آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

اخبار منطقه ۱۰

نگاهی به وضع کنونی تیم‌های تروریستی سوریه
آیا جمعه مردم سوریه غافلگیر خواهند شد؟
پرواز جنگنده‌های اف16 بر فراز پایتخت اردن

خبرگزاری فارس: نگاهی به وضع کنونی تیم‌های تروریستی سوریه/افغان‌های عرب تا جنگجویان عرب


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


خبرگزاری فارس: «جنگجویان عرب» همان‌هایند که افغان‌های عرب نامیده می‌شدند. اینها فعالیت ساختاری معینی دارند که رهبران القاعده برای آنان ترسیم کرده‌اند. اینها حاضرند، جان خود را بدهند و در مقابل رضای خدا را به دست بیاورند و اهداف القاعده را محقق کنند!

خبرگزاری فارس: نگاهی به وضع کنونی تیم‌های تروریستی سوریه/افغان‌های عرب تا جنگجویان عرب

به گزارش فارس، گزارش‌های خبری حاکی است که ارتش سوریه پس از اتمام مهلت خود به تروریست‌های حمص برای زمین گذاشتن سلاح و تسلیم خود پایان یافته است و ارتش بشدت در حال سرکوب تروریست‌های مسلح به انواع سلاح‌های پیشرفته است.

همزمان با افزایش فعالیت گروهک‌های مسلح با ورود ناظران بین‌الملل به سوریه، شکایت مردم مناطق مختلف حمص و دیگر شهرهای از جمله‌ شهرهای ریف‌دمشق، ارتش وارد عمل شد تا کار این گروهک‌ها را یکسره کند.

گروه‌های مسلح در روزهای گذشته کار ربایش از مردم بیگناه را بشدت افزایش داده‌اند. دو کشتاری که الحوله و القبیر شد، نتیجه ربایش مردم و کودکان و زنان بیگناه بود.

گروه‌های مسلح در سوریه که چندین دسته‌ هستند، به دلیل عدم مرکزیت فرماندهی دچار آشوب و تفرقه شدید هستند. این وضعیت به عملکرد آنان نیز تسری یافته و سبب ارتکاب انواع جنایات در حق مردم و نظامیان شده است.

گروهک‌های تروریستی در اغلب اوقات از لحاظ سیاسی هم با هم هماهنگ نیستند و با اتهامات متقابل، یک دیگر را به کوتاهی و خیانت متهم می‌کنند. گاهی هم اتهامات به حد «سرقت اموال انقلاب» می‌رسد و منظور پول‌هایی است که از طرف‌های مختلف در منطقه برای جنگیدن علیه نظامی سوریه به این گروهکها داده می‌شود.

اما رهبران سیاسی و رسانه‌ای گروه‌های مخالف و مسلح در سوریه و خارج از آن هنوز در رؤیای دخالت خارجی در سوریه هستند. هر چند این رهبران هم خودشان دچار اختلافات درونی شدیدی هستند. تا جایی که برهان غلیون مهم‌ترین و سرشناس‌ترین شخصیت مخالف در خارج از سوریه را از ریاست شورای مخالفان سوریه ساقط کرد و عبدالباسط سیدا یکی دیگر از اعضای شورای مخالفان را رئیس این شورا کرد.

اکنون فعالیت گروهک‌های مسلح از حدود سیاسی تعیین شده هم گذشته است. برای همین سران سوریه تصمیم گرفتند همزمان با تشکیل دولت جدید در سوریه، وضعیت امنیتی نیز یکسره شود و با عناصر تروریست مقابله جدی شود.

صحبت از گروهک‌های نظامی است که وضعیت آنان شبیه گروه‌های سیاسی مخالف سوریه است. البته بخش بزرگی از مخالفان داخلی سوریه مخالف دخالت نظامی خارجی در سوریه هستند اما اخیرا زمزمه‌هایی از برخی مخالفان داخلی شنیده شده است که حاضر نیستند اقدامات مسلحانه علیه دولت و مردم سوریه را محکوم کنند. اینها از این تشتت شکایت دارند که چرا گروه‌های مسلح تحت یک فرماندهی سیاسی واحد متحد نمی‌شوند. بخصوص پس از ورود عناصر مسلحی که تجربه مبارزه در افغانستان، پاکستان، شمال آفریقا و عراق را دارند و معروف هستند به افغان‌های عرب.

اکنون این عناصر تروریستی «جنگجویان عرب» نامیده می‌شوند. اینها فعالیت ساختاری معینی دارند که رهبران گروهک القاعده برای آنان ترسیم کرده‌اند. اینها افرادی هستند که پس از شست‌وشوی مغزی گمان می‌کنند که برای رضای خدا می‌توانند خود را بکشند و همزمان ده‌ها نفر دیگر را به کام مرگ بکشانند. اینها کسانی هستند که حاضرند برای اهدافی که القاعده تعیین می‌کند، جان خود را بدهند و در مقابل رضای خدا را به دست بیاورند!

فعالیت این افراد که از جانب برخی سرویس‌های اطلاعاتی در خارج از منطقه و البته در منطقه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند، تاکنون سبب ایجاد کشتارها و ناآرامی‌های فراوانی در منطقه شده است. اکنون نتیجه فعالیت این عناصر در سوریه قابل مشاهده است.

نکته جالب توجه این است که مخالفان سوریه، دولت را به ارتکاب این خشونت‌ها متهم می‌کنند. اکنون جبهه غربی و عربی پس از اجرای طرح‌های گوناگون علیه سوریه و شکست همه آنها در تحقق این هدف که دولت سوریه متزلزل شود و قافیه را ببازد، تصمیم گرفته است که مرحله جدید از درگیری‌های خونین را آغاز کند. برای همین بود که عناصر مسلح در روزهای گذشته تلاش کردند که حمص را بار دیگر به پایگاه اصلی خود تبدیل کنند.

اما این بار دولت و ارتش سوریه تصمیم خود را گرفته‌اند. اخبار رسیده از شهرهایی مانند حمص و مناطق مختلف آن نشان می‌دهد که درمقابل این مرحله جدید از جانب جبهه غربی-عربی، دمشق نیز تصمیم گرفته است که نه تنها این گروه‌ها را از حمص کنار بزنند بلکه عزم خود را جزم کرده‌اند که دیگر هر گروهک مسلح موجود در سوریه را از ریشه نابود کنند و کاری به ماهیت آن نداشته باشند.

اخبار رسیده از حمص، نشان می‌دهد که خالدیه در شرف پاکسازی کامل است.

در دو سه روز گذشته حدود 2000 فرد مسلح از استان حمص پا به فرار گذاشته‌اند و نزدیک مرزهای لبنان شده‌اند.

اخبار رسیده از ریف دمشق نیز نشان می‌دهد که ارتش دیگر به این گروهک‌ها رحم نمی‌کند و این منطقه نیز بزودی شاهد پاکسازی صددرصدی خواهد بود.

علاوه بر این، نفوذ نزدیک به 2000 نفر از مرز ترکیه به درون استان ادلب نیز شکست خورد. تعداد زیادی کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. بسیاری نیز ترجیح دادند به سمت مرز ترکیه بازگردند.

به نظر می‌رسد با تشکیل دولت جدید سوریه که پس از اصلاحات قانون‌های متعدد مانند انتخابات، احزاب و قانون اساسی و پس از انتخابات پارلمانی شکل می‌گیرد، دمشق می‌خواهد ریشه گروهک‌های مسلح را بکند و کار را یکسره کند.

 


گزارش تیه‌ری میسان از روند تحولات سوریه؛
آیا جمعه مردم سوریه غافلگیر خواهند شد؟
مالک شبکه "وولتیر نت" در گزارشی فاش کرد؛ شماری از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با همکاری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، در تدارک کودتای نظامی و عملیات کشتار و قتل عام طایفه ای در سوریه هستند.
به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، "تیه‌ری می‌سان" تحلیلگر فرانسوی و مالک شبکه وولتیر نت، در گزارشی به شرح زیر، به افشای زد و بندهای مخالفان سوریه با غرب و برخی کشورهای عربی منطقه پرداخت.

بر اساس این گزارش که حاوی خبرهای پشت پرده از تحولات جاری علیه سوریه است، طی چند روز آینده و احتمالاً جمعه آتی برابر با 15 ژوئن (26 خرداد) مردم سوریه به خاطر از دست‌دادن برخی شبکه‌های تلویزیونی داخلی و عدم پخش برنامه‌‌های آنها از تلویزیون و پدیدارشدن کانال‌های تلویزیونی جدید ساخته و پرداخته آمریکا غافلگیر خواهندشد.

مردم سوریه در این شبکه‌‌های تلویزیونی تصاویر و فیلم‌های کشتارهای مونتاژشده‌ای را مشاهده خواهند کرد که منتسب به دولت سوریه است و اینکه دولت سوریه در انجام آنها دست داشته است.‌ آنها همچنین در این شبکه‌ها تصاویر و فیلم‌ تظاهرات‌های گسترده مردمی و استعفای گسترده وزیران دولت و ژنرال‌های ارتش و تجمع معترضان در مرکز شهرها و تشکیل دولت جدید در مرکز کاخ ریاست جمهوری را هم مشاهده خواهند کرد.

هدف تمام این عملیات‌های روانی و اقدامات تلویزیونی که اداره‌کننده مستقیم آن در واشنگتن، "بن رودس" مشاور امنیت ملی آمریکاست، از بین بردن روحیه مردم سوریه و هموارکردن زمینه کودتای نظامی در این کشور است.

بدین ترتیب ناتو که تا کنون در شورای امنیت با وتوی روسیه و چین مواجه شده بود،‌ این امکان را می‌دهد تا سوریه را بدون نیاز به حمله غیرقانونی به آن مورد حمله قرار دهند.

می‌سان در ادامه گزارش خود می‌افزاید: دیدگاه ما درباره حوادث کنونی جاری در سوریه هر قدر با یک‌دیگر تفاوت داشته باشد اما در این‌باره اختلاف نظر نداریم که اقدام به کودتای نظامی در سوریه آخرین کورسوی امید برای گام برداشتن سوریه به سوی آزادی و دموکراسی را از بین می‌‌برد.

در بُعد رسمی، اتحادیه عرب از دارندگان و صاحبان ماهواره‌های صنعتی از جمله عرب‌سَت و نایل‌سَت خواست تا پخش برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی سوریه مانند شبکه رسمی "سوریه"، شبکه‌های "الاخباریة"، "الدنیا" و شام تی‌وی را در این راستا متوقف کند و این دقیقاً همان ترفندی بود که این اتحادیه در قبال لیبی در پیش گرفت.

در سوریه، شبکه بی‌سیمی وجود ندارد؛ به همین دلیل همه شبکه‌های این کشور از طریق ماهواره‌ها برنامه‌های خود را پخش می‌کنند و این تصمیم اتحادیه عرب به معنای سیاه‌شدن صفحات تلویزیون‌های مردم سوریه است.

در واقع اتخاذ این تصمیم یکی از جمله هزاران تصمیم اتخاذشده برای سوریه است و بر اساس اطلاعات به دست‌آمده دیدارهای بی‌شماری در سطح بین‌المللی طی این هفته در این ارتباط صورت گرفته است.

دو دیدار اول، دیدارهایی بودند که برای بررسی ابعاد تکنیکی این طرح در دوحه پایتخت قطر انجام شد و دیدار سوم در ریاض برگزار شد تا ابعاد سیاسی این طرح را بررسی کند.

در دیدار اول، افسرانی حضور داشتند که از جمله مجرب‌ترین و کارشناس‌‌ترین افراد در عرصه جنگ روانی به شمار می‌آمدند و در واقع بخشی از شبکه‌های ماهواره‌ای مانند العربیه، الجزیره، بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، فاکس، فرانس 24، تلویزیون المستقبل و ام‌تی‌وی بودند.

همچنین بر اساس اخبار رسیده، افسرانی از یگان ویژه عملیات روانی ارتش آمریکا نیز در این نشست حضور داشتند که در سال 1998 میلادی به تحریریه خبر شبکه سی‌ان‌ان ملحق شده بودند.

در چارچوب طرح توجیه‌شده علیه سوریه، خبرها با هدفمندی بیشتر و به شکل "روایی" یا داستانی پخش خواهند شد و این مسؤولیت را گروه کاری وابسته به بن‌رودس در کاخ سفید برعهده می‌‌گیرد. این گروه همچنین برنامه‌های تحقیقاتی گسترده‌ای برای بررسی و تحلیل اطلاعات تدارک دیده‌اند که به رسانه‌های تحت پوشش و زیر نظر آنها اجازه می‌دهد به اخبار دروغین، جلوه‌ای راستین و حقیقی دهند تا هرچه بیشتر بر اعتبار و مصداقیت خبرهای خود بیفزایند.

همچنین شرکت‌کنندگان در این نشست مقرر کردند تنها به شبکه‌هایی اکتفا نکنند که تحت پوشش و زیر نظر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا علیه سوریه و لبنان فعالیت می‌کنند؛ ‌شبکه‌هایی مانند "بردى"، "المستقبل"، "ام‌تی‌وی"، "اورینت‌نیوز"، "سوریا الشعب" و "سوریا الغد"، بلکه باید بر روی شبکه‌های دینی و مذهبی هم تمرکز کرد که حدود 40 شبکه دینی و مذهبی وهابی را در برمی‌ گیرد و از آنها خواست 24 ساعت با پخش فیلم‌ها و تصاویر قتل‌ها و کشتارهایی که عامل آن "علویان" اعلام خواهند شد، دید مردم سوریه را نسبت به دولت تغییر دهند.

اما دیدار دوم را مهندسان، تولیدکنندگان، تهیه‌کنندگان و کارگردانان برگزار کردند که در این دیدار، طرح‌هایی به آنها ارائه شد که هدف از آن، تولید و تهیه تصاویر و فیلم‌های دروغینی است که آمیخته‌ای از فیلم‌برداری در فضای باز و تصاویر گرفته‌شده در استودیوها و مونتاژهای رایانه‌ای است. به این افراد اطلاع داده شد که طی هفته‌های اخیر، استودیوهایی برای این منظور در عربستان سعودی ساخته شده و طی هفته‌های آینده چندین استدیوی دیگر نیز ساخته خواهد شد که شبیه صحنه‌ها و حوادث جاری در سوریه و به ویژه کاخ ریاست جمهوری سوریه و میدان‌ های مهم این کشور مانند دمشق، حلب و حمص است. این درحالی است که استودیوهای مشابهی نیز در دوحه،‌ پایتخت قطر در حال ساخت و احداث است.

در نشست سوم ژنرال "جیمز اسمیت"‌ سفیر آمریکا و نماینده این کشور در این نشست و همچنین شاهزاده "بندر بن سلطان" که "جرج بوش" رئیس جمهوری سابق آمریکا او را چون فرزند خود دوست می‌داشت و روزنامه‌های آمریکایی بر او نام "بندر بوش" را نهاده بودند، حضور داشتند.

هدف این دیدار، ایجاد چارچوبی برای هماهنگی بین فعالیت رسانه‌ها و فعالیت "ارتش آزاد سوریه" بود. ارتشی که اکنون مزدوران بندر بن سلطان بخش قابل توجهی از آن را تشکیل می‌دهند.

در این دیدر مقرر شد این طرح به‌سرعت به اجرا گذاشته شود، ‌به ویژه آنکه این طرح از ماه‌ها پیش در شورای امنیت ملی آمریکا در حال بررسی بوده است.‌ آن هم پس از هشداری که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه به کاخ سفید داد و تأکید کرد که روسیه در قبال هر دخالت نظامی در سوریه، دست به اقدام نظامی خواهد زد؛ هشداری که ناتو را نیز مد نظر داشت.

این طرح دو روند توأمان را دربرمی‌گیرد: از یک سو ارائه اطلاعات دروغین و از سوی دیگر نظارت و کنترل هرگونه اقدامی که برای مقابله با انتشار این اخبار صورت ‌گیرد؛ به همین دلیل جلوگیری و ممانعت از پخش برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی موضوع جدیدی نبود که در این طرح ارائه و پیشنهاد شده باشد، چون پیش‌تر هم ملاحظه کرده بودیم که چگونه آمریکا و اتحادیه اروپا در پاسخ به فشارهای اسرائیل از پخش برنامه‌های شبکه‌ های لبنانی و فلسطینی و عراقی و لیبیایی و ایرانی ممانعت به عمل آورده بودند.

پس همان طور که ممانعت از فعالیت شبکه‌های تلویزیونی امر جدیدی نیست، انتشار اخبار دروغین نیز موضوع تازه‌ای نیست که در این راستا چهار اقدام مد نظر قرار گرفته است:

- وحشت‌افکنی در میان مردم با کشتارهای پیاپی

- توجیه اشغالگری و مداخله نظامی نیروهای خارجی

- تبیین وجود اعتراض‌های گسترده علیه دولت

- نشان‌دادن پیروزی‌های موهوم و کذایی معترضان علیه نظام.

بر این اساس، رسانه‌ها نه‌تنها به ابزاری برای حمایت از جنگ، که به ابزاری برای ایجاد آن تبدیل می‌شوند؛ این درحالی است که این اقدام را باید نقض آشکار قوانین بین‌المللی حقوق بشر از جمله ماده 19 حقوق بشر به شمار آورد.



پرواز جنگنده‌های اف16 بر فراز پایتخت اردن

پرواز جنگنده‌های اف 16 برفراز آسمان پایتخت اردن، آن هم در سطح بسیار پایین نه‌تنها ساکنان این مناطق را به وحشت انداخت بلکه بیانگر تدوین سناریویی جدید برای سوریه توسط آمریکا و غرب است.
به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، ساکنان مناطق غربی اردن و به‌ویژه منطقه "الرابیه" در غرب و همچنین عَمان، پایتخت این کشور، دیروز شاهد پرواز جنگنده‌های اف 16 بر فراز مناطق مسکونی خود، آن هم در ارتفاع بسیار پایین بودند.

گفته شده سطح پرواز این جنگنده‌‌ها آن‌قدر پایین بود که ساکنان این مناطق را واداشت تا با پایگاه‌های خبری اردنی تماس گرفته و علت را جویا شوند.

اهالی مناطق غربی اردن می‌‌گویند، پرواز این هواپیماها به قدری در سطح پایین صورت می‌گرفت که موجب لرزش شیشه‌‌های منازل و ایجاد ترس و وحشت بین مردم منطقه به‌ویژه در "الرابیه" شد.

جنگنده‌های اف 16 بعد از ظهر دیروز در سطح پایین بر فراز شهرها و مناطق مسکونی به پرواز درآمدند و برخی دلیل این امر را به رزمایشی ارجاع می‌دهند که در اردن برگزار شد.

این در حالی است که برخی منابع خبری از جمله پایگاه تحلیلی صهیونستی "دبکا" اعلام کرده‌ اند که "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا به نیروی دریایی و هوایی این کشور دستور داده است تا به آماده‌سازی‌‌های خود برای حمله هوایی محدود علیه نظام "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه و همچنین تحمیل مناطق "پرواز ممنوع" بر فراز آسمان سوریه سرعت بخشند.

بنابر ادعای این سایت اسرائیلی، مأموریت نیروهای دریایی و هوایی آمریکا از بین‌بردن مرکزیت دولت بشار اسد و مراکز فرماندهی نظامی سوریه است تا از این طریق، ثبات نظام سوریه را متزلزل کنند و فعالیت‌ های ارتش و نیروی هوایی سوریه نیز برای کنترل اقدامات شورشیان سوری را محدود سازند.

دبکا می‌گوید که رئیس‌جمهوری آمریکا پس از شنیدن اظهارات مقامات روس مبنی بر اینکه "مسکو در صورت توافق مردم سوریه از کناره‌گیری بشار اسد رئیس جمهوری این کشور حمایت خواهد کرد" درباره صدور فرمان آماده‌باش به نیروهای هوایی و دریایی آمریکا تصمیم گرفته است.

خبر دستور اوباما به نیروهای هوایی و دریایی این کشور برای آماده‌باش برای تهاجم هوایی محدود به سوریه و یا اعمال مناطق "پرواز ممنوع" بر فراز این کشور در شرایطی گزارش می شود که "استفان لندمن" تحلیلگر آمریکایی اعلام کرده است که سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) و "آم آی 6" انگلیس پشت پرده حوادث مرگبار جاری در سوریه هستند و گروه های مخالف مسلح در سوریه را برای انجام قتل عام در داخل این کشور هدایت می کنند.

این تحلیلگر آمریکایی اعلام کرده است که نیروهای ویژه "سیا" و "ام آی 6" در سوریه حضور دارند و گروه‌های شورشی مسلح در این کشور را تشویق به اعمال خشونت‌بار می‌کنند؛ لندمن در این رابطه گفته است: آنها (نیروهای ویژه سیا و ام آی 6) به دنبال طرفداران "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه هستند؛ هیچ تردیدی وجود ندارد که جنگ سوریه جنگی است که از سوی واشنگتن هماهنگ می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد