آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

مراحل سه گانه پیچ تاریخی و مختصات آن در بیان رهبر انقلاب

مراحل سه گانه پیچ تاریخی و مختصات آن در بیان ولی امر مسلمین(مدظله)

اتحاد و یکپارچگی حول محور ولایت ، اصلی ترین قاعده و مقدمه ظهور

پیچ تاریخی عبارتی است که امام خامنه ای(مدظله)  شرایط حساس کنونی و تحولات فوق العاده و عظیم فعلی جهان را با آن توصیف نموده اند، هرچند این عبارت را در بیانات معظم له در دهه های گذشته به ندرت می توان دید اما در  شرایط بی نظیر کنونی و پس از آغاز بیداری اسلامی بطور مکرر می توان این عبارت را در کلام بشارت آمیز معظم له مشاهده نمود ، اما آنچه محل سئوال و تامل است این است که این پیچ تاریخی چه مختصاتی دارد ، از چه زمانی شروع شده و به کجا ختم خواهد شد و نسبت آن با ظهور و حاکمیت جهانی اسلام چیست؟

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

جهان لحظات حساس و بی نظیری را سپری می کند ، خاورمیانه اسلامی در حال تولد است و دوست و دشمن با چشمی نگران ، شکل گیری تمدن نوین اسلامی را به نظاره نشسته اند ، قدرت عظیم اسلامی که تنها می توان در صدر اسلام از گستردگی و خلوص آن نشانه ای دید.

به جرات می توان وقوع انقلاب اسلامی در ایران را تولد دگرباره اسلام خواند ، انقلابی که اینک در دهه چهارم عمر مبارک خود با گسترشی عجیب و با وقوع بیداری اسلامی ، سراسر خاورمیانه را درنوردیده و می رود تا با تشکیل مجموعه متحد اسلامی به رهبری حجت حق ، دنیای جدیدی را فراروی جهان بشریت قرار دهد.

ولی امرمسلمین(مدظله) از تحولات فوق العاده کنونی با عبارت پرمعنای " پیچ تاریخی" نام می برند و بشارت می دهند که با تداوم این پیچ تاریخی تسلط ظالمانه‌ى استکبار و صهیونیزم بر دنیاى اسلام، که سالهاى متمادى است ادامه دارد، قطع خواهد شد و  جهان بشریت از سیطره‌ى دیکتاتوریها رها شده و به آزادى ملتها و حاکمیت ارزشهاى معنوى و الهى خواهد رسید.


مراحل سه گانه پیچ تاریخی در کلام امام خامنه ای(مدظله) :


1- مرحله اول : وقوع انقلاب اسلامی


آنچه از بیانات ولی امر مسلمین(مدظله) برداشت می شود این است که پیچ تاریخی کنونی حقیقتی مبارک است که از سه دهه قبل و با وقوع انقلاب اسلامی آغاز شده است، در واقع مرحله اول پیچ تاریخی عصر معاصر در ایران اسلامی واقع شده و به پیروزی حرکت مردمی و تغییر حکومت طاغوتی به حکومتی اسلامی منجر گردید:

کشور ما، نظام جمهورى اسلامى و ملت ایران کار بزرگى را انجام داد. آن حادثه‌اى که در ایران اتفاق افتاد و مسیر تاریخ را عوض کرد، واقعاً در قالب الفاظ نمیگنجد. حالا سى سال از انقلاب گذشته؛ وقتى سیصد سال بگذرد، کسانى که ناظرند و این حادثه‌ى عظیم را مى‌بینند، آنها حس میکنند که چه اتفاقى افتاده؛ چه پیچ عظیمى در تاریخ امت اسلامى، و فراتر از آن، در تاریخ بشریت، اتفاق افتاده. کار بزرگى شده؛ ماها بخشهاى کوچکى از آن را حس کردیم و لمس کردیم و دیدیم و مى‌بینیم...

عزیزان من! کشور شما و ملت شما در یک پیچ خطرناک تاریخى در حال حرکت است. سى سال است ما داریم این پیچ را طى میکنیم. به نقاط خطرناک، خطرخیز رسیدیم، از آن عبور کردیم؛ لکن تمام نشده. این نقطه‌ى حساس تاریخى فقط مربوط به تاریخ ایران نیست، مربوط به تاریخ امت اسلامى است...

اگر به مقطع اخیر تاریخى کشورتان - قبل از انقلاب - نگاهى بکنید، مى‌بینید ما در حول و حوش این پیچ تاریخى که انقلاب آن را براى ما به‌وجود آورد، در چه وضعى بودیم؛ در این صورت مى‌توانیم موقعیت کنونى خود را درست تشخیص دهیم...


2- مرحله دوم : وقوع بیداری اسلامی و تشکیل خاورمیانه اسلامی


 

آنچه از کلام آقا برداشت می شود این است که مرحله دوم پیچ تاریخی با آغاز بیداری اسلامی و حرکت بزرگ امت اسلامی از دو سال قبل آغاز شده و به لطف حق می رود تا با نابود کردن سلطه مزدوران استکبار در سرزمینهای اسلامی زمینه را برای تشکیل امت متحد اسلامی در خاورمیانه فراهم کند :

یک نکته‌ى دیگر، کلمه‌ى دیگر، در مورد اصل مسئله‌ى بیدارى اسلامى است. این حادثه‌ى بزرگى که در دنیاى اسلام به وجود آمده است که از تونس شروع شد و در مصر عظمتى پیدا کرد و بعد به کشورهاى دیگر منتقل شد، این یک حادثه‌ى عجیبى است، نظیر ندارد؛ در تاریخ ما هرچه انسان نگاه میکند، این حادثه یک حادثه‌ى عظیمى است، حادثه‌ى معمولى نیست. این حادثه میتواند مسیر دنیا را عوض کند، میتواند تسلط ظالمانه‌ى استکبار و صهیونیزم را بر دنیاى اسلام، که سالهاى متمادى است ادامه دارد، قطع کند، میتواند امت اسلامى را متشکل کند؛ به شرط اینکه تداوم پیدا کند....


این نقطه‌ى حساس تاریخى فقط مربوط به تاریخ ایران نیست، مربوط به تاریخ امت اسلامى است.


البته مسائل دنیاى اسلام در این برهه‌ى از زمان، مسائل بى‌نظیرى است. این تحولاتى که در دنیاى اسلام اتفاق افتاده است، تحولات عجیب و تکان‌دهنده و تعیین‌کننده‌ى مسیر امت اسلامى در آینده است. امیدواریم ان‌شاءاللّه همچنان که تاکنون ملتهاى این منطقه توانسته‌اند کارهاى بزرگى را انجام بدهند و مسئولان کارهاى شایسته‌اى انجام داده‌اند، این آهنگِ رفتار همچنان ادامه پیدا کند و دشمنان امت اسلامى که روزبه‌روز ترفندهاى خود را پیچیده‌تر میکنند و با همه‌ى قوا، با همه‌ى توان، از همه‌ى اطراف وارد این میدان میشوند، نتوانند بر همت امت اسلامى غلبه کنند؛ و البته ان‌شاءاللّه نخواهند توانست غلبه کنند. روزگار تازه‌اى آغاز شده است، وضع جدیدى در دنیاى اسلام به وجود آمده است، و این وضع بر روى زندگى همه‌ى ملتهاى جهان بتدریج اثر خواهد گذاشت؛ «باش تا صبح دولتت بدمد»؛ ان‌شاءاللّه.

حقیقت درخشانی که ولی امر مسلمین(مدظله) در سفر کرمانشاه در یک سال پیش به صراحت بشارت دادند که نسل کنونی برافراشته شدن پرچم اسلام در سرزمینهای اسلامی و تشکیل مجموعه متحد اسلامی را خواهند دید :

من تردیدی ندارم که آینده متعلق به اسلام است ، آینده در قلمرو اسلام است و شما جوانها ان شاالله آنروزی را که پرچم اسلام در تمام این مناطق به اهتزار دربیاید و یک مجموعه ی متحد اسلامی مقتدر و باعزت تشکیل بشود ، اون روز رو شما خواهید دید به توفیق الهی!

به لطف حق مرحله دوم پیچ تاریخی که بیشتر شامل  امت اسلامی می باشد با تشکیل خاورمیانه اسلامی ، تحقق تمدن نوین اسلامی و قدرت بین المللی اسلامی در سراسر کشورهای مسلمان به زودی به نتیجه خواهد رسید.

 

3- مرحله سوم : نابودی مستکبران جهان و حاکمیت جهانی اسلام (ظهور)


 

اما مرحله سوم پیچ تاریخی که در بیانات ولی امرمسلمین(مدظله) می توان به خوبی آن را ترسیم کرد ، جهان بشریت و سراسر کره زمین را در برمی گیرد و در ادامه این تحولات عظیم قرار دارد ، تحولاتی که بعد از اسلامی شدن خاورمیانه و تشکیل مجموعه متحد اسلامی با رهبری واحد در آن روی خواهد داد ، در این مرحله که مرحله سوم یا نهایی پیچ تاریخی می باشد با نابودی جهانی تسلط ظالمانه استکبار و صهیونیسم  و سیطره دیکتاتوریها همراه بوده و به حاکمیت ملتها و ارزشهای الهی اسلام در سراسر کره زمین منجر خواهد شد:

شرائط گیتى حساس و جهان در حال گذار از یک پیچ تاریخىِ بسیار مهم است. انتظار میرود که نظمى نوین در حال تولد یافتن باشد.


این پیچ تاریخى‌اى که گفتم، عبارت است از تحول از سیطره‌ى چنین دیکتاتورى‌اى به آزادى ملتها و حاکمیت ارزشهاى معنوى و الهى؛ این پیش خواهد آمد؛ استبعاد نکنید.


بدانید امروز تاریخ جهان، تاریخ بشریت، بر سر یک پیچ بزرگ تاریخى است. دوران جدیدى در همه‌ى عالم دارد آغاز میشود. نشانه‌ى بزرگ و واضح این دوران عبارت است از توجه به خداى متعال و استمداد از قدرت لایزال الهى و تکیه‌ى به وحى. بشریت از مکاتب و ایدئولوژى‌هاى مادى عبور کرده است.


مراحل سه گانه پیچ تاریخی در آینه روایات


مرحله اول : تشکیل حکومت مقدمه ساز یا انقلاب اسلامی

تامل و تعمق در روایات عصر ظهور نشان می دهد که مراحل سه گانه پیچ تاریخی به خوبی در روایات عصر ظهور به چشم می خورد ، مرحله اول پیچ تاریخی ، تشکیل حکومت مقدمه ساز ظهور در مشرق زمین یا ایران می باشد که روایات متعددی پیرامون آن وجود دارد .

مرحله دوم : فرمانروایی امام عصر(عج) بر کشورهای اسلامی یا خاورمیانه اسلامی

حکومت مقدمه سازی که نیروهایش بعد از تشکیل و قدرت گیری به رهبری سیدخراسانی به سمت عراق حرکت می نماید و پس از شکست سفیانی و بیعت با امام عصر(عج) و جنگهای متعدد ، نهایتاً با سقوط حکومتهای جور توسط ملتها و فتح قدس منجر به تشکیل حکومتی واحد بر سراسر کشورهای اسلامی به رهبری امام عصر(عج) می گردد در این هنگام روم(آمریکا و اروپا) که عازم جنگ با مسلمانان به رهبری امام عصر(عج) هستند با نزول حضرت مسیح(ع) مواجهه شده و به ناچار با وساطت ایشان صلحی 7 یا 9 ساله میان مسلمانان و مسیحیان منعقد می گردد .

مرحله سوم : نابودی کامل مستکبران و حاکمیت جهانی اسلام به رهبری امام زمان(عج)

اما در نهایت رونق روزافزون تمدن نوین اسلامی و جذابیت آن برای مردم جهان و خسته شدن انسانها از حکومتهای جور موجب می شود ملتهای جهان فوج فوج به اسلام روی آورند و همین امر موجبات خشم دشمنان شده را فراهم آورده و پس از گذشت 2 سال به ناچار آنها را به نقض پیمان صلح و آغاز نبرد نهایی سوق می دهد که منجر به نابودی کامل آنها و حاکمیت جهانی اسلام به رهبری امام عصر(عج)می گردد.

 

اتحاد و یکپارچگی حول محور ولایت ، اصلی ترین قاعده و مقدمه ظهور

همانگونه که می دانیم لازمه تحقق ظهور امام عصر(عج) زمینه ها و مقدماتی هستند که از آنها به قواعد ظهور یاد می شود ، قواعدی مانند دعا ، فراگیری ظلم و ستم ، غربال ، اوج گیری محبت و احساسات ، قاعده یاس و ..... اما مهمترین این قواعد را باید در یکپارچگی شیعیان حول محور ولایت جستجو کرد ، قاعده ای که وجود مقدس امام زمان(عج) در نامه ی مبارکشان به شیخ مفید(ره) آن را ضرورت اصلی تحقق ظهور ذکر می فرمایند :

وَ لَوْ أَنَّ أَشْیَاعَنَا وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا عَلَى حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِهَا مِنْهُمْ بِنَا فَمَا یَحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا یَتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَکْرَهُهُ وَ لَا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ وَ اللَّهُ الْمُسْتَعانُ وَ هُوَ حَسْبُنَا وَ نِعْمَ الْوَکِیل .

بحار الأنوار ، ج53 ، ص177 و الإحتجاج ، ج2 ،‌ ص 499 .

و چنانچه شیعیان ما - خدا به طاعت خود موفّقشان بدارد- قلباً در وفاى به عهدشان یکپارچه می‏شدند ، نه تنها سعادت لقاى ما از ایشان به تأخیر نمی ‏افتاد ، که سعادت مشاهده ما با شتاب بدیشان می ‏رسید و این ها همه در پرتو شناخت کامل ما و صداقت محض نسبت بما می ‏باشد ، بنا بر این هیچ چیز ما را از ایشان محبوس نمی ‏دارد جز اخبارى که از ایشان بما می رسد و ما را مکروه و ناراحت می ‏سازد و از ایشان انتظار نداریم ، و تنها از خدا باید یارى خواست و او براى ما کافى و نیکو کارگزار و پشتیبانى است .

(از فرازهای فوق برداشت می شود که یکی از عوامل اصلی تداوم غیبت شایع شدن گناهان در ابعاد فردی و اجتماعی می باشد که امیدواریم به فضل الهی توفیق استقرار تقوا در زندگی شخصی و اجتماعی را داشته باشیم تا در کنار یکپارچگی حول محور ولایت به لطف حق در زمره زمینه سازان ظهور حجت حق(عج) قرار گیریم)

آب زنید راه را هین که نگار می رسد


این روزها سراسر جهان شاهد استقبال چشمگیر و بی نظیر توده های مردمی از ولی امر مسلمین(مدظله) است ، فوران عشق و محبت و اطاعت و لبیک به نائب امام زمان(عج) صحنه های بدیع و مبارکی را فراروی جهان بشریت قرار داده است ، صحنه هایی که تاریخ آنها را کمتر به یاد دارد ، هرگز سخن آن خبرنگار ایتالیایی فراموش نخواهد شد زمانی  که استقبال مردم اصفهان از آقا در سفر اصفهان را دیده و با تعجب گفته بود :


مردم آنچنان به استقبال آمدند که گویی مسیح ظهور کرده است!

و ما اعتقاد داریم که این صحنه های عظیم که تجلی عشق و محبت و ولایت است ضمن اینکه از نشانه های نزدیکی ظهور است ، تحقق اصلی ترین و ضروری ترین قاعده ظهور یعنی یکپارچگی شیعیان حول محور ولایت را به خوبی به نمایش می گذارد و بشارت بخش فراهم بودن شرایط آن واقعه مبارک وعده داده شده می باشد.

این مانورهای سیاسی مذهبی نظامی مردمی را می توان از مهمترین قسمت های پیچ تاریخی جهان بشریت به حساب آورد ، پیچ تاریخی مبارکی که رهایی ملتها از تمام قیود شیطانی و تجلی زیباترین درجات عشق و محبت حول محور ولایت حجت حق را بشارت داده و در پی خواهد داشت.

 

نگاهی به بخشی از فرمایشات امام خامنه ای(مدظله) پیرامون پیچ تاریخی جهان

مرور بیانات روشنگر ولی امر مسلمین(مدظله) پیرامون پیچ تاریخی جهان بشریت  مختصاتی از  این واقعه مبارک به دست می دهد که برخی از آنها به شرح زیر می باشد :

1-    تغییرات پیچ تاریخی ، جهانی بوده و بر روی تمام ملتهای جهان اثر می گذارد

2-    گاهی پیچ های تاریخی همراه با ظهور انبیاء و اولیاء الهی بوده است

3-    نشانه‌ى بزرگ و واضح این دوران عبارت است از توجه به خداى متعال و استمداد از قدرت لایزال الهى و تکیه‌ى         به وحى

4-    پیچ بزرگ تاریخی ، وعده خداوند مبنی بر حاکمیت اسلام است.

5-    پیچ تاریخی کنونی منجر به نظم نوین جهانی بر پایه ارزشهای معنوی خواهد شد

6-    پیچ تاریخی با وقوع انقلاب اسلامی آغاز شده و اکنون به نقطه خطرناک و حساس خود رسیده است

7-    پیچ تاریخی با تداوم میتواند تسلط ظالمانه‌ى استکبار و صهیونیزم را بر دنیاى اسلام، که سالهاى متمادى است   ادامه دارد، قطع کند.

8-   پیچ تاریخى‌عبارت است از تحول از سیطره‌ى دیکتاتوریها به آزادى ملتها و حاکمیت ارزشهاى معنوى و الهى

9-    اسلام ، امت اسلامی و ایران اسلامی نقش بسیار مهمی در پیچ تاریخی کنونی جهان دارند.

10-  از نشانه های پیچ تاریخی جهان ، شکست و بن بست تمدن غرب و بیداری اسلامی و اوج گیری تمدن اسلامی است.

گزیده ای از فرمایشات امام خامنه ای(مدظله) :

البته مسائل دنیاى اسلام در این برهه‌ى از زمان، مسائل بى‌نظیرى است. این تحولاتى که در دنیاى اسلام اتفاق افتاده است، تحولات عجیب و تکان‌دهنده و تعیین‌کننده‌ى مسیر امت اسلامى در آینده است. امیدواریم ان‌شاءاللّه همچنان که تاکنون ملتهاى این منطقه توانسته‌اند کارهاى بزرگى را انجام بدهند و مسئولان کارهاى شایسته‌اى انجام داده‌اند، این آهنگِ رفتار همچنان ادامه پیدا کند و دشمنان امت اسلامى که روزبه‌روز ترفندهاى خود را پیچیده‌تر میکنند و با همه‌ى قوا، با همه‌ى توان، از همه‌ى اطراف وارد این میدان میشوند، نتوانند بر همت امت اسلامى غلبه کنند؛ و البته ان‌شاءاللّه نخواهند توانست غلبه کنند. روزگار تازه‌اى آغاز شده است، وضع جدیدى در دنیاى اسلام به وجود آمده است، و این وضع بر روى زندگى همه‌ى ملتهاى جهان بتدریج اثر خواهد گذاشت؛ «باش تا صبح دولتت بدمد»؛ ان‌شاءاللّه

خطبه‌هاى نماز عید فطر

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20801

شما ولادت پیامبر(ص) و ائمه(ع) را جشن مى‏گیرید. صدها سال است که ولادت مسیح(ع) را جشن مى‏گیرند. چرا ولادتها اهمیت و ارزش دارند؟ به خاطر این‏که یک مقطع حساس و تعیین‏کننده و یک نقطه‏ى عطف و یک پیچش در تاریخند. یعنى تاریخ در خطى مى‏رفت؛ اما در این لحظه، به یک سمت دیگر پیچید. این، نقطه‏ى پیچ و نقطه‏ى عطف و نقطه‏ى انعطاف به یک سمت دیگر است. اگر ما با این حساب نگاه کنیم، اهمیت دهه‏ى فجر خیلى زیاد است.

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2401

بیانات در دیدار با اعضاى شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى و مسؤولان ستاد برگزارى دهه‏ ى فجر

یک نکته‌ى دیگر، کلمه‌ى دیگر، در مورد اصل مسئله‌ى بیدارى اسلامى است. این حادثه‌ى بزرگى که در دنیاى اسلام به وجود آمده است که از تونس شروع شد و در مصر عظمتى پیدا کرد و بعد به کشورهاى دیگر منتقل شد، این یک حادثه‌ى عجیبى است، نظیر ندارد؛ در تاریخ ما هرچه انسان نگاه میکند، این حادثه یک حادثه‌ى عظیمى است، حادثه‌ى معمولى نیست. این حادثه میتواند مسیر دنیا را عوض کند، میتواند تسلط ظالمانه‌ى استکبار و صهیونیزم را بر دنیاى اسلام، که سالهاى متمادى است ادامه دارد، قطع کند، میتواند امت اسلامى را متشکل کند؛ به شرط اینکه تداوم پیدا کند.... حرکت، حرکت عظیمى است و بحمداللَّه تا امروز حرکت موفق بوده است؛ لکن توجه کنید که غرب و در رأس آنها آمریکا و صهیونیسم با همه‌ى وجود به میدان آمده‌اند و بیشتر به میدان خواهند آمد تا بتوانند این حرکت را مهار کنند و بر این امواج سوار بشوند؛ ملتها باید بیدار باشند. آنها غافلگیر شدند، نمیتوانستد و نتوانستند پیش‌بینى کنند. این غافلگیرى مکر الهى است؛ «و مکروا و مکر اللَّه واللَّه خیر الماکرین»

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20388

بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی «زنان و بیدارى اسلامى»

آنچه که من به شما جوانان عزیز و فرزندان خودم عرض میکنم، این است که بدانید امروز تاریخ جهان، تاریخ بشریت، بر سر یک پیچ بزرگ تاریخى است. دوران جدیدى در همه‌ى عالم دارد آغاز میشود. نشانه‌ى بزرگ و واضح این دوران عبارت است از توجه به خداى متعال و استمداد از قدرت لایزال الهى و تکیه‌ى به وحى. بشریت از مکاتب و ایدئولوژى‌هاى مادى عبور کرده است. امروز نه مارکسیسم جاذبه دارد، نه لیبرال‌دموکراسى غرب جاذبه دارد - مى‌بینید در مهد لیبرال‌دموکراسى غرب، در آمریکا، در اروپا چه خبر است؛ اعتراف میکنند به شکست - نه ناسیونالیستهاى سکولار جاذبه‌اى دارند. امروز در میان امت اسلامى، بیشترین جاذبه متعلق است به اسلام، به قرآن، به مکتب وحى؛ که خداى متعال وعده داده است که مکتب الهى و وحى الهى و اسلام عزیز میتواند بشر را سعادتمند کند. این یک پدیده‌ى بسیار مبارک و بسیار مهم و پرمعنائى است.

این پیچ تاریخى‌اى که گفتم، عبارت است از تحول از سیطره‌ى چنین دیکتاتورى‌اى به آزادى ملتها و حاکمیت ارزشهاى معنوى و الهى؛ این پیش خواهد آمد؛ استبعاد نکنید.

بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی «جوانان و بیدارى اسلامى» -10/11/90

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=18871

کشور ما، نظام جمهورى اسلامى و ملت ایران کار بزرگى را انجام داد. آن حادثه‌اى که در ایران اتفاق افتاد و مسیر تاریخ را عوض کرد، واقعاً در قالب الفاظ نمیگنجد. حالا سى سال از انقلاب گذشته؛ وقتى سیصد سال بگذرد، کسانى که ناظرند و این حادثه‌ى عظیم را مى‌بینند، آنها حس میکنند که چه اتفاقى افتاده؛ چه پیچ عظیمى در تاریخ امت اسلامى، و فراتر از آن، در تاریخ بشریت، اتفاق افتاده. کار بزرگى شده؛ ماها بخشهاى کوچکى از آن را حس کردیم و لمس کردیم و دیدیم و مى‌بینیم.


http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17383

بیانات در دیدار جمعی از جانبازان قطع نخاعى‌- 6/7/90

اگر به مقطع اخیر تاریخى کشورتان - قبل از انقلاب - نگاهى بکنید، مى‌بینید ما در حول و حوش این پیچ تاریخى که انقلاب آن را براى ما به‌وجود آورد، در چه وضعى بودیم؛ در این صورت مى‌توانیم موقعیت کنونى خود را درست تشخیص دهیم. در آن مقطع، عصر استبداد و دیکتاتورى در این کشور به عصر وابستگى تبدیل شد. البته وابستگى کشور دفعتاً پیش نیامد، بلکه از اواخر دوران قاجار بتدریج وابستگى به اقتصاد و سیاستهاى جهانى و دولتهاى بیگانه با دادن امتیازات پى‌درپى به خارجیها - که به زیان ملت ایران بود - شروع شد. بعد وقتى دوران استبداد به‌خاطر نهضت مشروطیت و قضایاى دیگر ضعیف گردید، ناگهان عَلَم شوم و ننگین وابستگى در حکومت پهلوى بلند شد؛ یعنى حاکمیت سیاستهاى وابسته و قراردادهاى تحت فرمان و حاکمان و شخصیتهاى سیاسىِ دست‌نشانده و گوش به فرمان خارجى؛ البته دیکتاتورى هم در آن بود و روزبه‌روز خطرناکتر و مدرنتر و سخت‌تر هم مى‌شد. انقلاب در چنین شرایطى به پیروزى رسید؛ یعنى ملت ایران در آنِ واحد حرکت عظیمى را شروع کرد که هم علیه دیکتاتورى و استبداد و حکومتهاى خودکامه‌اى بود که قرنهاى متمادى بر این کشور حاکم بودند، و هم این حرکت بر ضدّ وابستگى، دست‌نشاندگى، گوش‌به‌فرمان‌بودن و تابع قدرتهاى بیرونِ این مرزها قرار داشتن بود. انقلاب در مقابل این دو عارضه که براى کشور ما بسیار عمیق و دیرین و خطرناک بود، پنجه‌درپنجه انداخت. لذا کار انقلاب دشوار بود.

بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان زنجان-22/7/82

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3199

دنیا در حال یک پیچ تاریخى است. ملت عزیز ما، ملتهاى مسلمان، امت عظیم اسلامى، میتوانند نقش ایفاء کنند. اینجاست که اسلام، تعالیم اسلام، روش اسلام به کار نیاز مردم دنیا مى‌آید؛ و اینجاست که نظام جمهورى اسلامى میتواند الگو بودن خودش را براى همه‌ى مردم دنیا اثبات کند.

بیانات در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه‌-20/7/90

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17510

عزیزان من! کشور شما و ملت شما در یک پیچ خطرناک تاریخى در حال حرکت است. سى سال است ما داریم این پیچ را طى میکنیم. به نقاط خطرناک، خطرخیز رسیدیم، از آن عبور کردیم؛ لکن تمام نشده. این نقطه‌ى حساس تاریخى فقط مربوط به تاریخ ایران نیست، مربوط به تاریخ امت اسلامى است. امت اسلامى که قرنهاست دچار رکود است، مورد تحقیر است، دچار عقب‌ماندگى از کاروان تمدن است، دچار برخى یا بسیارى حکام و زمامداران فاسد و دیکتاتور است، امروز نوبت این فرا رسیده است که امت اسلامى خود را از زیر بار این همه مشکلات، این همه آلودگى‌ها، این همه گرفتارى‌ها خلاص کند. ملت ایران قدم بزرگ اول را برداشته است.

بیانات در دیدار جهادگران بسیج سازندگى‌-31/6/89

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10163

بدانید امروز تاریخ جهان، تاریخ بشریت، بر سر یک پیچ بزرگ تاریخى است. دوران جدیدى در همه‌ى عالم دارد آغاز میشود. نشانه‌ى بزرگ و واضح این دوران عبارت است از توجه به خداى متعال و استمداد از قدرت لایزال الهى و تکیه‌ى به وحى. بشریت از مکاتب و ایدئولوژى‌هاى مادى عبور کرده است. امروز نه مارکسیسم جاذبه دارد، نه لیبرال‌دموکراسى غرب جاذبه دارد - مى‌بینید در مهد لیبرال‌دموکراسى غرب، در آمریکا، در اروپا چه خبر است؛ اعتراف میکنند به شکست - نه ناسیونالیستهاى سکولار جاذبه‌اى دارند. امروز در میان امت اسلامى، بیشترین جاذبه متعلق است به اسلام، به قرآن، به مکتب وحى؛ که خداى متعال وعده داده است که مکتب الهى و وحى الهى و اسلام عزیز میتواند بشر را سعادتمند کند. این یک پدیده‌ى بسیار مبارک و بسیار مهم و پرمعنائى است.

این پیچ تاریخى‌اى که گفتم، عبارت است از تحول از سیطره‌ى چنین دیکتاتورى‌اى به آزادى ملتها و حاکمیت ارزشهاى معنوى و الهى؛ این پیش خواهد آمد؛ استبعاد نکنید.

بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی «جوانان و بیدارى اسلامى»

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=18871

شرائط گیتى حساس و جهان در حال گذار از یک پیچ تاریخىِ بسیار مهم است. انتظار میرود که نظمى نوین در حال تولد یافتن باشد. مجموعه‌ى غیرمتعهدها حدود دو سوم اعضاء جامعه‌ى جهانى را در خود جاى داده است و میتواند در شکل‌دهى آینده نقشى بزرگ ایفاء کند. تشکیل این اجلاس بزرگ در تهران نیز خود حادثه‌اى پرمعنا است که باید در محاسبات به کار آید. ما اعضاء این جنبش با هم‌افزائى امکانات و ظرفیتهاى گسترده‌ى خود میتوانیم براى نجات جهان از ناامنى و جنگ و سلطه‌گرى، نقشى تاریخى و ماندگار بیافرینیم.

بیانات در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران-9/6/91

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20840

مردم ما با تنِ خودشان جانها را کف دست گرفتند و در خیابانها وسط میدان آمدند و توانستند تحولى ایجاد کنند که مسیر تاریخ منطقه را، بلکه به یک معنا مسیر تاریخ جهان را تغییر داد. امروز بار دیگر مردم در صحنه هستند. حضور مردم در صحنه، گره‌هاى ناگشودنى را، قفلهاى بازنکردنى را باز کرد. کى فکر میکرد عوامل آمریکا و صهیونیسم در منطقه، یکى پس از دیگرى سقوط کنند؟ کى فکر میکرد دستى هست که بتواند این بتها را بشکند؟ اما این دست، بود. این دست، دست ملتها بود. همه باید به امت اسلامى با این چشم نگاه کنند. امت اسلامى چنین دست مقتدرى دارد؛ آن هم با اتکاء به ذکر الهى، با گفتن تکبیر، با گفتن نام خدا و آوردن یاد خدا، این نشاط و اقتدار را پیدا کردند و این کار را کردند؛ کار عظیمى است.

امروز دنیا دارد یک بخش مهمى از تاریخ خود را میگذراند. ما باید در این فصل، در این بخش، در این مقطع، خیلى بهوش باشیم، خیلى مراقب باشیم؛ بفهمیم چه کار داریم میکنیم. اگر در بین خودمان کدورتها و بددلى‌ها و بدجنسى‌ها و ناسازگارى‌ها وجود داشته باشد - چه بین آحاد مردم، چه بین مسئولین و مردم، چه بین مسئولین با یکدیگر - نخواهیم توانست به این وظائف بزرگى که امروز متوجه به ماست، عمل کنیم. این یک توصیه‌ى مهم است، یک ضرورت اصلى است.

خطبه های عید سعید فطر 90

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17123

عرصه، عرصه‌‌‌ى حرکت عمومى و ماندگارِ تاریخى ملت است. از لحاظ تاریخى، حرکت امروز ما یک حرکت ماندگار است. یعنى سرنوشت ایران را امروز ملت ما شاید براى قرنها دارند رقم میزنند و معین میکنند. همیشه چنین موقعیتى پیش نمى‌‌‌آید؛ در همه‌‌‌ى مقاطع تاریخى، این وضعیت پیش نمى‌‌‌آید؛ در زمان ما خوشبختانه پیش آمده. این انقلاب، کشور را و ملت را در معرض یک حرکت مؤثرِ ماندگارِ طولانى و تاریخى قرار داده.

بیانات در دیدار جمعی از پژوهشگران و مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20581

عرصه، عرصه‌‌‌ى حرکت عمومى و ماندگارِ تاریخى ملت است. از لحاظ تاریخى، حرکت امروز ما یک حرکت ماندگار است. یعنى سرنوشت ایران را امروز ملت ما شاید براى قرنها دارند رقم میزنند و معین میکنند. همیشه چنین موقعیتى پیش نمى‌‌‌آید؛ در همه‌‌‌ى مقاطع تاریخى، این وضعیت پیش نمى‌‌‌آید؛ در زمان ما خوشبختانه پیش آمده. این انقلاب، کشور را و ملت را در معرض یک حرکت مؤثرِ ماندگارِ طولانى و تاریخى قرار داده.

بیانات در دیدار جمعی از پژوهشگران و مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان

.................

پ . ن :

بی صبرانه در انتظار فرمایشات گهربار و بشارتهای بی نظیر و روح بخش نائب امام زمان(عج) در طی روزهای آتی هستیم

 
برگرفته از سایت رایحه ظهور
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد