آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

اخبار منطقه ۸

آمریکا برای حمله چندجانبه به سوریه آماده می‌شود

"گلوبال ریسرچ" در گزارشی می‌نویسد: سازمان ملل به خوبی آگاه است که واشنگتن عمدا در حال پیگیری سیاست بی‌ثبات‌سازی سوریه با هدف توجیه جنگ برای تغییر حکومت این کشور است.

آیا آدرس جنایت "الحوله" را باید در رزمایش "19 کشور مخالف اسد" یافت؟

خبرگزاری فارس: جنایت "الحوله" را باید مرحله تازه‌ای از تلاش‌ها برای اسقاط "اسد" خواند که طی آن با پوشش خبری گسترده یک فاجعه انسانی و نسبت دادن آن به دولت، تلاش شد تا جامعه جهانی به مسیر جنگ در سوریه و فروپاشی نظام آن "هدایت" شود.

رزمایش شیر در کمین یا کمین برای شیر در اردن و با حضور 19 کشور مخالف نظام اسد
لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


یک پایگاه تحلیلی کانادایی:
آمریکا برای حمله چندجانبه به سوریه آماده می‌شود

خبرگزاری فارس: "گلوبال ریسرچ" در گزارشی می‌نویسد: سازمان ملل به خوبی آگاه است که واشنگتن عمدا در حال پیگیری سیاست بی‌ثبات‌سازی سوریه با هدف توجیه جنگ برای تغییر حکومت این کشور است.

خبرگزاری فارس: آمریکا برای حمله چندجانبه به سوریه آماده می‌شود

به گزارش فارس، پایگاه تحلیلی "گلوبال ریسرچ" در مطلبی با عنوان "آمریکا از طریق مزدورانش در منطقه برای جنگی چندجبهه‌ای با سوریه ‌آماده می‌شود" به قلم "کریس مارسدن" می نویسد: از زمانی که در 16 ماه مه واشنگتن‌پست گزارشی را درباره ارائه مقادیر زیادی اسلحه به نیروهای مخالف سوریه منتشر کرد، طرح‌های دولت اوباما برای جنگ علیه سوریه از طریق مزدورانش روشن‌تر شده است. واشنگتن‌پست از ارائه "تسلیحات بهتر و بیشتر" به نیروهای مخالف با این دیدگاه که "رویارویی نظامی گسترده اجتناب‌ناپذیر است"، خبر داده بود که "هزینه آن توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس (عربستان و قطر) تامین شده و هماهنگی آن از سوی آمریکا صورت می‌گیرد". عربستان سعودی و قطر این تسلیحات را با تایید واشنگتن به سوریه ارسال می‌کنند "در حالی که آمریکا تماس‌های خود را با نیروهای مخالف اسد گسترش داده تا کشورهای حاشیه خلیج فارس را در جریان توانایی‌های شورشیان و زیرساخت کنترل و فرماندهی قرار دهد".

* اخوان‌المسلمون سوریه منبع دیگر تامین تسلیحات برای شورشیان است

"ملحوم الدروبی"، عضو کمیته اجرایی اخوان‌المسلمون نیز در این رابطه گفت منبع دیگر تامین اسلحه اخوان‌المسلمون است که "کانال‌های خود را به سوی شورشیان دارد و از منابعی از افراد ثروتمند و پول کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و قطر استفاده می‌کند". واشنگتن پست نتیجه‌گیری کرد که "پنتاگون گزینه‌هایی را برای سوریه آماده کرده است که شامل حمله هوایی به این کشور و تخریب دفاع هوایی این کشور می‌شود". روزنامه دیلی‌تلگراف نیز روز 22 ماه مه به نقل از "مایکل ویس"، مدیر ارتباطات جامعه هنری جکسون نوشت که "منابع شورشی شب گذشته به من گفته‌اند که ترکیه نه تنها برای برخی فرماندهان شورشی مورد نظر خود سلاح‌های سبک تامین می‌کند بلکه مخالفان سوری را در استانبول آموزش می‌دهد".

وی افزود، "مردان کهنه‌کاری که در واحد من در ارتش حضور داشتند در روزهای گذشته از سوی سازمان جاسوسی ترکیه فراخوانده شده و مقادیر زیادی سلاح ای‌کی-47 از طریق ارتش ترکیه در حال انتقال به مرز سوریه-ترکیه است. این تجهیزات در دمشق، عدیب نزدیک مرز ترکیه و در زبدانی در مرز لبنان ذخیره می‌شوند." ویس به پاسخ "جی کارنی"، سخنگوی کاخ سفید به این گزارش واشنگتن‌پست اشاره می‌کند که اصلا شبیه تکذیبیه نبود. وی گفت: "ما به حمایت غیرمخرب از گروههای مخالف ادامه می‌دهیم و با توجه به اینکه من تنها می‌توانم از سوی آمریکا صحبت کنم اما می‌دانیم که دیگران نیز انواع مختلفی از حمایت‌ها را انجام می‌دهند و از شما می‌خواهم که از خود آنها درباره ماهیت فعالیت‌هایشان سوال کنید."

ویس نتیجه‌گیری می‌کند که "ترکیه چنین اقدامی را بدون رضایت یا ترغیب آمریکا انجام نمی‌دهد. همچنین فکر نمی‌کنم سناتور جوزف لیبرمن که خواستار حمله هوایی محدود و ایجاد منطقه ممنوع پرواز در سوریه شده است به این مسئله اشاره کند که دولت در حال نزدیک شدن به پاسخ نظامی به بحران انسانی است که آتش‌بس مضحک کوفی عنان نتوانسته است آن را متوقف کند مگر آنکه وی منصفانه اطمینان یابد که واقعا چنین تاثیری را خواهد داشت".

در گزارش 22 ماه مه "دبکافایل" نیز آمده است که "شورشیان سوریه تسلیحات نسل سوم اولیه ضدتانک خود شامل متیس-ام 9کی115-2 و کورنت ای را دریافت کرده‌اند. آنها از سوی سازمان‌های جاسوسی سعودی و قطری پس از پیام سری باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا مجهز به این تسلیحات شدند تا خطر حمله نظامی را به منظور سقوط اسد افزایش دهند".

* اولین دخالت نظامی ترکیه در سوریه در حال شکل‌گیری است

دبکافایل که نزدیک به منابع نومحافظه‌کار آمریکایی است این تسلیحات را "تنها بخش کوچکی از طرح سربسته آمریکا برای بحران سوریه" می‌نامد و می‌نویسد که "سازمان جاسوسی ترکیه نیز چراغ سبز آمریکا را برای تسلیح شورشیان سوریه با بمب‌های جاده‌ای مناسب  صحنه سوریه و آموزش استفاده ناراضیان از آنها در پایگاه‌های نظامی ترکیه دریافت کرده است". این برابر با اولین دخالت نظامی ترکیه در سوریه است. مدت زمان طولانی است که ترکیه نقش جبهه هماهنگ‌کننده دخالت امپریالیسم در سوریه را بازی می‌کند که هدف آن ساقط کردن حکومت بشار اسد است که مورد حمایت ایران قرار دارد. این کشور میزبان گروه مخالف ارتش آزاد سوریه است که حمله خود را با عبور از مرز 910 کیلومتری با سوریه آغاز می‌کند.

* لبنان و اردن نیز پایگاه‌هایی برای هماهنگی شورشیان علیه سوریه هستند

لبنان و اردن نیز پایگاه‌هایی برای هماهنگی شورشی‌گری هستند. آنها همچنین اخیرا تماس‌هایی را با گروههای کردی داشته‌اند که از پیوستن به اخوان المسلمون و دیگر عناصر فرقه‌ای اهل سنت خودداری کرده و خود را همچنان دشمن ترکیه می‌دانند. همانند عربستان، قطر و ترکیه، دخالت لبنان به عنوان یک نیروی مزدور بر اساس خصومت‌های فرقه‌ای علیه شیعیان ایران و حکومت علوی اسد محسوب می‌شود که همین مسئله منجر به درگیری با حزب‌الله لبنان که تحت حمایت تهران و دمشق قرار دارد، خواهد شد.

هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های فرقه‌ای فزاینده‌ای در لبنان بوده‌ایم که منجر به مرگ چندین تن شده است. این درگیریها پس از دستگیری و کشتن یک روحانی مخالف سوریه و محافظش در یک ایست بازرسی در شمال کشور و دستگیری "شادی المولوی"، رهبر اهل سنت که اکنون به قید وثیقه آزاد بوده و به عضویت در یک گروه تروریستی متهم است، به بیروت نیز کشیده شد. تنش‌ها همچنین با ربوده شدن 13 زائر شیعه توسط ارتش آزاد سوریه بالا گرفت. این مسئله منجر به تظاهرات‌های خشمگینانه در بیروت شد که در نهایت با وساطت شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، پایان یافت.

* عربستان در پی منزوی کردن ایران و سوریه و شکست شیعیان بحرین

همچنین در اقدامی برای منزوی کردن ایران و سوریه و شکست شیعیان در بحرین، عربستان سعودی در حال تلاش برای ایجاد اتحادی شامل شش کشور عضو شورای همکاری یعنی بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات است. طرح اولیه چنین اتحادی میان عربستان و بحرین منجر به تظاهرات اعتراض‌آمیز شیعیان بحرین که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، در راهپیمایی به طول چندین کیلومتر شد.

ایران این پیشنهاد را "طرحی آمریکایی برای الحاق بحرین به عربستان سعودی" خواند. بحرین به طور کامل به نیروهای سعودی وابسته است که در ماه مارس سال گذشته وارد این کشور شدند تا تظاهرات داخلی را سرکوب نمایند. چشم‌اندازهای اتحادی بزرگتر هفته جاری پس از بحث‌های اولیه به ریاست عبدالله پادشاه این کشور در ریاض کمرنگ‌ شد.

"سعود الفیصل"، وزیر خارجه عربستان گفت که "به منظور پیوستن همه اعضا و نه تنها دو عضو" به این طرح به زمان نیاز است. اتحادیه عرب از این طرح حمایت کرده و به ایران هشدار داده که به نهضت رسانه‌ای "و اظهارات تحریک‌آمیز مقامات ایرانی" علیه اتحاد سیاسی و نظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس پایان دهد. "نبیل العربی"، دبیر کل اتحادیه عرب گفت: "هرگونه اتحاد میان بحرین و عربستان مربوط به حاکمیت دو کشور می‌شود و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس و هیچ کشور دیگری حق دخالت در آن را ندارد."

* اقدامات ضدسوری واشنگتن و اتحاد مخالفان ایران می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای مخربی شود

سوریه نیز به شدت در حال ضربه خوردن از تحریم‌های بین‌المللی است که به قول "سفیان علاو"، وزیر نفت این کشور 4 میلیارد دلار به صنعت نفت سوریه زیان وارد کرده و منجر به افزایش قیمت‌ها و کمبود اقلام برای شهروندانش شده است. گاز تولیدی سوریه تنها نیمی از نیازهای این کشور را تامین می‌کند و قیمت یک کپسول گاز خوراک‌پزی بیش از چهار برابر شده است.

"بان کی‌مون"، دبیر کل سازمان ملل روز گذشته بار دیگر درباره احتمال وقوع جنگ تمام‌عیار داخلی در سوریه در صورت شکست طرح صلح فعلی هشدار داد. در همان روز عبدالله، پادشاه عربستان از "نگرانی عمیق" خود از خشونت‌های فرقه‌ای در لبنان نوشت. وی در نامه‌ای به "میشل سلیمان"، رئیس جمهور لبنان هشدار داد که "با توجه به وخامت بحران و احتمال اختلافات فرقه‌ای در لبنان و درگیریهای قومی، ما خواستار تلاش‌های شما برای دخالت به منظور پایان این بحران و دور نگه داشتن لبنان از درگیریهای خارجی خصوصا با توجه به بحران سوریه در نزدیک مرزهای این کشور هستیم."

همه این اظهارات به نوعی ژست‌های انسان‌دوستانه هستند. سازمان ملل به خوبی آگاه است که واشنگتن عمدا در حال پیگیری سیاست بی‌ثبات‌سازی سوریه به منظور توجیه جنگ برای تغییر حکومت سوریه از طریق متحدانش در ریاض، آنکارا و دوحه با حمایت نظامی آمریکا است. در حالی که تلاش‌های گسترده برای اتحاد میان کشورهای مخالف ایران در حال افزایش است، این مسئله می‌تواند منجر به وقوع جنگ منطقه‌ای تمام‌عیار با عواقبی مخرب شود.


گزارش فارس از عملیات رسانه‌ای اخیر علیه دولت سوریه
آیا آدرس جنایت "الحوله" را باید در رزمایش "19 کشور مخالف اسد" یافت؟

خبرگزاری فارس: جنایت "الحوله" را باید مرحله تازه‌ای از تلاش‌ها برای اسقاط "اسد" خواند که طی آن با پوشش خبری گسترده یک فاجعه انسانی و نسبت دادن آن به دولت، تلاش شد تا جامعه جهانی به مسیر جنگ در سوریه و فروپاشی نظام آن "هدایت" شود.

خبرگزاری فارس: آیا آدرس جنایت

به گزارش فارس، شنبه 6 خردادماه اخباری از سوریه منتشر شد مبنی بر اینکه گروه‌های مسلح، تعدادی از شهروندان این کشور از جمله زنان و کودکان را به طرز فجیعی در استان حمص و شهر "الحوله" به قتل رساندند.

واکنش گسترده جهانی برای اقدامی مشکوک

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این اقدام افراد مسلح قبل از برگزاری نشست شورای امنیت و سفر کوفی عنان، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه صورت گرفت.

اندکی بعد جامعه جهانی به فجایع شهر الحوله که در آن نزدیک به 100 تن، از جمله 35 کودک زیر 10 سال به طرز فجیعی کشته شدند، واکنش گسترده نشان داد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا با وحشتناک خواندن کشتار الحوله، دولت سوریه را مسئول اینگونه اقدامات خواند و اعلام کرد که آمریکا با دیگر همپیمانان خود تلاش خواهد کرد فشارهای بیشتری را علیه نظام حاکم در سوریه اعمال کند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز با محکوم کردن این جنایت، متوقف شدن خشونت‌ها علیه غیرنظامیان و نیز کشتار زنان و کودکان در سوریه را خواستار شد.

کوفی عنان نیز با اشاره به کشته شدن زنان و کودکان در این حادثه، آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواند و افزایش تلاش‌ها برای متوقف کردن اینگونه اقدامات را خواستار شد.

رابرت مود، رئیس ناظران بین‌المللی مستقر در سوریه نیز با وحشیانه خواندن این حملات گفت: تحقیقاتی که ناظران بین‌المللی در شهر الحوله انجام داده‌اند نشان‌دهنده گلوله‌باران این شهر توسط تانک است.(اما به این موضوع اشاره‌ای نکرد که قربانیان الحوله بیشتر به سبک بدوی و توسط چاقو سربریده شده‌اند)

این موضوع تحلیل‌های زیادی را از سوی طرفداران حکومت سوریه و مخالفان نظام اسد به همراه داشت.

حامیان نظام اسد و برخی تحلیلگران مستقل بین‌المللی معتقد بودند که گروهگ‌های تروریستی برای جلب توجه افکار عمومی و برانگیختن حس ترحم جهانیان، این جنایت هولناک را رقم زدند و آن را با کمک رسانه‌های غربی و وابسته، به ارتش سوریه نسبت ‌دادند.

پس از آن بود که در اقدامی از پیش هماهنگ شده، فرانسه دوباره فعال شده و خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شد. امارات هم خواستار جلسه فوق‌العاده اتحادیه عرب شد.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، کانادا، ایتالیا، استرالیا و ژاپن از جمله کشورهایی بودند که دیپلمات‌های سوریه را ظاهراً در اعتراض به این اقدام اخراج کردند.

عنان نیز بلافاصله پس از این فاجعه به سوریه رفته و در دیدار با اسد به دولت سوریه اعلام کرد که برای نشان دادن جدیت خود در حل صلح آمیز بحران سوریه، باید قدم‌های روشن و صریحی بردارد.

نماینده سوریه در سازمان ملل

 

اقدامی برنامه ریزی شده و مسبوق به سابقه

"بشار الجعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل با محکومیت شدید این جنایت و تاکید بر اینکه شواهد نشان می‌دهد، جنایت الحوله با برنامه ریزی رخ داده، خاطر نشان کرد: آنچه در الحوله رخ داد، به طور کلی، پیشینه‌ای دارد که باید برای فهمیدن اینکه چه کسانی این جنایت را مرتکب شده‌اند، آن را درک کنیم. پس از نماز جمعه، حدود دویست تا سیصد مرد مسلح حدود ساعت 2 بعدازظهر در یک نقطه مشخص در الحوله جمع شدند و از خودروهای پیک آپ حامل موشک‌های ضد تانک و خمپاره و تیربار در جاده الیبیه استفاده می‌کردند، آنها شروع به تیراندازی به سوی نیروهای حافظ نظم در منطقه کردند که این اقدامات نظامی از ساعت 2 بعدازظهر تا 11 شب ادامه داشته است، بنابراین از یک حمله نظامی که رخ داده و در مدت نیم ساعت به پایان رسیده حرف نمی‌زنیم، بلکه از اقدام مسبوق به سابقه از نظر اصرار و برنامه ریزی سخن می‌گوییم.

وی افزود: تروریست‌ها پس از حمله به نیروهای نظامی یا نیروهای حفظ نظم و مراکز استقرار آنها در منطقه، تحرکات خود را به سمت غیرنظامیان در پیش گرفتند و سپس به روستای دیگری در یک کیلومتری الحوله رفتند و بیمارستان ملی آنجا و محصولات کشاورزان و منازل مردم را به آتش کشیدند و ده‌ها غیرنظامی بیگناه را در روستای دیگری در نزدیکی الحوله به نام الشومریه به قتل رساندند. ما از یک حادثه واحدی که در یک نقطه مشخصی رخ داده، حرف نمی‌زنیم، بلکه از محدوده عملیاتی حرف می‌زنیم که بسیاری از روستاهای کوچک در منطقه را در برگرفته است.

"ترور رسانه‌ای" مقامات سوری؛ ادامه سناریوی "حوله"

این جنایت و فضاسازی، زمانی روی داد که فاز جدیدی از جنگ تبلیغاتی و روانی علیه سوریه به راه افتاده بود؛ به طوریکه هر روز اخباری از ترور شدن و مرگ مسئولان بلند پایه سوریه منتشر می‌‌شد و حتی زمانی هم که دمشق این شایعات را تکذیب می‌کرد، این اخبار با آب و تاب فراوان همچنان ادامه داشت.

تردید ناظران بین‌المللی و کارشناسان مستقل نسبت به دست داشتن دولت در جنایت "حوله"

با فرونشستن غبار رسانه‌ای که شبکه‌های خبری منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرده بودند، بتدریج حقایق جنایت الحوله آشکار شد.

"روپرت کالویل"، سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل متحد در این خصوص اعلام کرد: تحقیقات آغازین، نشان می‌دهد که بیشتر کشته شدگان در الحوله به شیوه صحرایی اعدام شده‌اند.

نماینده مستقل مجلس "الشعب" سوریه نیز، با اشاره به اذعان شاهدان در منطقه حوله به جنایت عناصر مسلح و کشتار ده‌ها تن از ساکنان از جمله 30 کودک، هدف از این جنایت را متوقف کردن مأموریت کوفی عنان دانست.

“ابراهیم علوش” تحلیلگر اردنی نیز با اشاره به جنایات گروه‌های ترویستی گفت: هدف گروه‌های مسلح و حامیان آنها از به راه انداختن کشتارها، بی ثبات کردن امنیت سوریه و فتنه افکنی در آن است.

وی بیان کرد: آنها به دنبال این هستند که وانمود کنند راه حل سیاسی کارآیی ندارد و دخالت خارجی در این زمینه لازم است.

علوش ادامه داد: جنگی که توطئه گران علیه سوریه به راه انداخته‌اند جنگ منطقه‌ای و با هدف ویران کردن کشور و تجزیه آن به نفع رژیم صهیونیستی و ناتو است.

وی اعلام کرد: گروه‌های مسلح با جنایت خود سعی دارند وانمود کنند که نظام سوریه توان کنترل امنیتی را ندارد و با وجود این نظام، مردم سوریه امنیتی نخواهند داشت.

فیلمی که نشان داد کودکان"الحوله" پیش از قتل عام، ربوده شده بودند

 

وقتی حقایق آشکار می‌شود

این فضا سازی رسانه‌ای با انتشار هر روزه جنایت حوله در سایت‌های خبری ادامه داشت تا اینکه برخی از این تصاویر حقایقی را آشکار کرد. در یکی از این تصاویر مشخص شد که اجساد کودکان و زنانی که به طرزی فجیع به قتل رسیده‌اند، نه آنطور که ادعا می‌شد در بمباران کشته شده‌اند و نه آنطور که برخی شاهدان عینی رسانه‌های غربی! ادعا می‌کردند از سوی ارتش و شبه نظامیان وابسته به دولت اسد، اعدام و تیرباران شده‌اند بلکه بسیاری از آنها در ساختمان‌هایی جمع شده و با دستهای بسته به قتل رسیده‌اند که نشان می‌داد پیش از مرگ ربوده شده‌اند.

هرچند بعدها "العربیه" تلاش کرد این گاف رسانه‌ای را به نوعی پوشش دهد و در اخباری مدعی شد که ارتش سوریه پیش از اعدام مخالفان دستهای آنها را می‌بندد اما به نظر می‌رسد این موضوع چندان تاثیری بر نگاه کارشناسان و کشورهایی که بنا به دلایلی نسبت به ماهیت این جنایت تردید داشتند نگذاشت که ریشه این دست اقدامات را باید در خارج از حکومت سوریه جستجو کرد.

رزمایش شیر در کمین یا کمین برای شیر در اردن و با حضور 19 کشور مخالف نظام اسد

 

رزمایش شیر در کمین؛ پاسخی به چرایی جنایت حوله

رزمایش "شیر در کمین" یا "شیر آماده"در حالی وارد آخرین روز عملیاتی خود شد که همچنان پنهان‌کاری‌های زیادی در مورد ماهیت عملیات صورت گرفته در اردن تحت پوشش این رزمایش وجود دارد؛ مخفی‌کاری‌ها در این رزمایش به حدی بود که در هفته‌های اول آن حتی نام کشورهای شرکت‌کننده در این رزمایش که رسانه‌های اردنی آن را بالغ بر 19 کشور ذکر ‌کردند، اعلام نشد و البته هنوز هم تعدادی از این کشورها ناشناخته مانده‌اند و از سوی دیگر، از ماهیت تمرین‌های نظامی آنها نیز اطلاع دقیقی در دست نیست.

کارشناسان درباره انتخاب نام این رزمایش (الأسد المتأهب) نظرات مختلفی ابراز کرده اند. از آنجا که امروز نام رئیس جمهور سوریه یعنی "بشار الأسد" در رأس اخبار شبکه‌های غربی و عربی و صهیونیستی قرار دارد، به نظر می‌رسد که رژیم اردن و همپیمانان نظامی‌اش، این نام را با منظور خاصی برگزیده‌اند.

برخی نیز معتقدند که واژه "المُتَأَهِب" را می‌توان به صورت مفعولی یعنی "المُتأَهَب" نیز خواند و در آن صورت نام رزمایش، بیانگر "الأسد"ی است که در کمین شکارچیان گرفتار آمده و محاصره شده است که کنایه از گرفتار شدن سوریه در کمین 19 کشور همپیمان اردن است.

منابع رسانه‌ای اما تأکید می‌کنند که این رزمایش ارتباط مستقیمی با حوادث سوریه دارد و تمرین‌هایی برای حضور نظامی در سوریه در این رزمایش انجام می‌شود.

شبکه سی‌ان‌ان در این راستا به نقل از منابعی اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و اردنی، نحوه نفوذ در مراکز داخل سوریه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک را برای حملات احتمالی به سوریه تمرین می‌کنند.

گزارشگر این شبکه آمریکایی افزود: آنها خطرات احتمالی استفاده از این سلاح‌ها در فضای اردن را که شباهت زیادی به شرایط زیست‌محیطی سوریه دارد، در این رزمایش به بررسی گذاشته‌اند.

تسلیحات غربی و جنگجویان سلفی، آماده برای جنگ با سوریه

"ولادیمیر ساژین" کارشناس آکادمی خاورشناسی و رادیو صدای روسیه در زمینه اهداف این رزمایش می‌گوید: امروز اوضاع در کشورهای مختلف خاورمیانه چندان آرام نیست و از سوی دیگر در رزمایش اردن، دقیقاً کشورهایی حضور دارند که از نظر کارشناسان در فهرست مخالفان سوریه و ایران قرار دارند.

کشورهای اردن، آمریکا، عربستان سعودی، استرالیا، بحرین، برونئی، مصر، فرانسه، عراق، ایتالیا، کویت، لبنان، اسلوونی، قطر، امارات عربی متحده، انگلیس و پاکستان از جمله کشورهای شرکت‌کننده در این رزمایش هستند؛ البته با وجود اعلام مقامات رسمی بر اینکه 19 کشور در این رزمایش شرکت کرده‌اند، نام دو کشور هنوز هم مخفی مانده که با توجه به اخبار منتشرشده، یکی از آنها رژیم صهیونیستی است.

از سوی دیگر از امان گزارش می‌رسد که هتل‌های این کشور مملو از مبارزانی است که از کشورهای مختلف به اردن آورده شده‌اند و با آمادگی کامل برای اقدامات تروریستی در سوریه منتظر فرا رسیدن زمان عملیات علیه سوریه هستند.

تلاش روسیه برای نرسیدن سوریه به ایستگاه لیبی

به نظر می‌رسد که جنایت الحوله را باید مرحله تازه‌ای از تلاش‌ها برای براندازی نظام اسد خواند که طی آن با پوشش خبری گسترده یک فاجعه انسانی و نسبت دادن آن به دولت تلاش شد تا جامعه جهانی مسیری سوق داده شود که انتهای آن شروع یک جنگ بین‌المللی علیه حکومت سوریه است.

مانور نظامی برگزار شده در عمان که با حضور 19 کشور و با بکار گیری آخرین تجهیزات آنهم در محیطی مانند سوریه صورت گرفت نشان می‌دهد که کشورهای مخالف اسد تلاش دارند با آمادگی نظامی هر چه بیشتر از طریق این مانورها و اقناع جامعه جهانی به لزوم رفتن اسد برای پایان یافتن جنایات در سوریه از طریق جنایات "حوله" و انعکاس گسترده خبری آن، نظام اسد را مانند رژیم قذافی ساقط کنند. موضوعی که روسیه خیلی زود به آن پی برده و مقامات این کشور طی روزهای اخیر به کرات و قاطعیت بیشتری از لزوم حل بحران سوریه از طریق گفت‌وگو سخن گفته‌اند.

روسیه قصد ندارد سوریه را نیز مانند لیبی در دست ناتو و آمریکا ببیند چرا که با سقوط اسد، بازوهای منطقه‌ای روسیه پس از لیبی در سوریه قطع خواهد شد بنابراین با راسختر شدن عزم غرب و برخی کشورهای مرتجع منطقه باید شاهد موضعگیری‌های تندتر روسیه در این خصوص باشیم، موضوعی که بشار اسد به خوبی به آن واقف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد