آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

انقلاب اردن رسما آغاز شد + جزئیات

بهانه معترضین برای برگزاری تظاهرات روز گذشته، گرانی و فساد موجود در اردن بود اما در واقع آنان تنها خواستار پایان یافتن گرانی و فساد نیستند بلکه خواهان تغییر کامل رژیم حاکم در اردن هستند.
لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


به گزارش شیعه آنلاین، عظیم ترین تظاهرات اعتراض آمیز مردم اردن علیه رژیم حاکم در این کشور به پادشاهی «ملک عبدالله دوم» جمعه این هفته برگزار شد.

تظاهرات روز گذشته دیگر رنگ و بوی مسالمت آمیز نداشت بلکه معترضین با به آتش کشیدن سطل آشغال و لاسیک های خودروی، خیابان های مختلف امان پایتخت اردن را بستند.

معترضین در تظاهرات خود همچنین شعارهایی علیه حکومت و «ملک عبدالله دوم» سر دادند و خواستار سقوط رژیم شدند. پیش از این نیز در گوشه و کنار مراسم و تظاهرات های مختلف، برخی معترضین شعارهایی برای سقوط رژیم داده بودند اما این اولین باری بود که همه معترضین به طور دسته جمعی شعار "الشعب یرید اسقاط النظام" را بر زبان جاری کردند.

بهانه معترضین برای برگزاری تظاهرات روز گذشته، گرانی و فساد موجود در اردن بود اما در واقع آنان تنها خواستار پایان یافتن گرانی و فساد نیستند بلکه خواهان تغییر کامل رژیم حاکم در اردن هستند.

همچنین در تظاهرات روز گذشته که علاوه بر امان در دیگر شهرهای اردن برگزار شد، در منطقه ای به نام "ذیبان" در شهر "مأدبا"، تظاهر کنندگان عکس پادشاه اردن را برای اولین بار و در اقدامی بی سابقه به آتش کشیدند.

اخبار رسیده از شهر "اربد" که شمالی ترین شهر اردن و نزدیکی مرز سوریه است نیز حاکی از آن است که ده ها هزار تظاهر کنندگان که از قبال و عشایر مختلف اردنی بوده اند، با برگزاری تظاهراتی اعتراض آمیز، مستقیما علیه ملک عبدالله دوم شعار سر دادند و خواستار سقوط رژیم شدند.

در واکنش به تظاهرات شهر اربد، نیروهای امنیتی حکومت اردن به تظاهر کنندگان حمله کردند که بر اثر تیراندازی مستقیم به سمت آنان، دو تن از معترضین کشته شدند. در امان هم نیروهای امنیتی ده ها معترض را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند.

همچنین شهرهای "معان" و "الکرک" در جنوب اردن که شهرهایی عشایر نشین و مسلح هستند نیز شاهد برگزاری تظاهراتی بی سابقه علیه رژیم اردن بودند. در شهر "الکرک" تجمع کنندگان معترض در مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده و به سمت آن سنگ پرتاب کردند. نیروهای امنیتی هم با هدف متفرق کردند معترضان، به سمت آنان گازهای اشک آور پرتاب کردند.

در منطقه مزار که از توابع "الکرک" است نیز تظاهر کنندگان با حمله به ساختمان دادگاه شهر، آن را به آتش کشیدند. منطقه مزار تقریبا فقیرترین نقطه در کشور اردن به شمار می رود. قبر حضرت جعفر طیار (ع) برادر حضرت أمیرالمؤمنین علی علیه السلام در این منطقه قرار دارد.

در شهر "الطفیله" که در گذشته از شهرهای حامی رژیم به شمار می رفت نیز ده ها هزار نفر با برگزاری تجمع و تظاهرات اعتراض آمیز، علیه ملک عبدالله دوم شعار سر دادند. حدود 3 ماه پیش دو تن از اعضای یکی از بزرگ ترین قبال شهر "الطفیله" در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند از همین رو رفته رفته این شهر هم که حامی رژیم بود، به صف مخالفان پیوست.

شهر "عقبه" در جنوبی ترین نقطه اردن که شهری گردشی به شمار می رود و درآمد قابل توجهی در صنعت گردشگری برای اردن به دست می آورد نیز شاهد برگزاری تظاهراتی اعتراض آمیز علیه رژیم بوده و باعث فلج شدن شهر و متوقف شدن سفر گردشگران گردید. معترضان در این شهر مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده و به سمت آن سنگ پرتاب کردند.

شعارهایی که در تظاهرات های روز گذشته برای اولین بار سر داده شد، عبارت بودند از "حریة من الله ... یسقط یسقط عبد الله"، "حریة للأبد.. غصب عنک عبد الله"، و"شعب الأردن ما ینضام.. حتى لو أسقط نظام"، و"حریة حریة.. مش مکارم ملکیة".

شهر "الزرقاء" در 20 کیلومتری شمال شرق امان که از شهرهای مذهبی در اردن به شمار می رود نیز شاهد برگزاری تظاهرات های گسترده بود و خیابان های مختلف شهر بسته شد.

در همین حال کارشناسان مسائل سیاسی و بین الملل جهان عرب در واکنش به اتفاقات رخ داده در اردن، این کشور را ایستگاه بعدی وقوع انقلاب های عربی موسوم به "بیداری اسلامی" یا "بهار عربی" دانستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد