکه این نشانه های غیر حتمی باید به عنوان تابلو راهنمایی تلقی شوند که نشان از درست بودن مسیر دارند و باعث همّت مضاعف ما بشوند تا از فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را ببریم و خود را هرچه زودتر برای کسب لیاقت ظهور آماده کنیم، چون در غیر این صورت ممکن است با کوچک ترین اشتباه و کمتر کردن تلاش ، در امر ظهور بداء حاصل شود و ظهور به تأخیر بیافتد که در این صورت دچار خسران و نا امیدی مضاعف خواهیم شد، پس در سال های پیش رو باید با حداکثر توان و سرمایه در این راه قدم برداریم تا موجبات رسیدن به آن روز موعود را فراهم آوریم. 


حال که دانستیم ظهور نزدیک است باید تلاش کنیم مقدمات نهایی آن را فراهم کنیم، اصلی ترین عامل برای رسیدن به ظهور امام زمان(عج)، کسب لیاقت ظهور توسط جامعه مؤمنین است ، در وهله اول ما باید به نفس خود رجوع کنیم و به پاک سازی آن بپردازیم و در اولین قدم تصمیم خود را برای سیر در مسیر الهی بگیریم و خواهان ایجاد تقوا در خود شویم تا بتوانیم با افزایش ایمان خود نسبت به تحقق وعده های الهی، استوارتر در مسیر انتظار موعود گام برداریم. در وهله دوم ما باید برای ایجاد جامعه ای پویا و سالم و عدالت محور گام برداریم و خواهان تغییر نگرش در بخش های مختلف اجتماعی و فرهنگی و مدیریتی شویم. باید هرچه بهتر مردم را با جامعه مهدوی پیش رو آشنا کنیم و ویژگیهای شاخص آن، چون عدالت و وفور نعمت و صلح و ثبات و ذلیل شدن نفاق را، برای آنها بازگو کنیم.


یک تذکر به منتظرین امام زمان(عج) نیز بدهم، برخی فکر می کنند امر ظهور و ایجاد حکومت مهدوی یک اتفاق معجزه آسا خواهد بود و تمام جریانات بر حسب معجزات الهی رخ خواهد داد، ولی این تفکر صحیحی نیست بلکه موجبات فراهم شدن حکومت مهدوی توسط همین مؤمنین و با تلاش مستمر و خواست حقیقی آنها رخ خواهد داد و این طور نیست که این امور بر حسب معجزه فراهم شوند.

دومین موردی که لازم می دانم عرض کنم، به کسانی است که منتظر ظهور نیستند و فکر می کنند با ظهور امام زمان(عج) آنها نیز به سیل منتظران و یاران خواهند پیوست و حتی فکر می کنند در آنی با رخ دادن ظهور، حضرت عنایتی خواهند کرد و آنها نیز به یکباره جزء مؤمنین قرار می گیرند و همین باعث شده که اکنون التزامی برای پیوستن به جمع منتظرین برای خود احساس نکنند.

اول باید گفت که با توجه به روایاتی که گفته شده در موقع ظهور دَرِ توبه بسته می شود، بسیار سخت می نماید که در آن زمان حضور شما در صف مؤمنین حاصل شود، چون ممکن است یا از هلاک شوندگان باشید یا از مخالفان و کافران که حتی در جوامع بعد از ظهور نیز در بین مسلمین حضور دارند و به همراهان دجال می پیوندند.

باید گفت مردمی که هم اکنون در صفوف منتظرین و مؤمنین قرار ندارند، با سختی ها و بلاهایی که در سالهای منجر به ظهور برای بشریت رخ می دهند عده ای هلاک شده و عده ای هم متنبّه شده و به جمع منتظرین حضرتش می پیوندند و در نهایت عده ای که همچنان به صف مؤمنین نپیوسته اند در صفوف کفار و منافقین قرار خواهند گرفت.


همانطور که می دانیم شیعیان ایران اصلی ترین مقدمه سازان ظهور منجی می باشند و بزرگترین اجتماع یاری کننده امام زمان(عج) از سوی آنها ایجاد می شود و نقش پر رنگی را در تمامی مراحل قبل و بعد از ظهور ایفا می کنند.
در حال حاضر کشور ما در شرایط سختی به سر می برد و با انواع دشمنی ها و تحریم ها دست به گریبان است، همچنین شرایط بد اقتصادی که به نوعی فتنه ای جهانی می باشد بر مردم جامعه فشاری مضاعف را موجب شده، که باعث نا امیدی مردم از آینده پیش رو شده است.

در روایات ذکر شده که قبل از واقعه شریف ظهور مردم مسلمان دچار فتنه ها شده و مورد آزمون های سختی قرار می گیرند، و به نوعی غربال وسیعی بین منتظرین صورت می گیرد. یکی از این آزمون ها، آزمون ولایت مداری است که امیدوارم همگی سربلند از این آزمون های پیش رو خارج شویم.

با توجه به بررسی جامعه ایران و تمایلات سیاسی حاضر می توان گفت که منافقین با نقشه ای که از سوی غربی ها تهیه شده در پی ضعیف کردن نظام اسلامی ایران می باشند و با توجه به اینکه این هدف بعد از انقلاب اسلامی همواره از سوی غربی ها پیگیری شده ولی همچنان به نتیجه لازم نرسیده اند، احتمال می رود که در حرکت نهایی خود اصل ولایت فقیه را هدف قرار دهند و همین مباحثی که امروزه توسط حزب سیاسی خاصی مبنی بر ایجاد شورای رهبری به جای وجود یک رهبر مطرح می شود، نشانه های اولیه این حرکت سخیف است و لذا از جامعه منتظرین درخواست می شود در مقابل چنین موضع گیری هایی با حداکثر توان و روشنگری مقابله کنند چون اگر قرار باشد ، مقابله با این جریان را به روزهایی واگذار کنیم که آنها کاملا روشن و گستاخانه این امر را مطرح کنند، باید خسارات بیشتری را متحمل شویم، زیرا آنگونه که از فتنه 88 بدست آمد، غربی ها ابتدا با توسل به عوامل داخی خود مبحثی را ایجاد می کنند و سپس مردم را در مقابل نظام و رهبری قرار می دهند و بعد از آن به هدف اصلی خود که ساقط کردن نظام است می پردازند.

در پایان امیدوارم که سال آینده سالی خوب و پربرکت برای نظام اسلامی ایران باشد و موجبات رشد و پیروزی اسلام در جامعه جهانی فراهم شود، همچنین با توجه به وجود انتخابات خبرگان رهبری در سال پیش رو، از تمامی دوستان خواهشمندم خود به همراه خانواده با حضور حداکثری در این انتخابات شرکت کنند و موجبات انتخاب افرادی با صلاحیت و انقلابی و خدمتگذار به نظام اسلامی ایران را فراهم کنند تا با حداکثر قدرت و وحدت به استقبال موعود امم حضرت صاحب الزمان(عج) برویم.


با تشکر / آرش

  26 اسفند 1393



نظرات 4 + ارسال نظر
ali شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 12:15

سلام
شما مستند حجاب و دختران آخرالزمان رو دارید؟
اگه دارید لطف می کنید برا من بفرستید؟هزینشم تقدیم می کنم

با سلام. نه بنده ندارم

فرزاد جمعه 22 بهمن 1395 ساعت 01:22

سلام
در باب حوادث یمن علامه کورانی می فرمان که در یمن یه انقلاب ناموفق رخ می دهد و بعد یمانی موعود خروج می کند . لذا اگر ما این انقلاب حوثی ها را مرتبط با ظهور بدانیم این انقلاب در آینده در جهاتی با شکست روبه رو می شود .

غزل جمعه 4 فروردین 1396 ساعت 22:09

سلام وبلاگتون واقعا عالیه خدا خیرتون بده
ایا ممکنه امسال سال فراهم شدن شرایط و مقدمات ظهور و سال بعد ظهور اتفاق بیفته؟

با سلام. ممنون از لطفتون. هیچکس از زمان ظهور آگاه نیست . فقط امیدواریم ظهور هرچه زودتر واقع بشه تا همه جهان نجات پیدا کنند.

The Next World پنج‌شنبه 11 آبان 1396 ساعت 11:20 http://thenextworld.ir

ببخشید،اینم بگم:موضوع سایت فوق العاده ست.خدا خیرتون بده بابت زحمات تون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد