آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

نشانه‌های ظهور: فتنه فلسطین

طبرانى در معجم الأوسط  از طلحة بن عبید الله آورده است که پیامبر فرمود: به زودى فتنه اى رخ مى دهد که اگر در منطقه اى آرام گیرد ، در جاى دیگر پدیدار مى شود تا آن که منادى از آسمان ندا دهد : امیر شما فلانى ( مهدى ) است . ( مجمع الزوائد 7/316 ) .


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


ابن حماد  از ابوسعید خدرى آورده است که رسول خدا فرمود : پس از من فتنه هایى رخ مى دهد ، از جمله فتنه احلاس که جنگ و فرار دارد ، بعد فتنه اى بدتر ، دوباره فتنه اى دیگر ، که هرگاه بگویند به پایان رسیده ، طولانى تر مى شود ، به گونه اى که وارد هر خانه اى مى شود و به هر مسلمانى آسیب مى زند تا زمانى که مردى از عترتم قیام کند .

المصنف عبد الرزاق  مى نویسد : فتنه اى در شام رخ مى دهد که در آغاز مانند بازى کودکان است ; در گوشه اى آرام مى گیرد ولى از سوى دیگر شعلهور مى شود ; تمام نخواهد شد تا زمانى که منادى ندا دهد : امیر ، فلانى ( مهدى ) است .

در منابع ما شیعیان ، نعمانى در الغیبه از ابو جعفر(علیه السلام) روایت کرده است : اى جابر ! قائم ظهور نمى کند مگر پس از فتنه اى که در شام گریبان همه مردم را مى گیرد . به دنبال راه فرارند اما چاره اى نمى یابند . کشتارى بین کوفه و حیره رخ مى دهد که کشتگان دو طرف برابرند ، آن گاه منادى از آسمان ندا مى دهد .

ابن حماد  آورده است : فتنه فلسطین در منطقه شام بالا مى گیرد و مانند آب در مشک مى آید و مى رود . گاه از یک طرف و گاه از سویى دیگر آشکار مى شود ، اما اندکى از شما متنبّه و پشیمان مى شوید !

ابن حماد به نقل از ابو هریره آورده است که رسول خدا فرمود :
پس از من چهار فتنه رخ مى دهد . در فتنه نخست ، خون ریزى مى شود . در دومین فتنه ، خون ریزى مى شود و اموال به غارت مى رود . در سومین فتنه خون ریزى ، غارت اموال و پرده دَرى زنان است . فتنه چهارم کر و کور و انبوه است و مانند موج دریاست ; هیچ کس راه فرارى نمى یابد . از اطراف شام شروع مى شود و عراق را دربر مى گیرد و تا جزیره گسترش مى یابد ; امت به سختى گرفتار بلاى آن مى شوند ، بطورى که احدى نمى تواند در آن وضع سخنى بگوید. اگر از ناحیه اى فرو نشیند ، از ناحیه دیگر سر برمى آورد !

در این اوضاع ، آدمى صبح مؤمن است اما شب کافر ! فقط کسى از فتنه رهایى مى یابد که مانند غرق شونده در دریا دعا بخواند . دوازده سال فتنه ادامه دارد و هر چند وقت آشکار مى شود . در این زمان کوهى از طلا از فرات آشکار مى شود که مردم براى تصاحبش مى جنگند ، بطورى که از هر نُه نفر ، هفت نفر کشته مى شوند !

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد