آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال
آخرالزّمان

آخرالزّمان

آخرالزمان - علائم آخرالزمان و ظهور قائم - مهدویت- مبارزه با صهیونیسم جهانی - شناخت شیطان ودجال

تأثیر احادیث سفیانى بر پیروان امویان

طبیعى است که امویان و پیروانشان پس از سقوط دولت آنها ، از احادیث سفیانى سوء استفاده کنند و اعلام کنند که پیامبر(صلى الله علیه وآله) ظهور این حاکم قدرتمند را خبر داده است و برایشان مهم نبود که سفیانى طاغى و ملعون باشد ، در نتیجه بسیارى از بنى امیه و دیگران ادعا نمودند که سفیانى موعود بوده ، عده اى شورش ها را بر ضد عباسیان رهبرى کرده ، پیروان جنگجویى داشتند .


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


نویسنده کتاب خطط الشام چندین شورش به نام سفیانى را بیان کرده است ، از جمله شورش على بن عبد الله بن خالد بن یزید بن معاویه بن ابو سفیان که در سال 195 در شام خروج کرد ، در زمان خلافت امین عباسى که به ابو عمیطر معروف بود .

همچنین شورش سعید بن خالد اموى پس از ابو عمیطر ; و نیز  شورش مبرقع در شام در سال 227 در زمان خلافت معتصم نام مى بَرَد .  شورش عثمان بن ثقاله که در عجلون اردن ، سال 816 شورید و ادعا کرد سفیانى موعود است . در جایی دیگر  گفته مأمون عباسى را مى آورد : « اما رهبران « قضاعه » منتظر سفیانى و خروج اویند تا از پیروانش گردند » و نیز دیگر ادعاهاى سفیانى .

از سوى دیگر ، زیاده گویى هایى درباره شخصیت سفیانى در احادیث منابع سنى مى بینیم ، تا جایى که برخى مى پندارند که صفات غیبى داشته و چنان که در احادیث به آن پرداخته شده ، گویا توسط خدا مبعوث گشته است .

ابن حماد  از على(علیه السلام) نقل مى کند : سفیانى از فرزندان خالد بن یزید بن ابو سفیان است . مردى است تنومند ، آبله رو است و لکه سفیدى در چشم دارد . از ناحیه شهر دمشق و از وادى به همراه هفت نفر خروج مى کند که به آن وادى یابس مى گویند . یکى از آنها پرچمى دارد که پیروزى را زیر پرچم او مى پندارند . مردم تا سى میل پیش روى سفیانى ، مى ترسند . اگر کسى آن عَلَم را ببیند و بخواهد با آن رویارویى کند ، شکست مى خورد .

از جمله زیاده گویى و مبالغه گویى هایى که درباره سفیانى مى گویند و به او ویژگى هاى غیبى مى دهند ، آن است که مى پندارند : سفیانى در خواب سراغ افرادى مى آید و مى گوید که برخیز ، وى سه عصا در دست دارد که به هر کسى بزند ، مى میرد . . . سفیانى در خواب به او مى گوید : برخیز و بیرون شو ! پس برمى خیزد اما کسى را نمى یابد . بعد براى بار دوم سراغ شخص مى رود و همان سخن را مى گوید ; بار سوم مى گوید : برخیز و بیرون برو و ببین چه کسى درِ خانه ات هست !

بار سوم ، به طرف در خانه اش مى رود و مى بیند که هفت یا نُه نفر که پرچمى دارند در آن جا هستند و مى گویند : ما یارانت هستیم که همراهشان خروج مى کند. مردمى از روستاهاى وادى یابس ، از سفیانى پیروى مى کنند . حاکم دمشق مى آید که با وى بجنگد . وقتى نگاهش به پرچم سفیانى مى افتد ، شکست مى خورد . والى دمشق در آن وقت ، حاکم منصوب از طرف بنى عباس است . ابن حماد 1/280 .

برخى آگاهان مى گویند که وادى یابس ، از درعا ( نزدیک مرز سوریه با اردن ) تا نزدیک نابلس ( داخل فلسطین ) است .

ملاحظه سوم آن است که اکثر احادیث سُنى ها درباره سفیانى ، مُرسَل و از گفته هاى تابعین ، و بیشتر احادیث تحریف شده از پیامبر و اهل بیت(علیهم السلام) است ، که بافته هاى خیالى خود را به آن افزوده اند .

عقد الدرر  از ارطاة : وقتى ترک و روم گرد هم بیایند ، روستایى در دمشق فرو برود و قسمتى از دیوار غربى مسجد دمشق فرو بریزد، سه پرچم در شام برافراشته مى شود: ابقع ، اصهب و سفیانى . دمشق محاصره مى گردد و مردى و همراهانش کشته مى شوند . دو مرد از آل ابو سفیان خروج مى کنند که پیروزى از آنِ دومى است . وقتى پیروان «ابقع»از مصر مى آیند، سفیانى با سپاهش بر علیه شان خروج مى کند، سپس آنقدر ترکان ورومیان را در قرقیسیا مى کشد که حیوانانت وحشى، از گوشت شان سیر مى شوند.

ص 76 از ابو قبیل : سفیانى بدترین حکمران است . عالمیان و فاضلان را نیست و نابود مى کند . در ابتدا از آنها یارى مى خواهد ، هر کسى سرباز زند ، او را مى کشد .

ص 80 : سفیانى هر کسى را که نافرمانى کند ، مى کُشد و آنها را با میخ مى کوبد و در دیگ مى پزد . مدت حکومت او ، شش ماه است .

ص 86 از ابن عباس : سفیانى خروج مى کند و کشتار مى کند ، حتى شکم زنان را مى درد و کودکان را در دیگ هاى بزرگ مى جوشاند .


چه کنیم ا از فتنه سفیانی نجات پیدا کنیم

نعمانى از محمد بن مسلم آورده است که شنیدم ابو جعفر باقر(علیه السلام) فرمود: تقواى الهى پیشه کنید و با ورع (= پرهیز از حرام) و اجتهاد (= کوشش در انجام واجبات) در راه اطاعت خدا بر عقیده تان ، یارى بجویید .

وقتى یکى از شما به سراى آخرت شتافت و درهاى دنیا به رویش بسته شد ، بالاترین توشه اى که مورد غبطه و رشک دیگران واقع مى شود ، دیندارى و پرهیزکاریش است . وقتى انسان به سراى دیگر گام نهاد ، مى داند که به پیشواز نعمت ها و بخشش هاى الهى و مژده رفتن به بهشت مى رود و از چیزى ]شیطان [که مى ترسیده ، ایمن است . همچنین یقین خواهد کرد که باور و دینى که در دنیا بر آن ثابت قدم بوده ، حق و درست است و کسانى که با دین مخالفت مىورزیدند ، باطلند و هلاک خواهند شد ! پس شما را ]بر این عقیده[ مژده مى دهم ، باز بشارت مى دهم ! چه مى خواهید ؟ آیا نمى بینید که دشمنانتان در راه ارتکاب گناهان الهى کشته مى شوند و براى رسیدن به دنیا یکدیگر را به قتل مى رسانند ، ولى شما چنین نیستید و به دور از آنها ، در خانه هایتان ، آسوده و در امانید . بلاى سفیانى که از دشمنان ماست ، برایتان کافى است .

وى از نشانه هایى است که برایتان (براى فهم نزدیکى ظهور) قرار داده شده است . وقتى این فاسق خروج کند ، در جاى خود بمانید ، چون تا یک یا دو ماه پس از خروجش ، خطرى متوجه شما نیست اما تعداد زیادى بجز شما (شیعیان) را خواهد کشت .

برخى اصحاب پرسیدند : در آن اوضاع ، با عیال ( زن و فرزند ) خود چه کنیم ؟ فرمود : مردان خود را از سفیانى دور کنید، چون کینه و حرص شیعیان را به دل دارد ، ولى به زنان ان شاء الله گزندى نخواهد رسید .

پرسیدند : مردان از دست او به کجا فرار کنند ؟ فرمود : بعضى به مدینه یا مکه یا جاهاى دیگر مى گریزند اما وقتى لشکر آن فاسق (= سفیانى) به آنجا رو آورد ، چه مى کنید ؟! به مکه بروید که محل گردهمایى شماست ، فتنه او به اندازه زمان حاملگى یک زن یعنى نُه ماه طول مى کشد . ان شاء الله بیش از این نخواهد بود !

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد