آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

اخبار منطقه

اخبار منطقه


حمایت از رژیم بحرین برای آمریکا حیاتی است


نگاهی به فعالیت‏های «موساد» برای جذب جوانان اردنی


اعزام کشتی‌های روسی به سواحل سوریه پیامی برای اسرائیل است

جزئیات‎چگونگی‌کنترل هواپیمای‎پیشرفته‎جاسوسی امریکا به‌دست نیروهای مسلح ایران

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید 


حمایت از رژیم بحرین برای آمریکا حیاتی است




فرمانده سابق ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین با اذعان به معیارهای دوگانه واشنگتن، به حمایت کشورش از رژیم حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در برابر اعتراضات دموکراسی خواهانه مردم بحرین اعتراف کرد.

به گزارش چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، دریادار چارلزمور طی مقاله ای در روزنامه واشنگتن تایمز تاکید کرد که حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین دوست واقعی ایالات متحده آمریکا و همپیمان آن است و تمایل بسیاری برای حمایت از ما دارد علیرغم اینکه کشورش و بطور عموم منطقه در حال حاضر در معرض تحولات سریعی است.

فرمانده سابق ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین افزود: من به خوبی تمایل حمد بن عیسی آل خلیفه و تعهدات ایشان به اصلاحاتی را که خواستار دمکراسی برای مردمش است، درک می کنم. لذا امیدوارم ایالات متحده آمریکا هرآنچه در توان دارد در حمایت از این تلاشهای مخلصانه مبذول نماید.

حمایت اوباما از دولت بحرین دربرابر اعتراضات مردمی  

مور در توجیه حمایت واشنگتن از رژیم بحرین در برابر اعتراضات مردمی گفت: درست است که ایالات متحده آمریکا باید همچنان از ارزشهائی که براساس تاسیس آن شکل گرفته دفاع نماید ولی ما باید در جهت دفاع ازمنافع امنیتی خود و مراعات مسئولیت خویش در قبال افرادی که همچنان درکنار ماایستاده و همواره در سختی ها و شادی ها درطی سالیان دراز به ما کمک کرده اند، تلاش کنیم. به همین دلیل دولت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا، حق داشت که از دولت بحرین در برابر حرکت اعتراض آمیز مردم این کشور ،که ادعا می شد مشروع است، حمایت کند.

فرمانده سابق ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین افزود: در صورتی که ایالات متحده آمریکا تصمیم بگیرد در چنین نقطه عطف حساسی از تاریخ خاورمیانه از شراکت خود با پادشاهی بحرین دست بردارد، ایران وهمپیمانان آن تنها پیروز میدان خواهند بود.

وی به نقل از دریادار مایکل کرو فرمانده نظامی سابق که در منطقه خاورمیانه اشتغال داشت و رئیس ستاد مشترک ارتشهای مشترک آمریکا بود، گفت: دولت بحرین مطمئناً بهترین همپیمان ایالات متحده آمریکا در هر نقطه ای از جهان بوده است.

مور تاکید کرد که بحرین از زمان پایان جنگ جهانی دوم همواره در سختیها و خوشیها در کنار ما ایستاده است.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا وسایر همپیمانان ما درمنطقه در رهبری واجرای عملیات ما که نزدیک دو میلیون و نیم مایل مربع راتحت پوشش قرار می دهد و از جمله خلیج فارس، دریای سرخ، خلیج عمان و مساحت گسترده ای ازاقیانوس هند، روی بحرین حساب می کنند، زیرا این امتداد دریائی که ایالات متحده آمریکا وهمپیمانان آن با حدود 20 کشور هستند و شامل سه منطقه بسیار حساس تنگه هرمز، کانال سوئز و تنگه باب المندب در جنوب یمن می شود.

فرمانده سابق ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین گفت: نیروهای آمریکا مستقر در بحرین مسئولیت مقابله با ایران را ، برعهده دارند همچنان که این نیروها تعهدات ایالات متحده آمریکا درکشورهای عراق و افغانستان را مورد حمایت قرار داده و در حمایت از کشتی های دوست در قبال دزدان دریائی که در طول سواحل سومالی فعالیت می کنند، برعهده دارند.

دریادار بازنشسته چارلز مور بین سالهای 1998 تا 2002م فرماندهی ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین را برعهده داشته و در حال حاضر رئیس منطقه ای شرکت لوکهید مارتن در خاورمیانه و آفریقا است.




فارس گزارش می‌دهد:
نگاهی به فعالیت‏های «موساد» برای جذب جوانان اردنی

خبرگزاری فارس: در سایه سیاست‏های غلط اقتصادی در اردن و افزایش روند بیکاری و فقر در این کشور، موساد به طرق مختلف به دنبال جذب جوان اردنی است.

خبرگزاری فارس: نگاهی به فعالیت‏های «موساد» برای جذب جوانان اردنی

به گزارش فارس، اردن به عنوان یکی از فقیرترین کشورهای جهان از لحاظ منابع آبی و زیر زمینی، همواره با مشکلات اقتصادی بسیاری روبرو بوده اما عدم وجود یک سیاست اقتصادی روشن و کارشناسانه و یا به عبارت دیگر، سیاست‏های نادرست اقتصادی دولتمردان سبب شده که هر روز بر میزان فقر و بیکاری در این کشور افزوده شود.


همین مساله بهانه ای شده تا سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موسا)، به دنبال نفوذ در میان جوانان اردنی و استفاده از آنان به منظور تحقق اهداف خود باشد.


 


موساد به منظور جذب جوانان اردنی جهت همکاری با این سازمان به عنوان جاسوس در اردن و سایر کشورهای عربی، از روش‏های گوناگونی بهره می‏گیرد.


 


از جمله این روش‏ها، استفاده از دختران یهودی، جهت به دام انداختن جوانان اردنی است.


 


با شیوع پدیده استفاده از پایگاه‏های الکترونیکی اجتماعی همچون "فیس بوک"، موساد در اقدامی کاملا حساب شده و از پیش برنامه ریزی شده، می‏کوشد تا با استفاده از دختران یهودی، جوانان اردنی را به دام اندازد و زمینه را برای اشتغال آنان به عنوان جاسوس فراهم کند.


 


شیوه موساد به این شکل است که دختران یهودی با برقراری ارتباط مجازی با جوانان اردنی از طریق فیس بوک، آنان را تحریک به مسافرت به سرزمین‏های اشغالی می‏کنند.


 


این دختران که عموما از میان دختران زیبا و تحریک کننده یهودی انتخاب شده اند، با ادعای شکل گرفتن یک رابطه عاشقانه، دادن وعده ازدواج، کار و درآمد بالا، جوانان اردنی را تحریک به مسافرت به سرزمین‏های اشغالی و همکاری با موساد می‏کنند.


 


از دیگر روش‏های موساد در جذب جوانان اردنی، وعده‏های مالی و کسب درآمد بالاست.


 


با توجه به افزایش بی رویه نرخ فقر و بیکاری در اردن، موساد با سوء استفاده از وضعیت اقتصادی اردن بویژه جوانان این کشور، می‏کوشد تا با دادن وعده‏های وسوسه انگیز، آنان را به دام خود اندازد.


 


در حال حاضر نرخ فقر در این کشور 14% است که این میزان برای کشور کوچک و کم جمعیتی مانند اردن بسیار بالاست.


 


بر همین اساس بیش از 780 هزار شهروند اردنی زیر خط فقر زندگی می‏کنند و این به آن معناست که از هر 6 نفر در اردن یک نفر زیر خط فقر زندگی می‏کند.


 


البته در برخی مناطق اردن نسبت فقر به بالای 50% می‏رسد و بر اساس آخرین آمارها، منطقه "ذیبان" (جنوب اردن) با نسبت فقر 70%، بالاترین میزان فقرا در کشور را دارد.


 


برخی کارشناسان معتقدند که دولت اردن به منظور گمراه کردن افکار عمومی اقدام به انتشار آمار نادرست و دور از واقعیت می‏کند.


 


"جواد عنانی" کارشناس اقتصادی اردن معتقد است که ارقام و آمارهای ارائه شده از سوی دولت در زمینه میزان فقر در کشور صحیح نیست و دولت با ارائه چنین آماری سعی در گمراه کردن افکار عمومی دارد.


 


با نگاهی به قشر ضعیف جامعه اردن در می‏یابیم بخش عظیمی از جامعه، بسیار پایین تر از خط فقر زندگی می‏کنند.


 


در حال حاضر خط فقر در اردن 680 دینار (تقریبا معادل 970 دلار) است و بر همین اساس، بیش از 781 هزار شهروند اردنی درآمد ماهانه‌شان کمتر از این مبلغ است.


 


البته بسیاری از شهروندان اردن ماهیانه کمتر از یک ششم این عدد (970 دلار) درآمدزایی می‏کنند که این مساله یک فاجعه بزرگ برای جامعه اردن محسوب می‏شود.


 


یک استاد اقتصاد دانشگاه اردن در همین زمینه به خبرگزاری فارس گفت: دولت اردن نسبت فقر در کشور را حدود 14% اعلام کرده ولی شواهد نشان می‏دهد که اولا این میزان بسیار بیشتر از آن چیزی است که دولت ادعا می‏کند و ثانیا بخش بزرگی از قشر فقیر اردن با خط فقر فاصله بسیار زیادی دارند.


 


همچنین، در حال حاضر و بر اساس آمارهای رسمی دولت اردن، 31 درصد شهروندان اردنی بیکار هستند.


 


هرچند این رقم نیز با حقیقت موجود در کشور فاصله زیادی دارد ولی اگر فرض کنیم که نرخ بیکاری 31 درصد نیز در اردن درست است، این میزان در قیاس با استانداردهای بین المللی بسیار بالاست.


 


نکته حائز اهمیت در این میان این است که نرخ با سوادی در اردن نیز بسیار بالاست و بیشتر جوانان اردنی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.


 


با توجه به اینکه تحصیلات در اردن حتی در دانشگاه‏های دولتی نیز رایگان نیست، جوانان اردنی پس از صرف سال‏ها وقت، هزینه و انرژی، پس از فراغت از تحصیل، فرصت شغلی نمی‏یابند و همین مساله سبب شده که موساد بر روی آن تمرکز زیادی کند و به بهانه اشتغال، جوانان این کشور را به دام بیاندازد.


 


از سوی دیگر، میزان کسری بودجه و بدهی اردن طی سال‏های اخیر سبب شده که دولت این کشور به منظور تامین این کسری بودجه، با افزایش مالیات‏ها و لغو یارانه کالاهای اساسی همچون، آب، نان و سوخت، فشار مضاعفی بر ملت بویژه جوانان وارد آورد.


 


اردن در حال حاضر 17 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد که این مبلغ در تاریخ کشور بی سابقه است.


 


این درحالیست که میزان بدهی خارجی اردن طی سال‏های 1921 (از زمان شکل گیری کشور مستقل اردن) تا سال 1999، حدود 6 میلیارد دلار بود ولی در فاصله 12 سال یعنی از 1999 تا 2011، این میزان به 17 میلیارد دلار رسید.


 


همین مساله سبب شده که دولت نتواند توجهی به جوانان و وضعیت اقتصادی آنان بکند و این امر، زمینه را برای فعالیت هرچه بیشتر موساد در جذب جوانان اردنی فراهم کرده است.


 


موساد که به خوبی دریافته جوانان اردنی از وضعیت اقتصادی خود کاملا ناراضی و خشمگین هستند، دایه مهربان‏تر از مادر شده و می‏کوشد تا با استفاده از پیشنهادات مالی و شغلی وسوسه انگیز، تعداد بیشتری از جوانان را به دام بیاندازد.


 


فعالیت‏های اعتراضی شهروندان اردنی طی یک سال گذشته به عملکرد دستگاه حاکم بویژه در زمینه سیاست‏های اقتصادی و وضعیت معیشتی نیز زمینه ساز فعالیت هرچه بیشتر موساد جهت جذب جوانان اردنی شده است؛ زیرا موساد به خوبی می داند که 80 درصد مطالبات مردمی اردن، مسائل مالی و اقتصادی است و جوانان این کشور نیز در روند اعتراضات اخیر نقش بسزایی ایفا می‏کنند.


 


از دیگر روش‏های موساد جهت جذب جوانان اردنی، اعطای بورسیه‏های تحصیلی است.


 


همانطور که اشاره شد، تحصیلات دانشگاهی در اردن رایگان نیست و بسیاری از جوانان این کشور به دلیل مشکلات مالی، قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه‏ها نیستند.


 


این مساله بهانه خوبی است تا موساد با اعطای بورسیه تحصیلی به جوانان اردنی جهت تحصیل در اسرائیل، تعداد بیشتری از جوانان اردنی را به منظور همکاری جذب کند.


 


رژیم صهیونیستی سالیانه به صدها تن از جوانان اردنی بورسیه تحصیلی می‏دهد و با وجود تمام مخالف‏های صورت گرفته درکشور، دولت اردن نه تنها اقدامی در این راستا نمی‏کند، بلکه وزارت علوم اردن هر سال تعدادی از دانشجویان برتر خود را جهت ادامه تحصیل روانه سرزمین‏های اشغالی می‏کند.


 


سفارت رژیم صهیونیستی در "امان" نیز در راستای جذب جوانان اردنی بسیار فعال است.


 


پس از امضای پیمان سازش میان اردن و اسرائیل در سال 1994 (موسوم به وادی عربه) ، رژیم صهیونیستی از طریق سفارت خود در "امان"، فعالیت‏های خود را در این کشور افزایش داد و اکنون سفارت این رژیم اشغالگر تبدیل به لانه جاسوسی برای مزدوران "موساد" شده است.


 


رژیم صهیونیستی از طریق سفارت خود در امان تلاش می‏کند تا نیروهای اردنی را در راستای اهدف خود جذب کند و نگاهی به فعالیت‏های این سفارتخانه پرده از اهداف شوم این رژیم بر می‏دارد.


 


هرچند مخالفان برقراری روابط اردن با رژیم صهیونیستی از جمله کمیته مبارزه با عادی سازی روابط اردن و رژیم صهیونیستی بارها نسبت به فعالیت‏های موساد در اردن هشدار داده‏اند ولی بی توجهی دولت اردن به این مساله، سبب شده که هر روز تعداد بیشتری از جوانان کشور به دام صهیونیست‏ها و موساد بیافتند.


 


البته استفاده موساد از جوانان اردنی به منظور جاسوسی برای این رژیم مساله تازه ای نیست و هر از گاهی اخباری مبنی بر دستگیری شهروندان اردنی در کشورهای عربی و به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در رسانه ها منتشر می‏شود.


 


به عنوان مثال، چندی پیش یک شهروند اردنی در قاهره به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر و برای بازجویی به دادستانی جنایی مصر تحویل داده شد.


 


بشار ابراهیم ابو زید، متهم اردنی که در کشور خودش و توسط سفارت رژیم صهیونیستی به خدمت گرفته شده، در طول تحقیقات اعتراف کرد که از دو سال پیش از طریق یک افسر سازمان اطلاعات اسرائیل و پس از آشنایی با وی از طریق اینترنت به خدمت موساد درآمد.


 


یک استاد دانشگاه اردن در همین رابطه به خبرگزاری فارس گفت: در کشوری که فقر، بیکاری، بی عدالتی، توزیع ناعادلانه ثروت، موروثی شدن پست‏ها و بسیاری معضلات اجتماعی و اقتصادی دیگر از جمله ناتوانی جوانان در ازدواج و اشتغال بیداد می‏کند، این طبیعی است که جوانان کشور به پیشنهادات وسوسه انگیز صهیونیست‏ها پاسخ مثبت دهند و در رویای رسیدن به زندگی ایده آل، خود را قربانی سیاست‏ها و نقشه های شوم موساد کنند.


 


این استاد دانشگاه که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد: درست است که جوانان اردنی در همکاری با موساد و گرایش به رژیم صهیونیستی مقصر هستند ولی با واکاوی دلایل این مساله به خوبی درمی یابیم که مسبب اصلی این مساله، حکومت اردن است.


 


وی افزود: اردن کشوری جوان است ولی متاسفانه نظام حاکم نه تنها اقدامی در راستای بهبود وضعیت جوانان کشور انجام نمی‏دهد، بلکه با سیاست‏های نادرست خود سبب افزایش روز افزون مشکلات جوانان در کشور می‏شود.


 


این استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی و موساد به دنبال منافع خود هستند و حکومت اردن با عملکرد غلط خود، آب بر آسیاب آنان می‏ریزد و زمینه را برای تحقق هرچه بیشتر اهداف آنان فراهم می‏کند.


 


به هرحال، به دلیل بی توجهی مسوولان اردنی به وضعیت جوانان کشور، همه ساله تعداد زیادی از جوانان اردنی، در چنگال صهیونیست‏ها اسیر می‏شوند ولی حکومت پادشاهی اردن با علم به این مساله، هیچ اقدامی در راستای حمایت از شهروندان خود در برابر توطئه های شوم رژیم اشغالگر قدس صورت نمی‏دهد.


ژنرال روسی:
اعزام کشتی‌های روسی به سواحل سوریه پیامی برای اسرائیل است


خبرگزاری فارس: یک ژنرال بازنشسته و کارشناس نظامی روسیه تاکید کرد که اعزام کشتی‌های جنگی روسیه به دریای مدیترانه پیامی به اسرائیل و جامعه جهانی برای پرهیز از هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه است.

خبرگزاری فارس: اعزام کشتی‌های روسی به سواحل سوریه پیامی برای اسرائیل است

به گزارش فارس، ژنرال "لیونید ایواشوف" در اظهاراتی به شبکه "روسیا الیوم" گفت که هیچ کس به ویژه غرب حق دخالت در یک کشور دارای حاکمیت مستقل را ندارد.


 


وی افزود که شخصا موافق موضع رسمی روسیه مبنی بر مخالفت با دخالت نظامی بیگانگان در سوریه است.


 


ایواشوف تصریح کرد: وجود ثبات برای حمایت از اجرای اصلاحاتی که رهبران سوریه در برابر ملت خود و جهانیان وعده آن را داده‌اند، ضروری است و بر این اساس اعزام کشتی‌های جنگی به دریای مدیترانه نیز پیامی به اسرائیل و جامعه جهانی است مبنی بر اینکه از هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه پرهیز کنند.


 


این کارشناس روسی در ادامه گفت که اسرائیل برخلاف قانون بین‌المللی سلاح هسته‌ای در اختیار دارد و از سوی دیگر با دستیابی کشورهای دیگر به این سلاح مخالفت می‌کند و این رفتار اسرائیل رفتاری نازیستی و فاشیستی است؛ چرا باید چنین رفتار دوگانه و سیاست یک بام و دو هوا وجود داشته باشد.


این ژنرال بازنشسته روسی همچنین اظهار داشت که منطق تهدیدات و مهلت دهی منطق هیتلر پیش از جنگ جهانی دوم بود و افزود: هیچ کس حق ندارد آتش جنگ جدید را شعله‌ور کند.


وی در خصوص اعزام چندین کشتی جنگی روسی به دریای مدیترانه که قرار است در بندر طرطوس سوریه پهلو بگیرند، تصریح کرد: اعزام این کشتی‌ها دارای جنبه سیاسی اما مسالمت‌آمیز است زیرا اعزام این کشتی‌ها برای مشارکت در جنگ نیست بلکه برای جلوگیری از وقوع جنگ بزرگ است که در صورت حمله به سوریه و پس از آن ایران احتمال وقوع آن وجود دارد.


 


این کارشناس روسی همچنین به پیامدهای وقوع جنگ در منطقه از جمله ضربه به اقتصاد چین به دلیل بحران نفتی و نیز ضربه به اقتصاد اروپا اشاره و تصریح کرد: دامنه جنگ به مرزهای روسیه خواهد رسید؛ این یک طرح برای نجات دلار است و این یک جنایت ضد بشری است.


وی همچنین گفت که کشورهای غربی بهتر بود به توصیه‌های ایران برای عاری شدن منطقه خاورمیانه از سلاح هسته‌ای توجه می‌کردند.



جزئیات‎چگونگی‌کنترل هواپیمای‎پیشرفته‎جاسوسی امریکا به‌دست نیروهای مسلح ایران


فرمانده نیروی هوا فضای سپاه چگونگی کنترل هواپیمای پیشرفته جاسوسی امریکا بدست نیروهای مسلح ایران را تشریح کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده در مصاحبه با واحد مرکزی خبر اعلام کرد: اخیرا با اطلاعات جمع آوری شده و مراقبت های دقیق الکترونیکی مشخص شد این هواپیما قصد نفوذ و جاسوسی بر فراز کشورمان را دارد که پس از ورود این هواپیما به فضای شرق کشور، این هواپیما در کمین گاه الکترونیکی نیروهای مسلح قرار گرفت و با حداقل خسارت در ایران به زمین نشانده شد.

طول دو بال این هواپیما حدود 26 متر، طول بدنه چهار و نیم متر و ارتفاع آن یک متر و 84 سانتی متر است و دارای سیستم های پیشرفته جمع آوری اطلاعات در ابعاد الکترونیکی، تصویری  و مخابراتی و سامانه های راداری مختلف است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این هواپیما از جهت نوع ساخت و پوشش، رادار گریز طراحی شده و از حیث فناوری آخرین نمونه هواپیماهای پیشرفته ای  است که امریکا مورد استفاده قرار می دهد.

سردار حاجی زاده با بیان این که فناوری به کار رفته در این هواپیما قبلا در هواپیماهای B2 و  F35 نیز استفاده شده است، افزود: هدایت این هواپیما توسط ماهواره و همچنین ایستگاه های زمینی در افغانستان و امریکا صورت می پذیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: کارشناسان و متخصصان نظامی به خوبی واقفند که این هواپیما چه اطلاعات تکنولوژیکی ذی قیمتی با خود دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد