آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

دجال یا شیطان!؟

دجال یا شیطان !؟

پیامبر گرامی اسلام (ص ) فرمود : از اول خلقت آدم تا قیامت هیچ مسئله ای مهم تر از مسئله دجال نیست.           عقد الدرر ص 257

در این مقاله دجال و شیطان مورد مقایسه قرار گرفته و
زمان خروج دجال مورد بحث قرار گرفته است
 لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

در مورد اینکه دجال بعد از ظهور خروج میکند یا قبل از آن ، باید گفت طبق روایات گفته شده یا کمی قبل از ظهور امام زمان یعنی در سال آخر ظهور یا بعد از ظهور امام زمان خروج دجال واقع میشود که بیشتر روایات اذعان دارند بعد از ظهور این اتفاق روی خواهد داد :

عقد الدرر ص 215

جابر می گوید: دجال خروج نخواهد کرد مگر اینکه روم ( اروپا و آمریکا ) فتح شود.

عقد الدرر  ص 212

پیامبر اکرم ( ص ) فرمود : کشتار بزرگ ( جنگ جهانی ) و فتح قسطنطنیه ( غرب ) و خروج دجال در هفت ماه خواهد بود .

چون در روایات بسیاری آمده که امام زمان پس از شکست سفیانی و فتح قدس و تثبیت حکومت خود با دولت های غربی پیمان صلحی را برای هفت سال بسته و به دلیل پیمان شکنی غربی ها بعد از 2 یا 3 سال با آنها وارد جنگ شده و آنها را شکست می دهد و سپس اروپا و آمریکا فتح می شوند، میتوان نتیجه گرفت که خروج دجال بعد از ظهور واقع میشود ، که در ادامه روایات گفته شده که در این زمان دجال خروج میکند و همه جا پر از فتنه دجال خواهد شد طوری که کسی از آن در پناه نباشد و سپس دجال بوسیله امام زمان نابود خواهد شد ، که در پایان به این مقول خواهیم پرداخت.

اینکه دجال از قبل حظور دارد ولی در زمان خاصی خروج میکند را می توان از روایاتی مثل 2 روایت زیر درک کرد :

عقد الدرر ص 258

پیامبر گرامی اسلام (ص ) فرمود : از اول خلقت آدم تا قیامت هیچ مسئله ای مهم تر از مسئله دجال نیست.

عقد الدرر ص 257

پیامبر اکرم (ص) فرمود : هیچ پیامبری نبود مگر اینکه امتش را از پیوستن به دجال اعور ( کور ، یک چشم ) دروغگو بر حذر داشت. بدانید که دجال کور و یک چشم است ، در صورتی که پروردگار شما یک چشم نیست. در بین دو چشم دجال نوشته شده است این کافر است.

از روایات بالا مستفاد می شود که دجال از ابتدای خلقت انسان وجود داشته که پیامبر آن را بیان میدارد و چون در جایی دیگر می گوید که پیامبران مردم را از پیروی او بر حذر میداشتند اینگونه بر می آید که دجال از ابتدای خلقت انسانها را به گمراهی می کشانده پس با قرار دادن این دو مورد در کنار هم متوجه نکته جالبی میشویم که این جملات و مفهومات در جای دیگری برای ما بیان شده که شباهت دقیقی با آن دارد !

در قرآن کریم انسانها از پیروی شیطان منع شده اند و گفته شده است که شیطان دشمن اصلی و قسم خورده شماست و شما را به گمراهی میکشاند و میدانیم تمام پیامبران انسان را از پیروی شیطان بر حذر میداشتند و همچنین میدانیم که از زمان خلقت انسان شیطان از درگاه الهی رانده شد و به او مهلت داده شد تا وقتی معلوم و شیطان در جواب گفت که من تمامی انسانها را به گمراهی خواهم کشاند.

حال وقتی این دو مفهوم را با یکدیگر مقایسه میکنیم درمیابیم که دجال میتواند همان شیطان باشد ، حال میتوانیم بگوییم که دجال یا همان شیطان از طریق یاران خود که میتوان آنها را شیطان پرستان ، فرقه فراماسونری و صهیونیزم و عمال آنان دانست از ابتدای خلقت در فکر ایجاد انحرافات در ذهن بشری بوده و با طرح نقشه های گوناگون در پی استیلای قدرت خود بر جهان بوده است.

حال که دانستیم سیستم های جهانی چون فراماسونری و گروه صهیون در راستای اهداف شیطان یا دجال تلاش میکنند این مسئله پیش می آید که :

چرا سیستم شیطان باید برای خروج دجال زمینه سازی کند درحالیکه میداند در پی خروج دجال ظهور حضرت قائم (عج) خواهد بود و پیروزی جبهه حق و پایان کار شیطانیان !؟

در اینجا باید گفت که شیطان از تمام اتفاقات آینده به طوری کلی آگاه است بدین صورت که میداند در آینده نیروی حق به پا خواهد خواست و علیه او مبارزه خواهد کرد که این مطالب و دانسته های شیطان به زمانی بازمیگردد که میتوانست از آسمان استراق سمع کند که بعد از بعثت پیامبر دیگر قادر به آن نبوده و به همین خاطر در تمام این مدت شیطان به تجهیز سپاه خود می پردازد تا در روز وعده داده شده با قدرت تمام به عرصه آید ، ولی شیطان از شکست حتمی خود آگاه نیست و همین طور زمان این حادثه را نیز نمیداند و فقط به گسترش نیروهای خود و ایجاد ضعف در نیروهای الهی می اندیشد.

ما میدانیم که پس از ظهور ، امام زمان با تمام ظالمین خواهند جنگید و تمام قدرت های شرق و غرب را نابود خواهد کرد ، پس این درست تر می نمایاند که بگوییم دجال یا شیطان پس از دیدن اینکه نیروهای او در حال نابودی هستند خروج کند و خود به طور اساسی وارد صحنه شود و همان طور که شنیده ایم گفته شده که در این هنگام فتنه دجال تمام جهان را در بر میگیرد و همه از آن آسیب میبینند و سپس حضرت با او وارد جنگ شده و او را شکست می دهد.    

در اینکه بعد از ظهور امام زمان دجال یا شیطان نمود ظاهری پیدا کند و خروج کند نظر های مختلفی وجود دارد، که میتوان بهتر دانست که نمادی از آن است که ظهور پیدا میکند و نابود میشود چون در حدیث پیامبر گفته شده بود که از خلقت انسان تا قیامت مسئله ای مهمتر از دجال نیست، در نتیجه میتوان گفت قدرت شیطان در این زمان به طور کامل گرفته میشود که البته بهتر است بگوییم که قدرت نفوذ شیطان در انسان به طور کامل گرفته می شود چون در قرآن به صراحت گفته شده که شیطان دارای هیچ قدرتی در برابر انسان نیست پس چون از این زمان به بعد قدرت نفوذ شیطان در انسانها به طور گسترده ای از بین میرود میتوان آن را نقطه نابودی دجال یا شیطان دانست.

البته ما در بحوث خلقت انسان و رانده شدن شیطان از درگاه الهی گفتیم که خداوند به شیطان گفته  که تا زمانی معلوم مهلت یافتی ، حال معلوم نیست این زمان قیامت است یا نابودی شیطان بدست امام زمان ( عج ) . الله اعلم  


نویسنده آرش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد