آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

بازخوانی یک سخنرانی تاریخی / بشارتی که هر روز هویداتر می شود

نزدیک به یک و نیم دهه قبل بود که در روز فرخنده نیمه شعبان،بزرگ پرچمدار ظهور در تجمع بسیجیان که " منتظران ظهور" نامگذاری شده بود ، با مژده صریح و آشکار نزدیکی ظهور ، موج بشارت را به راه انداخت ، حرکت مبارکی که روز به روز تقویت شد تا در اندک زمانی از طریق مجامع بین المللی سراسر جهان را در برگرفت ، این سخنرانی تاریخی از ویژگیهای منحصر بفردی برخوردار بود : پشت سر گذاشتن فتنه 18 تیر 78 ، نامگذاری این تجمع با عنوان منتظران ظهور ، فضای حماسی دشت و بیابان و جمع  نظامی بسیجیان اکنده از شور و شوق ظهور و عشق به امام عصر(عج) در روز نیمه شعبان و ... می طلبد که این بیانات گهربار را مروری دگرباره کنیم.


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه


بیانات ولی امر مسلمین(مدظله) در جشن بزرگ منتظران ظهور همزمان با هفته بسیج و روز ولادت حضرت مهدى(عج)  (۱۳۷۸/۰۹/۰۳)

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم
الحمدللَّه ربّ العالمین. والصّلاة والسّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و آله الطیّبین الطّاهرین المعصومین. سیّما الکهف الحصین و غیاث المضطرّ المستکین و ملجأ الهاربین. بقیةاللَّه فى الارضین ارواحناله‌الفداء.
اوّلاً این عید سعید را به یکایک بسیجیان عزیز، همچنین به همه‌ى ملت ایران، همه‌ى آزادگان عالم، همه‌ى ظلم ستیزان جهان و کسانى که از فشار بى‌عدالتیها و ظلمها به ستوه مى‌آیند - به همه‌ى عدالت طلبان جهان - تبریک عرض مى‌کنم.
روز ولادت مهدى موعود ارواحنالتراب‌مقدمه‌الفدا، حقیقتاً روز عید همه‌ى انسانهاى پاک و آزاده‌ى عالم است. فقط کسانى در این روز ممکن است احساس شادى و خرسندى نکنند که یا جزو پایه‌هاى ظلم، یا جزو پیروان طواغیت و ستمگران عالم باشند، والاّ کدام انسان آزاده‌اى است که از گسترش عدالت، از برافراشته شدن پرچم دادگرى و رفع ظلم در سراسر جهان، خرسند نشود و آن را آرزو نکند. آنچه مسلّم است، همه‌ى پیغمبران و اولیا براى این آمدند که پرچمِ توحید را در عالم به اهتزاز درآورند و روح توحید را در زندگى انسانها زنده کنند. بدون عدالت، بدون استقرار عدل و انصاف، توحید معنایى ندارد. یکى از نشانه‌ها یا ارکان توحید، نبودن ظلم و نبودن بى‌عدالتى است. لذا شما مى‌بینید که پیام استقرار عدالت، پیام پیغمبران است. تلاش براى عدالت، کار بزرگ پیغمبران است. انسانهاى والا در طول تاریخ در این راه تلاش نموده‌اند و بشریت را روزبه‌روز به سمت فهمیدن این حقیقت که عدالت، سرآمد همه‌ى خواسته‌هاى انسانى است، نزدیک کرده‌اند. سلسله‌ى انبیا، پاکترین و مقدّسترین و نورانیترین انسانهاى تمام تاریخ بوده‌اند. در میان انسانهاى پاک و انسانهاى والا که داراى روح عرشى و خدایى هستند، وجود مقدّس خاتم‌الانبیا محمّدمصطفى صلّى‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلّم سرآمد همه و خاندان پاک و اهل بیت مطهّر او - که قرآن، ناطق به این طهارت و پاکیزگى و آراستگى است - در شمار برترین و بالاترین انسانهاى پاک و مطهّر و نورانى در همه‌ى تاریخند. زنى مثل فاطمه‌ى زهرا سلام‌اللَّه‌علیها در همه‌ى تاریخ، کیست؟! انسانى مثل علىّ مرتضى در سرتاسر تاریخ بشریت، کجا نشان داده مى‌شود؟! سلسله‌ى اهل بیت نبىّ‌اکرم در طول تاریخ خورشیدهاى فروزانى بوده‌اند که در معنا توانسته‌اند بشریت روى زمین را با عالم غیب و با عرش الهى، متّصل کنند: «السبب المتصل بین الارض و السماء».(79) خاندان پیغمبر، معدن علم، معدن اخلاق نیکو، معدن ایثار و فداکارى، معدن صدق و صفا و راستى، منبع همه‌ى نیکیها و زیباییها و درخشندگیهاى وجود آدمى در هر عصر و عهدى بوده‌اند؛ هریک چنین خورشید فروزانى بوده‌اند.

جوانان عزیز؛ بسیجیان! یکى از آن خورشیدهاى فروزان، به فضل و کمک پروردگار و به اراده‌ى الهى، امروز در زمان ما به عنوان بقیةاللَّه فى ارضه، به‌عنوان حجةاللَّه على عباده، به‌عنوان صاحب زمان و ولىّ مطلق الهى در روى زمین وجود دارد. برکات وجود او و انوار ساطعه از وجود او، امروز هم به بشر مى‌رسد. امروز هم انسانیت با همه‌ى ضعفها، گمراهیها و گرفتاریهایش از انوار تابناک این خورشید معنوى و الهى که بازمانده‌ى اهل بیت است، استفاده مى‌کند. امروز وجود مقدّس حضرت حجّت ارواحنافداه در میان انسانهاى روى زمین، منبع برکت، منبع علم، منبع درخشندگى، زیبایى و همه‌ى خیرات است. چشمهاى ناقابل و تیره‌ى ما آن چهره‌ى ملکوتى را از نزدیک نمى‌بیند؛ اما او مثل خورشیدى درخشان است، با دلها مرتبط و با روحها و باطنها متّصل است و براى انسانى که داراى معرفت باشد، موهبتى از این برتر نیست که احساس کند ولىّ خدا، امام برحق، عبد صالح، بنده‌ى برگزیده در میان همه‌ى بندگان عالم و مخاطب به خطاب خلافت الهى در زمین، با او و در کنار اوست؛ او را مى‌بیند و با او مرتبط است. آرزوى همه‌ى بشر، وجود چنین عنصر والایى است. عقده‌هاى فروخورده‌ى انسانها در طول تاریخ، چشم به انتهاى این افق دوخته است تا انسان والا و برگزیده‌اى از برگزیدگان خدا بیاید و تاروپود ظلم و ستم را - که انسانهاى شریر در همه‌ى تاریخ تنیده‌اند - از هم بدرد. امروز، هم بشریت بیش از بسیارى از دورانهاى تاریخ، دچار ظلم و جور است، هم پیشرفتى که امروز بشریت کرده است، معرفت پیشرفته‌تر است. ما به زمان ظهور امام زمان ارواحنافداه، این محبوب حقیقى انسانها نزدیک شده‌ایم؛ زیرا معرفتها پیشرفت کرده است.

امروز ذهنیت بشر، آماده‌ى آن است که بفهمد، بداند و یقین کند که انسان والایى خواهد آمد و بشریت را از زیربارهاى ظلم و ستم نجات خواهد داد؛ همان چیزى که همه‌ى پیغمبران براى آن تلاش کرده‌اند، همان چیزى که پیغمبر اسلام در آیه‌ى قرآن، وعده‌ى آن را به مردم داده است: «و یضع عنهم اصرهم و الاغلال التى کانت علیهم»(80). دست قدرت الهى به‌وسیله‌ى یک انسان عرشى، یک انسان خدایى، یک انسان متّصل به عالمهاى غیبى، معنوى و عوالمى که براى انسانهاى کوته‌نگرى مثل ما قابل درک و تشخیص نیست، مى‌تواند این آرزو را براى بشریت برآورده کند. لذا دلها، شوقها و عشقها به سمت آن نقطه، متوجّه و روزبه‌روز متوجّه‌تر است. ملت ایران، امروز این امتیاز بزرگ را دارد که فضاى کشور، فضاى امام زمان است. نه فقط شیعه در همه‌ى عالم، بلکه همه‌ى مسلمانان در انتظار مهدى موعودند. امتیاز شیعه این است که این موعود الهى و قطعىِ همه‌ى طوایف مسلمین، بلکه همه‌ى ادیان الهى را با اسم و رسم و خصوصیات و تاریخ ولادت مى‌شناسد. خیلى از بزرگان ما در همین دوران غیبت، آن عزیز و محبوب دلهاى عاشقان و مشتاقان را از نزدیک، زیارت کرده‌اند. بسیارى از نزدیک با او بیعت کرده‌اند. بسیارى از او سخن دلگرم کننده شنیده‌اند. بسیارى از او نوازش دیده‌اند و بسیار دیگرى بدون این‌که او را بشناسند، از او لطف و نوازش و محبّت دیده و او را نشناخته‌اند. در همین جبهه‌ى جنگ تحمیلى، جوانانى که در لحظه‌هاى حسّاس، احساس نورانیت و معنویت کردند، لطفى از غیب به‌سوى دلهاى خودشان حس و لمس کردند و نشناختند و نفهمیدند، بسیارند. امروز هم همان‌طور است.

این جلسه، جلسه‌ى بسیجیان است و بسیجیان، ارتباط خاصّى با این نقطه‌ى اساسىِ عواطف دلهاى شیعیان و مسلمانان دارند. بسیجى، یک عنوان ارزشمند و والاست. بسیجى، یعنى دلِ با ایمان، مغزِ متفکّر، داراى آمادگى براى همه‌ى میدانهایى که وظیفه‌اى انسان را به آن میدانها فرا مى‌خواند. این معناى بسیجى است. همه‌ى جوانان، همه‌ى انسانها و همه‌ى مردان و زنانى که در این کشور، دلشان با نور ایمان، منوّر است، در قبال مسؤولیت عظیمى که بر دوش ملت ایران نهاده شده است، احساس وظیفه مى‌کنند. این پرچم پرافتخارى که دست ملت ایران سپرده شده است، یعنى پرچم سربلندى اسلام، پرچم عزّت اسلام، پرچم نام‌آورى و شکست ناپذیرى اسلام؛ اینها امروز دست ملت ایران است. همه‌ى کسانى که نسبت به این وظیفه‌ى بزرگ، احساس مسؤولیت مى‌کنند، در حقیقت بسیجى هستند. هرجا وظیفه‌اى باشد، انسان بسیجى در میدان آن وظیفه، حاضر است. عزیزان من! یک روز دشمنان اسلام و دشمنان دین به خود نوید مى‌دادند که از اسلام خبرى نیست. در آن روز کسانى که دلشان به عشق اسلام مى‌تپید، مجبور بودند در مقابل تهاجم دشمنان اسلام، خود را این گوشه و آن گوشه پنهان کنند! مسلمان، این گستاخى و دلیرى را نداشت که بگوید من مسلمانم! سران کشورهاى اسلامى سعى مى‌کردند هرچه بیشتر خود را به شکل و رنگ آن کسانى که مى‌خواستند در دنیا نامى از اسلام نباشد، درآورند! عزّت اسلام را با ذلّت خود پنهان کرده و اهل اسلام را ذلیل کرده بودند!
انقلاب اسلامى، عزّت اسلام را برروى دست گرفت و به همه‌ى دنیا نشان داد. انقلاب اسلامى نشان داد که اسلام مى‌تواند به یک ملت، سرافرازى و عزّت دهد؛ یک ملت را از زیربار فشار و تحمیل بیگانگان نجات دهد و از حالت تحقیرى که بر آن ملت تحمیل کرده‌اند، بیرون بکشد. مى‌تواند استعدادهاى یک ملت را در همه‌ى میدانها بروز و ظهور بخشد؛ مى‌تواند به یک ملت، قدرت دفاع از خود، قدرت دفاع از عقاید و از هویت و شخصیت خود بدهد. انقلاب اسلامى این را نشان داد. لذا آن وقتى که انقلاب اسلامى پیروز شد و وقتى امام بزرگ ما - آن شخصیت عظیم، آن شخصیت بى‌نظیر در زمان ما - توانست از زبان این ملت، سخن بگوید، همه‌ى مسلمانان عالم احساس افتخار و حیات کردند؛ احساس کردند که زنده شده‌اند. این خون تازه‌اى که در رگهاى امّت اسلامى دوید، دشمنان را بسیار دستپاچه و سراسیمه کرد. آنها نیروهایشان را روى هم گذاشتند تا با این پدیده‌ى عظیم - یعنى اسلام انقلابى که امروز آن را یک ملت فریاد مى‌کند - مبارزه کنند. از روزِ اوّل تا امروز - در طول این بیست سال - مبارزه کردند! مبارزه با چیست؟ مبارزه با عزّت و استقلال ملت ایران و مبارزه با هویت ملت ایران است؛ اما چون اسلام است که این عزّت را داده و به ملت ایران، هویت بخشیده است؛ چون اسلام است که به ملت ایران قدرت بخشیده است تا بتواند آرمانها، آرزوها و خواستهاى خود را علناً بر زبان آورد و آن را دنبال کند و از اخم قدرتها و دست نشاندگان آنها و حکومتهاى فاسد نترسد؛ چون اسلام است که این امتیاز را به ملت ایران بخشیده است، با اسلام دشمنند. دشمنى با اسلام انقلابى، اسلام امام، اسلام زندگى‌بخش، اسلامى که وقتى پرچمش برافراشته مى‌شود، همه‌ى دنیا را به خود متوجّه مى‌کند؛ همچنانى که امروز هم همین‌طور است. دشمنى با این اسلام به‌خاطر این است که اسلام، دست بیگانگان را از این‌جا کوتاه کرد و منابع این کشور را از دست بیگانگان نجات داد. لذا امروز خدمت به ایران و خدمت به ملت ایران، عبارت از خدمت به اسلام است. هرکس که امروز اسلام انقلابى، اسلام امام، اسلام زندگى بخش و اسلام مبارزه با ظلم و ستم را گرامى بدارد - نه آن چیزى که به نام اسلام در مقابل ظلم و ستم، تعظیم مى‌کند! آن اسلام نیست، فریب است - هرکس که امروز اسلام حقیقى و به تعبیر امام بزرگوار ما اسلام ناب محمّدى را تأیید و حمایت کند، اوست که براى ایران و ملت ایران، براى تاریخ ایران و آینده‌ى ایران و یکایک آحاد این ملت خدمت مى‌کند. بسیجیان این امتیاز را دارند که در میدان این خدمت آماده‌اند. بسیج به معنى حضور و آمادگى در همان نقطه‌اى است که اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنافداه و این انقلاب مقدّس به آن نیازمند است؛ لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولى عصر ارواحنافداه - مهدى موعود عزیز - یک پیوند ناگسستنى و همیشگى است. امیدوارم ان‌شاءاللَّه خداى متعال این عید را بر همه‌ى ملت ایران، بخصوص بر شما بسیجیان عزیز مبارک کند.
والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته


79) الاقبال سیدبن طاووس، ج 1، ص 509
80) اعراف: 157

.....


منبع سایت رایحه ظهور


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد