آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

آیت الله بحرالعلوم : ظهور امام زمان ارواحنا فداه دست خداوند است

ایشان با اشاره به اینکه ائمه علیهم السلام همه تابعند و امروز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم تابعند افزود: الان ظهور امام زمان ارواحنا فداه دست خداوند است، یعنی تابع خداست، دل بخواهی نیست. حالا منِ طلبه، در حوزه نجف، بعد از معرفت الحجة باید تابع باشم، از خودم نمی توانم چیزی جعل کنم، هرچه خدا می گوید، هرچه وظیفه ی شرعی است، من تابعم. وقتی متابعت آمد نور می آید.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


به گزارش شیعه آنلاین، در آستانه عاشورای حسینی علیه السلام آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی در جمع فضلاء و طلاب خارجی حوزه علمیه نجف اشرف به سخنرانی پرداخت.

حضرت آیت الله بحرالعلوم در سخنانی ضمن اشاره به تقدس جلسات عزاداری امام حسین علیه السلام و افتخار شمردن حضور در این جلسات به بررسی وظایف طلاب در حوزه های علمیه پرداخت.

ایشان با بیان اینکه ما باید اطمینان قلبی نسبت به امام علیه السلام داشته باشیم ادامه داد: امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه می فرمایند: «اوه علی اخوانی الذین تلوا القرآن فاحکموه و تدبروا الفرض فاقاموه، احیوا السنة و اماتو البدعة. دعوا للجهاد فاجابوا و تقوا بالقائد فاتبعوه» و تأکید می فرمایند که ما شیعیان باید به رهبر الهی و امام و پیشوای معصوم اعتماد داشته باشیم.

حضرت آیت الله بحرالعلوم ضمن اشاره به اینکه اطمینان نتیجه معرفت است افزود: ما در حوزه علمیه باید قبل از هر کاری امام معصوم علیه السلام را بشناسیم. قبل از فروع باید به اصول بپردازیم و اصل اصول که همانا معرفت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت علیه السلام ایشان است.

ایشان با اشاره به حدیث «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة الجاهلیه » فرمود: اولین چیزی که بر طلبه به خصوص در حوزه و بویژه در نجف اشرف واجب و لازم است «وثقوا بالقائد» است. اطمینان به قائد و قلب را در اختیار قائد قرار دادن است، اطمینان و ایمان به قائد که البته این وظیفه همه ماست.

معظم له در ادامه به بیان مسأله متابعت پرداخت و افزود: عظمت و بزرگی ائمه علیهم السلام به این است که تابع خداوند هستند. امام حسن علیه السلام که امشب یاد ایشان بودیم و هستیم تابع خدا بودند. ما در حوزه باید سعی کنیم بعد از کسب معرفت مواظب باشیم تابع باشیم در همه مسائلمان اعم از اعتقادات، فروع، اخلاق و در تمام کارها تابع باشیم، «حسبک الله و من اتبعک من المومنین»، خدا تو را بس است و کسی که تو را پیروی می کند، این مدال افتخار امیرالمومنین علیه السلام است. امیرالمومنین علیه السلام تابع خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله هستند. امام حسن تابع خاتم الانبیا هستند. تابع خاتم الانبیا یعنی تابع خدا.

ایشان افزود: امام معصوم هم تابع است. فرقی نمیکند اگر زمان حیات امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام تغییر می کند و امام حسن علیه السلام در آن زمان در کربلا بود همان کاری را می کرد که امام حسین علیه السلام انجام داد. یعنی متابعت از دستور خدا و همینطور برعکس اگر امام حسین علیه السلام در زمان و موقعیت امام حسن علیه السلام قرار می گرفت همان کاری را می کرد که برادر بزرگوارش امام حسن علیه السلام انجام داد و اعمال آن بزرگواران چیزی جز دستور خدا نبوده است. این بزرگواران مأمور خدا هستند و دستور رسول خدا که همان دستور خداست را اطاعت می کنند.

معظم له با بیان اینکه هوای نفس و آنچه دل می خواهد در کار امام نیست افزود: عمل امام علیه السلام الگوی ماست. در عالم طلبگی و بحث تبلیغمان وقتی به کشورها و شهرهامان بر می گردیم دنبال دلمان نباشیم، مواظب باشیم، ببینیم امر خدا چیست؟ خدا چه می خواهد؟ پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم چه می خواهد؟ امام زمان ارواحنا فداه چه می خواهد؟ این مهم ترین چیزی است که ما از مکتب امام حسن و امام حسین صلوات الله علیهما در میابیم.

آیت الله بحرالعلوم در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به آیه 108 سوره مبارکه یوسف افزود: «قل هذه سبیلی أدعو إلى الله على بصیرة أنا ومن اتبعنی وسبحان الله وما أنا من المشرکین »، من شما را به خدا دعوت می کنم، این دعوت من به طرف خدا تمام نمی شود، بعد از من بلندگو روی زمین نمی افتد و ادامه پیدا می کند، «انا و من اتبعنی»، یعنی مبلغ بعد از من کسی است که از خدا تبعیت می کند. «و من اتبعنی» کیست؟ امیرالمومنین علیه السلام است. امیرالمومنین علیه السلام عظمتش این است که تابع خداست و تابع رسول خداست هرچه رسول خدا بگوید، امیرالمومنین علیه السلام چشم می گوید. ائمه علیهم السلام همه تابعند تا به امروز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف.

ایشان با اشاره به اینکه ائمه علیهم السلام همه تابعند و امروز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم تابعند افزود: الان ظهور امام زمان ارواحنا فداه دست خداوند است، یعنی تابع خداست، دل بخواهی نیست. حالا منِ طلبه، در حوزه نجف، بعد از معرفت الحجة باید تابع باشم، از خودم نمی توانم چیزی جعل کنم، هرچه خدا می گوید، هرچه وظیفه ی شرعی است، من تابعم. وقتی متابعت آمد نور می آید. شما کتاب را بدون نور نمی توانید بخوانید. اما من کسی را سراغ دارم که در حجره ی تاریک بدون چراغ، کتاب را مطالعه می کرده است. یعنی آنقدر نور قلب و نور معنوی زیاد میشود که انسان دیگر به این چراغ هم احتیاج ندارد.

معظم له ضمن اشاره به حدیث شریف العلم نور یقذقه الله فی قلب من یشاء از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: علم نور است. این نور را می ریزند در قلب هرکسی که بخواهد. قبلش باید این ظرف را پاک کرده باشد. آب زلال را در ظرف کثیف نمی ریزند. مواظب باشید به عرفان های کاذب کشیده نشوید. مواظب باشید به تصوف کشیده نشوید. تقوا اگر آمد نور می آید، اگر نور آمد دیگر لازم نیست تاریخ کربلا رو بازگو کنند خود شخص می بیند، لازم نیست کسی روضه برایش بخواند، دلش می شود روضه. آنگاه می تواند به معنای «ان یوم الحسین اقرح جفوننا» که چرا از شدت گریه پلک چشم امام رضا علیه السلام زخم گشته، پی ببرد و به اوج عظمت مصیبت سید الشهداء می رسدکه امام زمان ارواحنا فداه می فرمایند: آنقدر خون می گریم که «حَسْرَةً عَلَیْک َ وَ تَأَسُّفاً عَلى ما دَهاک َ وَ تَلَهُّفاً حَتّى أَمُوتَ...» تا در مصیبت جانکاه تو جان سپارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد