آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

اخبار منطقه 3

 خطر مرگ در کمین صدها هزار صهیونیست


ترویج عقاید یهودیت صهیونیستی در لیبی



 عملیات روانی ارتش آمریکا علیه فارسی زبان ها در فضای سایبر


سی‌بی‌ان مدعی شد؛

 ایران در حال آماده‌سازی زمینه برای حمله به آمریکاست!



 نفوذ ایران در آمریکای لاتین برای واشنگتن مهلک است

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید
 

خطر مرگ در کمین صدها هزار صهیونیست
رسانه های اسرائیلی امروز پنجشنبه از دستور نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای افزایش تعداد ایستگاههای قطار در تل آویو برای استفاده در شرایط اضطراری و هشدار درباره ناآماده بودن پناهگاهها در فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، نتانیاهو دستور افزایش احداث ایستگاههای پروژه قطار در تل آویو را می دهد تا به پناهگاههایی به هنگام جنگها تبدیل شود... جشنها در اسرائیل در عید حانوکای یهودی، ناآماده بودن پناهگاهها، جان صدها  هزار اسرائیلی را تهدید می کند" از جمله محورهای رسانه های اسرائیلی است.

رادیو اسرائیل
 
رادیو اسرائیل نوشت : زیپی لیونی رئیس اپوزیسیون اسرائیل درباره پیامدهای دور نگه داشتن زنان از صحنه سیاسی یا اجتماعی هشدار داد و گفت وضعیت زنان اسرائیل با افزایش قدرت راستگرایان افراطی و تجاوزات آنها در معرض خطر است.

رادیو اسرائیل به نقل از لیونی در خلال یک کنفرانس محلی اعلام کرد اقدامات تخریبی گروههای راستگرای افراطی یهودی، تاثیر منفی بر تمام جامعه اسرائیل دارد.

لیونی که پیشتر در مقطعی مسئولیت وزارت امور خارجه اسرائیل را بر عهده داشت، گفت بخش بزرگی از اسرائیلی ها از وضعیت کنونی حاکم بر اسرائیل خشمگین هستند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت

این روزنامه نوشت : اسرائیل اولین روزهای عید "حانوکا" یهودی را که با غروب خورشید روز چهارشنبه آغاز شد و هشت روز ادامه می یابد، جشن گرفت، روزهای عید، تعطیلات رسمی در تمام ادارات دولتی و مدارس و مراکز آموزشی فلسطین اشغالی به شمار می رود.
 
یدیعوت آحارونوت نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مراسم روشن کردن شمع عید در پایگاه نظامی آفرایم که دو هفته پیش هدف حملات راستگرایان افراطی اسرائیلی قرار گرفته بود، شرکت کرد.

نتانیاهو در مقابل نظامیانی که در این جشن حاضر شده بودند، گفت هرگز تحت هیچ شرایطی نمی پذیریم که خدشه ای به نیروهای ارتش و گارد مرزی و پلیس و ... وارد شود.
 
نتانیاهو وعده داد که اقدامات سرسختانه و شدیدی علیه کسانی که به گفته وی رفتارهای غیر قانونی انجام می دهند، اعمال شود.
 
  روزنامه معاریو

 این روزنامه نوشت نتانیاهو دستور داد ایستگاههای قطار سریع السیر تل آویو در زیر زمین احداث شود تا در هنگام وقوع جنگها، به پناهگاههایی برای اسرائیلی ها تبدیل شود.

معاریو و رادیو ارتش اسرائیل نوشتند در جریان نشست روز یکشنبه گذشته کابینه اسرائیل، نتانیاهو به وزیر حمل و نقل اسرائیل دستور داد تعداد ایستگاههای قطار سریع السیر که قرار است در تل آویو احداث شود، افزایش یابد، با وجود هزینه های سنگینی که این پروژه دارد.

به گزارش مهر، معاریو نوشت نتانیاهو در این جلسه، علت اصلی چنین تصمیمی را توضیح نداد، و وقتی از او پرسیدند، علت این تغییر در تصمیم چیست، پرسید کسی که می خواهد بفهمد، باید بفهمد.

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد شماری از وزیرانی که در این جلسه حضور داشتند، مفهوم پاسخ نتانیاهو را اینگونه تفسیر کردند که او می خواهد ایستگاههای قطار به پناهگاههای زیرزمینی عمومی تبدیل شود تا در شرایط اضطراری و جنگها در صورت هرگونه حملات موشکی به تل آویو در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

این رسانه ها نوشتند وزیر حمل و نقل اسرائیل اوایل هفته جاری گفته بود اکثریت ایستگاههای قطار در کنار خیابانها و بالای سطح زمین احداث خواهد شد که نتانیاهو با آن به شدت مخالفت کرد و خواستار آن شد تا اکثریت ایستگاههای قطار، زیر زمین ساخته شوند.

روزنامه هاآرتض

 این روزنامه از شرایط وخیم پناهگاههای اسرائیل پرده برداشت که در شرایط اضطراری، جان صدها هزار صهیونیست را تهدید خواهد کرد.

هاآرتض نوشت : گزارش میخا لند شتراوس بازرس کل دولت اسرائیل که اخیرا منتشر شد، از نقص و کمبود خطرناک در آمادگی های مقامات محلی و آمادگی های آنها برای شرایط اضطراری پرده بر می دارد، این مشکل با وجود توصیه هایی که در پی جنگ 2006 لبنان مطرح شد، به شکل مناسب حل نشده است.

بر اساس این گزارش که این روزنامه منتشر کرده است، شتراوس از کمبود شدید تعداد پناهگاههای عمومی و خصوصی موجود در موسسات آموزشی و خدمات عمومی ابراز نگرانی کرد و اینکه صدها هزار اسرائیلی در شرایط اضطراری هیچ پناهگاهی نخواهند یافت و مرگ آنها را تهدید خواهد کرد.

این گزارش می افزاید مقامات محلی اقدامی برای محافظت از تعداد زیاد پناهگاههای موجود انجام نداده اند و بخشی از آنها به نیروی برق مجهز نیست و تعدادی از آنها نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

بازرس کل دولت از مقامات محلی و مسئولان شرایط اضطراری و فرماندهان جبهه داخلی وابسته به ارتش اسرائیل و دیگر ارگانها خواست مسئولیت کامل نابسامانی وضعیت پناهگاهها را به عهده بگیرند.


ترویج عقاید یهودیت صهیونیستی در لیبی


سرنگونی رژیم قذافی در لیبی بحث و جدل‌های بسیاری را درباره رابطه نظام جدید این کشور با یهودیان لیبی به‌طور خاص و رژیم صهیونیستی به‌طور عام به وجود آورده است.
به گزارش گروه بین الملل مشرق، گفته می‌شود که نماینده سازمان جهانی ویژه یهودیان لیبی در آمریکا که مقر آن در "اور یهودا" در حال تماس با طرف‌هایی در شورای ملی انتقالی لیبی است.

هم‌چنین گفته می‌شود که "دیوید جربی"، بازیگر آمریکایی پس از سقوط معمر قذافی، دیکتاتور معدوم لیبی به این کشور بازگشته تا یکی از معابد یهودی قدیمی طرابلس را ترمیم کند و تلاش‌های خود را برای تقویت روابط یهود با مقامات جدید لیبی از جمله یهودیان گسترش دهد.

رئیس سازمان جهانی یهودیان لیبی در گفت وگو با شبکه خبری صهیونیستی walla در این‌باره گفت که ما به دنبال فرصتی برای حفظ میراث خود در لیبی هستیم.

وی در ادامه افزوده بود که ما فقط برای ادامه زندگی خواهان بازگشت به لیبی نیستیم، بلکه بازگشت ما به لیبی به معنای بازگشت به ریشه‌هایمان است و می‌دانیم اگر رژیم متعصبی هم‌چون قذافی بر این کشور حکومت نکند، لیبی می‌تواند، کشوری دمکراتیک و آزاد باشد.

سازمان جهانی یهودیان لیبی اعلام کرد که طی ماه‌های اخیر از انقلاب لیبی به انقلابیون این کشور کمک می‌کرده و نمایندگان انقلابیون نیز نسبت به بهبود روابط خود با اسرائیل ابراز تمایل کرده‌اند.

این در حالی است که رورنامه صهیونیستی "هاآرتص" ادعا کرده که "احمد شبانی" یکی از سخنگویان انقلابیون در گفتگو با این روزنامه از اسرائیل درخواست کرده که اسرائیل در سرنگونی رژیم قذافی به انقلابیون کمک کند.

پس از سرنگونی و مرگ قذافی "کحلون"، رئیس سازمان جهانی یهود نامه‌ای برای "مصطفی عبد الجلیل"، رئیس شورای انتقالی لیبی نوشت و در آن حمایت یهودیان لیبی از نظام جدید این کشور و آمادگی یهودیان لیبی برای کمک به نظام جدید را اعلام کرد.

کحلون ادعا می‌کند که طرف‌هایی در نظام جدید لیبی هستند که معتقدند، لیبی جدید می‌تواند روابط بهتری با یهودیان این کشور برقرار کند و به این ترتیب درب دنیای جدیدی را به روی خود بگشایند.
عملیات روانی ارتش آمریکا علیه فارسی زبان ها در فضای سایبر

اردشیر صفوی که نیویورک تایمز وی را جزو «تیم درگیرسازی دیجیتالی» ارتش آمریکا معرفی کرده، موظف است تا گزارش‌های خبری، وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی و متون آنلاین را بررسی کند تا آن دسته از مطالبی که به نظر وی «حاوی دروغ، اطلاعات نادرست یا صرفاً سوءتعبیر» در مورد عملیات‌های نظامی آمریکا و خط‌مشی پنتاگون در خاورمیانه است را شناسایی نماید.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، ارتش آمریکا با تشکیل تیمی برای مقابله با مخالفان سیاست‌های خود در منطقه خاورمیانه، دست به شناسایی و هک کردن سیستم‌های آنها زده است. در این بین، ارتش آمریکا از نیروهای مختلفی برای انجام این کار استفاده کرده است که در میان آنها برخی اشخاص ایرانی نیز دیده می‌شود. تناقض موجود در چنین رویکردی این است که آمریکا هرگونه اقدام سایبری علیه هر یک از نهادهای خود را برابر با اقدامی خصمانه و جنگ‌طلبانه دانسته و حق انجام اقدامات تلافی‌جویانه آن هم به اشکال مختلف را برای خود محفوظ می‌داند و حال آنکه هر گونه اقدام سایبری آمریکا با مخالفان خود نوعی فعالیت بشردوستانه و تلاشی برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی قلمداد می‌شود.

اردشیر صفوی نام مستعاری که روزنامه نیویورک تایمز وی را جزو «تیم درگیرسازی دیجیتالی» ارتش آمریکا معرفی کرده است، موظف است تا گزارش‌های خبری، وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی و متون آنلاین را بررسی کند تا آن دسته از مطالبی که به نظر وی «حاوی دروغ، اطلاعات نادرست یا صرفاً سوءتعبیر» در مورد عملیات‌های نظامی آمریکا و خط‌مشی پنتاگون در خاورمیانه است را شناسایی نماید.

صفوی و همکاران وی عضو تیم درگیرسازی دیجیتالی آمریکا هستند که در سال 2008 تشکیل یافت. به گفته سرگرد دیوید ای. نورس ــ افسر ارشد این تیم دیجیتالی، که باید تمام پاسخ‌ها را قبل از ارسال به وب‌سایت‌های غیر انگلیسی تأیید نماید ــ این تیم «با ایدئولوژی افراط‌گرایان مقابله کرده، آگاهی فرهنگی را ارتقاء بخشیده و منافع آمریکا را تبیین می‌نماید.»

این گروه شامل 20 نیروی مسلط به زبان‌های عربی، دری، فارسی، پشتو، اردو و روسی، زبان مشترک کشورهای مسلمان در جمهوری‌های سابق شوروی در آسیای مرکزی، است. با توجه به اینکه قرارگاه فرماندهی مرکزی آمریکا مسئول عملیات‌های نظامی در خلال بی‌ثباتی‌های موجود از اقیانوس هند گرفته تا خلیج فارس و دریای احمر است، کارکنان این بخش مقر فرماندهی خود را «تامپاستان» می‌نامند.

فعالیت‌های در حال گسترش دولت آمریکا در حوزه جنگ، دفاع و تهاجم رایانه‌ای و شبکه‌ای جزو محرمانه‌ترین فعالیت‌هایی هستند که در نهادهای نظامی و امنیتی انجام می‌گیرند. تیم دیجیتالی ارتش آمریکا به منظور مبارزه با بهره‌گیری مخالفان آمریکا از اینترنت اقدام به هک اتاق‌های چت و تزریق کدهای مخرب به آنها می‌نماید تا وب‌سایت‌های آنها را از کار بیندازد. گاهی اوقات، مهاجمین کار خاصی انجام نمی‌دهند بلکه به صورت بی سر و صدا تحرکات آنلاین مخالفان آمریکا را زیر نظر می‌گیرند تا از طرح‌های آنها مطلع شوند.

به گفته نورس، «اعضای تیم به صورت محترمانه‌ای توهین‌های بی‌پایه و اغلب غیرمنطقی را رد می‌کنند، با ارائه مدارک واقعی با دشمنان مقابله می‌کنند و تبلیغات افراط‌گرایان را بر ملا می‌سازند، تبلیغاتی که در غیر اینصورت ممکن است چهره‌ای حقیقی به خود بگیرند. تمام درگیرسازی‌ها شفاف بوده و می‌توان آنها را به ما نسبت داد.»

همچنین برای اینکه کارکنان این تیم دیجیتالی از خطر تلافی‌های احتمالی در امان باشند و نام‌شان فاش نشود، از اسامی مستعار استفاده می‌کنند.

صفوی در این مورد به نیویورک تایمز اظهار کرده است: «حتماً در مورد پرده آهنین شنیده‌اید. ما اینجاییم تا به پرده الکترونیک رسوخ کنیم زیرا ارتش بدین نتیجه رسیده که نمی‌تواند این فضای اطلاعاتی را تسلیم افراط‌گرایان خشونت‌طلب نماید.»

به موازات تلاش‌های ارتش، وزارت امور خارجه آمریکا نیز یک مرکز ارتباطات استراتژیک مبارزه با تروریسم ایجاد کرده است. تحلیلگران و وبلاگ‌نویس‌های این مرکز سعی دارند بدانند که چه چیزی باعث می‌شود مخاطبین هدف آنها ــ مردان بین 18 تا 30 ساله، اغلب در خاورمیانه ــ جذب نیروها و گروه‌های مخالف سیاست‌های آمریکا می‌شوند و سعی می‌کنند تا آنها را از این کار دور بدارند.

ریچارد لبارون، سفیر سابق آمریکا در کویت و هماهنگ‌کننده این مرکز، اظهار داشته است: «ما واقعاً می‌خواهیم به درکی دقیق از اینکه این افراط‌گرایی از کجا ناشی می‌شود، چه می‌گوید، چگونه می‌گوید و چه چیزی آنها را به جلو می‌راند، دست یابیم.»

در «تیم دسترسی دیجیتال» وزارت امور خارجه، تحلیلگران مسلط به زبان‌های عربی و اردو به درگیری با مخالفان در مباحثات آنلاین می‌پردازند. این تحلیلگران خود را به عنوان نماینده دولت آمریکا معرفی می‌کنند. به گفته لبارون، «این واقعیت که آنها با ما درگیر می‌شوند نشان از اثرگذاری ما دارد. آنها اغلب ادبیاتی بسیار زننده دارند. بنابراین افراد ما باید پوست کلفت باشند.»

برایان فیشمن، تحلیلگر مبارزه با تروریسم در «بنیاد آمریکای جدید»، یک گروه تحقیقاتی غیر حزبی در واشنگتن، مدعی است که این برنامه‌های دسترسی آنلاین علی‌رغم محدودیت‌هایی که دارند تبدیل به ابزاری ارزان و کارآمد در رهیافت کلی‌نگرانه و فزاینده دولت آمریکا برای «مبارزه با تروریست‌ها» شده‌اند، بالاخص با توجه به اینکه نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان عقب‌نشینی می‌کنند.

به گفته فیشمن، از بسیاری زوایا، کنار هم گذاردن تصاویر واقعی ــ نوارهای ویدئویی موعظه‌های الظواهری، رهبر القاعده، در مورد اعتراضات پیروزمندانه میدان التحریر در قاهره مصر ــ می‌تواند بسیار قدرتمندتر و تأثیرگذارتر از هر نوع پیام دولتی باشد.

مقامات نظامی اذعان دارند که به غیر از بازخوردهای روایی، اندازه‌گیری تأثیرگذاری این برنامه بسیار سخت است. نرم‌افزارها می‌توانند تعداد خوانندگان مطالب منتشر شده در وب‌سایت‌های خارجی که تیم درگیرسازی نیز در آنها فعال است، را شمرده و جدول‌بندی نمایند. اما امکان ندارد که مشخص ساخت آیا عقاید در حال تغییر هستند یا نه و اگر چنین است آیا این تیم دارای تأثیر بارزی است یا اینکه فقط سعی دارد اقیانوس جنگ‌طلبی را به اندازه قطره‌ای خالی کند.

به گفته سرگرد تی. جی. تیلور، رئیس رسانه‌های قرارگاه فرماندهی مرکزی آمریکا، «آنچه مهم است این است که ما در مباحثی هوشمندانه، صادقانه و بی‌پرده درگیر می‌شویم. این حقیقت که هر چه می‌گذرد تعداد مجامع اینترنتی که به ما اجازه می‌دهند تا با مخاطبین آنها وارد مباحثه شویم بیشتر می‌شود، شاید مقیاسی مهم‌تر برای سنجش فعالیت‌های ارتباطاتی ما است



سی‌بی‌ان مدعی شد؛
 ایران در حال آماده‌سازی زمینه برای حمله به آمریکاست!

سی‌بی‌ان مدعی شد که ایران در حال گسترش پایگاه‌های نظامی خود در آمریکای جنوبی به منظور حمله به آمریکا و نابودسازی این کشور است.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، شبکه خبری سی‌بی‌ان وابسته به افراط‌گرایان مسیحی آمریکا، طی گزارشی مدعی شد «رهبران ایران هشدار داده‌اند پس از یکسره کردن کار اسرائیل، به سراغ آمریکا خواهند آمد» و از همین رو، «جمهوری اسلامی ایران فعلاً در نیم‌کره غربی در حال آماده‌سازی زمینه برای انجام این مأموریت است.»

این شبکه افراطی که قبلاً نیز علیه مسلمانان به ویژه شیعیان دست به خبرپراکنی‌های کذب و تهدیدی بزرگ نشان دادن شیعیان به ویژه ایران برای آمریکا زده بود، این بار مدعی شده است که «ایران برنامه‌هایی برای ساخت یک پایگاه موشکی در ونزوئلا دارد.»

سی‌بی‌ان طبق روال‌های قبلی خود با تروریست خواندن حزب‌الله،‌ و با ارائه اتهامی که بیشتر لایق مقامات آمریکایی است، این سازمان را دخیل در قاچاق مواد مخدر به مکزیک دانسته و اعلام می‌دارد: «حزب‌الله با کارتل‌های مواد مخدر مکزیک در امتداد مرز قابل نفوذ جنوب آمریکا ارتباط برقرار کرده است.»

این شبکه به نقل از خوزه کاردناس، از مقامات دولت اسبق بوش و مجریان کنونی طرح چشم‌انداز آمریکا، می‌افزاید: «حزب‌الله از سال‌های قبل در قاچاق مواد مخدر در نیم‌کره غربی دخالت داشته است. اما این تجارت چنان پرسود بوده که آنها تصمیم گرفته‌اند تا از هر فرصتی برای گسترش آن استفاده نمایند.»

بر اساس ادعاهای سی‌بی‌ان، ایران در آمریکای جنوبی دست به جذب نیرو برای حزب‌الله و ارسال آنها به قم برای آموزش زده و سپس آنها را برای انجام مأموریت مجدداً به منطقه اعزام می‌دارد. کاردناس در گفتگو با سی‌بی‌ان گفت: «یک مسیر مشخص وجود دارد. وقتی که کسی برای آنها بسیار جذاب باشد، وی را برای آموزش علوم دینی به ایران اعزام می‌کنند. این افراد برای تحصیل علوم دینی از آمریکای لاتین، به شهر مقدس قم در ایران فرستاده شده، و پس از بازگشت این آموزه‌ها را در جوامع محلی منتشر می‌نمایند.»

سی‌بی‌ان در نهایت هدف ایران از انجام کارهای مختلف در آمریکای لاتین را این چنین بیان می‌دارد: «ایران یک هدف ساده را تعقیب می‌کند: ایجاد شبکه‌ای در منطقه که بتواند در صورت لزوم به طور مستقیم به آمریکا ضربه بزند.»


 نفوذ ایران در آمریکای لاتین برای واشنگتن مهلک است
پیتر بروکس گفت: تهران از کاراکاس به عنوان پایگاهی برای حمله آمریکا به خصوص در صورت اقدام نظامی بر علیه برنامه هسته ای ایران استفاده خواهد کرد. فاصله کاراکاس تا میامی در حدود 1400 مایل است که در برد موشک های بالستیک تهران قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق ، پیتر بروکس، عضو بنیاد هریتیج در مقاله ای با عنوان " نفوذ مهلک ایران در نیمکره غربی" به ایران هراسی پرداخت و از قدرت گرفتن ایران در این منطقه اظهار نگرانی کرد.

وی می نویسد: اخیرا بحث های بسیاری در خصوص دخالت ایران در آمریکای لاتین ، مطرح شده است.

البته این روزها افراد بسیاری به آمریکای لاتین سرک می کشند: روس ها ، چینی ها و حتی اروپایی ها. زیرا این منطقه مملو از منابع طبیعی، به ویژه انرژی، بوده و از پتانسیل خوبی برای ظهور بازارهای جدید برخوردار می باشد. متاسفانه ، حضور ایران در آمریکای لاتین علائم چندان دوستانه ای را، به ویژه برای ایالات متحده، در بر نداشته است.

تهران با آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا ، جایی که ایران ادعا می کند در آن 4 تا 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است، دارای روابط اقتصادی است. اما برخی از تحلیلگران معتقدند، این روابط اقتصادی به احتمال زیاد پوششی برای دیگر اقدامات نگران کننده این کشور در منطقه آمریکای لاتین می باشد.

به عنوان مثال ، ونزوئلا با ارائه خدمات بانکداری بین المللی برای ایران در فرار از تحریم های اقتصادی به این کشور کمک می نماید.

اما روابط میان محور تهران کاراکاس عمیق تر از این می باشد.

بر اساس گزارش های مطبوعاتی ، این دو کشور یادداشت تفاهمی مبنی بر حمایت و همکاری کامل نظامی امضاء کرده اند که به احتمال زیاد شامل فروش تسلیحات و تبادل مشاوران ایرانی نیز می باشد. هر کسی به راحتی می تواند چنین نتیجه گیری نماید که تهران از کاراکاس به عنوان پایگاهی برای حمله به منافع آمریکا و یا دیگران (به عنوان مثال اسرائیل) در این نیمکره - و یا حتی در خود سرزمین های آمریکا ، به خصوص در صورت اقدام نظامی بر علیه برنامه هسته ای ایران – استفاده خواهد نمود.

نگرانی که وجود دارد این است، که ایران و ونزوئلا در حال حاضر در برخی از مسائل هسته ای همکاری داشته باشند. گزارشاتی مبنی بر اکتشاف سنگ معدن اورانیوم در ونزوئلا توسط ایران وجود دارد، که می تواند با کمک به برنامه های هسته ای هر دو کشور، کاراکاس نیز برنامه هسته ای خود را ادامه دهد. هر چند که تنها در حد یک پیش بینی می باشد اما این احتمال نیز وجود دارد که تهران ، موشک های بالستیک توانمند خود را در اختیار کاراکاس قرار داده و یا در توسعه موشک های بالستیک که قادر به هدف گیری سواحل آمریکا باشند، کاراکاس را یاری نماید.

لازم به ذکر است که فاصله کاراکاس تا میامی در حدود 1400 مایل می باشد، که تقریبا در محدوده برد موشک های بالستیک میان برد شهاب تهران قرار می گیرد. (البته ایران در حال توسعه یک موشک بالستیک قاره پیما نیز می باشد.)

اما این تنها ونزوئلا نیست که ایران با آن رابطه دارد.

ایران با دیگر عناصر چپ ضد آمریکایی منطقه در نیکاراگوئه ، بولیوی و اکوادور نیز رابطه داشته و جای تعجب نیست که رهبران این کشورها نیز به ونزوئلا بسیار نزدیک می باشند.

کارشناسان معتقدند که این روابط تا حدود زیادی توسط چاوز مدیریت می شود، کسی که به دنبال ایجاد یک ائتلاف در منطقه می باشد، تا به عنوان یک وزنه تعادل در مقابل واشنگتن عمل نماید.

به عنوان یک حرکت در جهت تقویت این اتحاد جدید ، بر اساس گزارشات رسیده بولیوی ، نیز مانند ونزوئلا ، با لغو روادید برای مسافران ایرانی، درب های کشور خود را به روی این مسافران باز کرده است.

بر اساس شهادت ارائه شده در کنگره، ایران "آموزش های دیپلماتیک" 30 تا 90 روز به کارکنان دولت های ونزوئلا ، نیکاراگوئه ، بولیوی ، اکوادور ، و حزب کمونیست السالوادور در تهران ارائه می دهد. بر اساس گزارشات واصله بجای مذاکرات هنری، تئوری روابط بین الملل ، و نحوه رفتار در میهمانی های شبانه سفارت، به بازدیدکنندگان لاتین آموزش های اطلاعاتی ارائه می شود.

بزرگترین پایگاه حزب الله، در خارج از خاورمیانه قبلا در یک منطقه مرزی بین سه کشور پاراگوئه ، برزیل ، و آرژانتین متمرکز شده بود، اما کارشناسان در حال حاضر می گویند ونزوئلا به بزرگترین پایگاه حزب الله تبدیل شده است

 ونزوئلا قطعا از کمک حزب الله برای مقابله با ایالات متحده استقبال خواهد کرد و حزب الله به سهم خود قطعا از این فضای امن عملیاتی نزدیک به منافع و قلمرو آمریکا قدردانی خواهد نمود.

این تصور که دخالت ایران در این منطقه یک تهدید محسوب نمی شود، یک حماقت است.کوتاهی در اقدام به ارزیابی تلاش های ایران در نیمکره غربی ، به گروه های ضد آمریکایی و مخالف بازار آزاد اجازه خواهد داد تا در همسایگی ما ریشه بدوانند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد